Toon posts:

Ongevraagde opzegging Vodafoon thuis?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn meer mensen hiermee geconfronteerd.

Op 22-08 wordt mijn abbonement per 27-08 opgezegd door Vodafoon. 22-08 nieuw abbonement geregeld bij vodafoon, oude abbonement zou doorlopen tot nieuwe aansluiting.

Wat gebeurd er 27-08 jullie raden het al 8.15 alle signalen weg.

Bel ik op om te vragen wanneer we weer aangesloten worden , dat gaat dan pas 15-09 gebeuren.

M.a.w. afsluiten kan binnen 5 dagen( waarbij ze beloven dat niet te doen, maar dan toch doen).
Aansluiten gaat meer als 14 dagen duren anders klopt het proces niet.

Nou, schiet mij maar lek. Dit lijkt me toch een aardige wanprestatie!! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:06

SeatRider

Hips don't lie

Ik zou mijn contract ontbinden!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat aansluiten duurt zolang omdat bij wet bepaald is dat je een afkoelingstermijn hebt, en die is twee weken. In die twee weken tijd worden de processen opgestart voor je abonnement (en dat kost veel geld). En op een bepaalde datum is je aansluiting actief. Zo werkt het in grote lijnen, ook bij andere providers of je nu internet of telefonie afneemt. Die aansluitingstermijn is bij wet geregeld om de consument te beschermen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En waarom is dan in de eerste plaats je abo opgezegd? Wat heeft Vodafone voor verklaring daarvoor gegeven?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had niet gereageerd op een abbonements wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarop moest je reageren dan, op wat voor wijziging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het annaloge deel TV wordt niet meer door gegeven, dus moest ik een nieuw abbonement afsluiten.
Dat werd mij in Mei via telefoon gemeld. Het een en ander zou in september plaats vinden. ik heb toen aangegeven dat ik er rond die tijd wel op terug zou komen.

En dan wordt ik op eens per 27-08 afgesloten????!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:34
Ja, als vodafone de service staakt wel, want stilzwijgend verlengen mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:44:
En waarop moest je reageren dan, op wat voor wijziging?
Je moet een nieuw Draytek modem/router laten installeren en de FTU wordt verwijderd incl het analoog gedeelte. + een nieuw abbo. Hier krijg je een brief over. Mocht je niets doen of erg laat reageren dan wordt de hele bende afgesloten. Ik heb ze voor de afsluitingsdatum laten komen (guideon) op deze dag werd in de ochtend het licht eraf gehaald en in de middag er weer opgezet. Guideon heeft in de middag de draytek opgehangen. Toch dag zonder diensten gezeten. En week tijdelijk telefoonnr.

[ Voor 24% gewijzigd door Jim423 op 30-08-2015 14:36 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan is het de vraag of het de consument te verwijten valt, of Vodafone. Als je niet op tijd reageert kan je verwachten dat dit gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 16:58:
Maar dan is het de vraag of het de consument te verwijten valt, of Vodafone. Als je niet op tijd reageert kan je verwachten dat dit gebeurt.
Op zich heb je gelijk want Vodafone heeft op tijd aangegeven dat zij de diensten gaan beeindigen. Wat alleen niet netjes is, is dat vraagsteller uiteindelijk wel op 22 aug heeft gebeld en een nieuwe abonnement op het nieuwe platform heeft afgesproken (is migratie en duurt dus altijd minimaal 2 weken, los van de afkoeltermijn), en dan vervolgens wordt alles toch op 27 aug afgesloten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Barre73 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:53:
[...]
Op zich heb je gelijk want Vodafone heeft op tijd aangegeven dat zij de diensten gaan beeindigen. Wat alleen niet netjes is, is dat vraagsteller uiteindelijk wel op 22 aug heeft gebeld en een nieuwe abonnement op het nieuwe platform heeft afgesproken (is migratie en duurt dus altijd minimaal 2 weken, los van de afkoeltermijn), en dan vervolgens wordt alles toch op 27 aug afgesloten.
Het is in dit geval even de grote vraag wat de TS nou daadwerkelijk gevraagd /afgesproken heeft.

Zoals ik het lees heeft Vodafone alles netjes zwart-wit gecommuniceerd wat er ging gebeuren (inclusief afsluiten) en heeft TS zoiets van : ik verwachtte dat ze iets anders zouden doen dan ze zwart-wit gecommuniceerd hadden, ook al had ik er geen aanleiding toe toch verwachtte ik het.

Dit is net zoiets als een staatslot kopen en verwachten de hoofdprijs te winnen en het dan een wanprestatie noemen als het niet gebeurt.

Er is gecommuniceerd wat er wel gaat gebeuren en had je het anders gewild had je het van te voren anders moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit mij daar bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37
De enige fout die gemaakt is is dat Vodafone heeft verteld dat het oude abbo door blijft lopen tot de nieuwe start. Dit is niet zo, 27aug wordt dit gewoon beëindigd.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is dat dan zo gecommuniceerd? TS schrijft enigszins slordig, wat ik eruit haal is dat hij tot eind augustus de tijd had om accoord te gaan met nieuwe product en zo niet zou het stopgezet worden. Dat lijkt mij exact wat hier gebeurd is.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1