Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chamassan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-02-2024
Hallo,

Mijn pc doet heel erg raar. Ik had hem aanstaan gisteravond, toen ik terug kwam deet hij niks meer lampjes waren aan het knipperen, ook hoorde ik geen fans meer draaien en kon hem niet uitzetten op een normale manier. Daarom had ik maar de voeding gewoon uitgezet. Ook was de voeding erg warm en kwam er een raar geurtje uit. Nu als ik hem weer probeer aan te zetten gaan mijn fans wel draaien maar heel minimaal, verder doet hij niks meer, ook kan ik hem niet meer uitzetten via de aan en uit knop.
Ik heb deze pc samengesteld ongeveer een half jaartje geleden. Ik heb zon beetje alles uitgezocht op tweakers, maar ook onderdelen gebruikt uit mijn oude pc. Zoals voeding, HDD en CD-rom.

Mijn vraag is nu eigenlijk wat is met mijn pc aan de hand. Is de voeding kapot? of is er iets anders aan de hand, want ik weet het niet meer.

Specs:
Moederbord: MSI A78M-E45
CPU koeling: CoolerMaster Hyper T4
Processor: AMD Athlon X4 860K
GPU: XFX 9280X Black Edition
RAM: Crucial Ballistix 2x 4GB
Voeding: inter-tech cp 750w
1 HDD 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jij was er niet bij toen het gebeurde, wij ook niet. En net zoals jij hebben wij ook geen glazen bol ;)

Voeding uitsluiten kun je door met een andere te testen. Kan ook het mobo zijn dat gefrituurd is wegens een piek in die voeding. Mar als er al een vreemde lucht uit de voeding komt is dat wel de eerste verdachte natuurlijk.

Inter tech zegt me niks, klinkt als een noname 750w voeding die die 750w bij lange na niet levert.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Laatst online: 29-06 14:28
Probeer het eens met een andere voeding en kijk of het dan wel weer werkt. Dan weet je of de voeding dood is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:06

br00ky

Moderator Harde Waren
The Eagle schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:55:

Inter tech zegt me niks, klinkt als een noname 750w voeding die die 750w bij lange na niet levert.
Die kan je direct in het rijtje in MS-Tech en Linkworld plaatsen. Bagger dus inderdaad. Direct vervangen door iets fatsoenlijks, zoals een pricewatch: Antec VPF Series 450W. Houdt het daarna nog aan, dan verder troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-06 20:55

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

br00ky schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 12:58:
[...]

Die kan je direct in het rijtje in MS-Tech en Linkworld plaatsen. Bagger dus inderdaad. Direct vervangen door iets fatsoenlijks, zoals een pricewatch: Antec VPF Series 450W. Houdt het daarna nog aan, dan verder troubleshooten.
Houd wel in je achterhoofd dat overclocken met deze componenten en deze voeding niet echt van harte zal gaan. Je CPU is niet héél zuinig, en je GPU is ronduit onzuinig.

Daarnaast heb je inderdaad best wel eens kans dat je voeding kaduuk is, het merk komt mij niet heel bekend voor maar zul je inderdaad in dat lijstje terug gaan vinden en je mag dan ook nog blij zijn als hij geen andere componenten heeft meegenomen in zijn graf.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chamassan
Dan gaan we maar eens proberen met een andere voeding.

De voeding die ik nu gebruik heb ik al meer als 4 jaar gebruikt dus het lijkt me ook een beetje logisch als die t nu gaat opgeven.

Ik laat nog weten hoe het is gegaan met de andere voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:06

br00ky

Moderator Harde Waren
Welke voeding heb je op het oog? Want als je weer een Intertech/MS-tech/Linkworld voeding koopt, kan het bij de eerste boot meteen gedaan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
chamassan schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:28:

Ik laat nog weten hoe het is gegaan met de andere voeding
Neem dan wel een goede voeding voor een goede prijs en niet weer zo'n extreem overprijsde InterTech voeding van verschrikkelijke kwaliteit welke waarschijnlijk ook niet eens 350W stabiel kan leveren. De huidige voeding zal dan ook extreme moeite hebben gehad met je PC.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chamassan
Het lag inderdaad aan de voeding. Dan ga ik maar eens een nieuwe zoeken...

Iemand misschien nog suggesties? Ben opzoek naar 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom? Je hebt echt geen 750w nodig voor dat systeem. 450w zal wss al overkill zijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
chamassan schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:17:
Het lag inderdaad aan de voeding. Dan ga ik maar eens een nieuwe zoeken...

Iemand misschien nog suggesties? Ben opzoek naar 750W
Je huidige voeding kan ook hooguit 350W stabiel leveren, waarom zou je dan nu gaan voor een 750W voeding?

750W gebruik je voor twee high-end videokaarten, maar dat past niet in jouw moederbord, dus heb je weinig aan 750W.

Bij voedingen gaat het om de kwaliteit en het vermogen op de 12V, niet kijken naar een stickertje met x aantal watt voor een zo'n laag mogelijk prijs, want dan doe je 100% zeker een grote miskoop.

[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 30-08-2015 21:22 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1