Synology NAS niet meer bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:44
Hallo mede Tweakers,

Normaal ben ik niet zo van de vragen stellen omdat het mij meestal wel lukt om naar lang te zoeken eruit te komen alleen nu moet ik toch even jullie hulp inschakelen.

Ik ben een tijdje +/- half jaar in bezit van een Synology NAS, werkt echt ideaal zo'n systeem. Nu is een beetje het probleem dat ik hem voor thuis gebruik voor mijn documenten erop te zetten en foto's maar ook voor wat zakelijke documenten en formulieren.

Nu gebruik ik hem thuis dus altijd via Windows verkenner voor verschillende openbare mappen kan dan iedereen apart erbij. Nu heb ik een applicatie proberen te installeren en daar stond dat de webfunctie aanmoest staan. Zonder te weten wat voor gevolgen dit heeft heb ik op doorgaan geklikt. Sindsdien kan ik niet meer rechtstreeks op mijn NAS komen en staat er een extra mapje in de verkenner ''web'' met een aantal files erin. Die ik er inmiddels eruit heb gegooid in de hoop dat het weer zou werken.

Het liefst zou ik dus weer in me NAS willen zonder iets te resetten want dat betekent dan een hoop instellingen die ik dan allemaal weer opnieuw moet instellen, als dit niet anders is dan is het maar zo maar liever niet dan wel.

Ik krijg deze foutmelding te zien als ik naar het IP adres ga van de NAS:
Sorry, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden.

Nu was mijn vraag, kan ik op een of andere manier toch in de admin komen zodat ik de webversie of webopties of welke functie het ook is uit kan zetten?

Echt meer informatie kan ik er niet over geven omdat ik zelf ook niet in de dms kan (dat beheerpaneel)...

Alvast bedankt voor het meedenken en de hulp. _/-\o_ :)

Groet,
Jordy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:52

DarkSide

theres no place like ::1

Je hebt waarschijnlijk een webpagina draaien op poort 80.
Ga naar je IP adres van je nas gevolgd door poort 5000.
Dan zou je bij DSM moeten kunnen komen om het packet te verwijderen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 10:21
Of even de netwerk / admin user pass resetten door het reset knopje aan de achterkant in te drukken tot je een piep hoort daarna meteen loslaten.
Dan krijgt hij een nieuw adres en reset hij alle netwerk instellingen etcz incl. het admin wachtwoord. Deze is dan na de reset dus leeg!

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:44
Bedankt! Het werkt weer zoals het zou moeten!
Inderdaad met poort 5000 erachter kon ik erin komen.

Ik was trouwens niet helemaal zeker met het resetknopje (niet dat hij de HHD's dan ook reset) of alleen de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 10:21
Als je het doet zoals ik zei, dan reset die alleen maar de instellingen zoals ik zei.
Als je hem langer indrukt dan reset hij wel alles. Dus daarom meteen na het piepje loslaten.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:05
Volkomen overbodig om een reset te doen en dat zou in dit geval ook niets helpen.

Wat er aan de hand is dat de normale webinterface op poort 5000 (5001 als je ssl gebruikt) is te benaderen.
Als je geen webserver draait dan worden de connecties naar poort 80 doorgestuurd naar poort 5000 en werkt het ook.
Als je echter een webserver draait of een applicatie installeert die een webserver nodig heeft dan gebeurt dat doorsturen uiteraard niet meer.

Het resetten van een password helpt daar natuurlijk ook niet bij.

Een normale toegang tot de webmanager interface gaat zo:

http://<naam of ipadres van je NAS>:5000/webman/index.cgi

PS Vragen over een Synology kun je overigens beter hier stellen.
http://www.synology-forum.nl/index.php

[ Voor 7% gewijzigd door Ben(V) op 30-08-2015 12:46 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1