Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

lenovo thinkpad e550 HD vs FHD

Pagina: 1
Acties:

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 11:09
kort vraag.
zit te kijken naar de pricewatch: Lenovo ThinkPad E550 (20DF0054MH)
deze heeft de optie op voor 2 tientje het scherm te upgraden van
- 15.6" HD (1366 x 768), Anti-Glare, Black
Naar
- 15.6" FHD (1920 x 1080), Anti-Glare, Black

mij vraag, wat doe dit me de letter en icoon grote in windows 8.1
heb zelf een mbp, deze heeft resolutie van 2560x1600 en geeft text scherp en op leesbare grote weer.
maar heb ook wel eens achter een 15.6 laptop gezeten met fhd scherm en hier moest ik echt goed kijken om de kleine leters te lezen.

hoe kom ik er achter wat de resolutie met de grote van de letters doet?

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
Ikzelf werk op 100% schaling op een 15.6" laptop en ik vind dat alles er groot genoeg uitziet.

Maar, je kan in Windows 8.1 en Windows 10 heel eenvoudig de schaling aanpassen. Dit betekend dat je alle lettertypes, taakbalk, ... kan vergroten tot het formaat dat voor jou het prettigste werkt zonder dat je beeld onscherp gaat worden aangezien de pixels even klein blijven.

Zijn daar nadelen aan? Ja, sommige programma's doen niet goed mee met de schaling en kunnen er wat onscherp uitzien. Moet je het daarom niet doen?

Absoluut niet. FHD is echt wel aan te raden en zou ik voor de 2 tientjes zeker doen.

• Athletic
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
Qua resolutie is 1080p toch zeker aan te raden voor elke laptop groter dan 14 inch.

Wel even vermelden dat dat de E serie ThinkPads volgens mij enkel met TN panelen komen. Zeker als je met een retina mbp gaat vergelijken zou dit wel eens een teleurstelling kunnen zijn.

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 11:09
Klopt. Weet dat er TN paneel in zit. Budget is 500 euro, laptop moet goed toetsenbord hebben, lang mee gaan op een accu en niet snel warm worden.

Volgens de reviews voldoet hij hier aan. Maar idd TN paneel is wat minder