Nieuwe batterij notebook: origineel vs "namaak"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-06 22:36
Ik heb een Asus notebook in mijn bezit waarvan de batterij tegenwoordig kuren vertoond. Omdat ik onderweg wel eens nog wat af wil maken en omdat het instituut waar ik studeer niet goed is voorbereid op een lading notebooks aan het stopcontact, moet ik een nieuwe batterij kopen. Als ik hier en daar rondkijk, zie ik allerlei namaakmodellen voor mijn notebook die tussen de 35 en 50€ kosten. Als ik een originele accu wil hebben, dan moet ik ineens €140,00 neertellen voor een accu. Waarom is dit zo? Wat is het verschil tussen de namaak en de originele? Welke kan ik beter bestellen?

Voltage, amperes zijn wel hetzelfde als batterij die ik nu heb

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06 21:14
Als je een paar linkjes zou geven zou dit al enorm helpen, want 'asus notebook' is nogal vrij generiek, elk type laptop heeft zijn eigen batterij.

Vaak hebben de originele hogere kwaliteits-standaarden waar deze aan moeten voldoen, hierdoor ben je verzekerd dat je een goede accu krijgt.

Daarnaast kan het ook zomaar zijn dat een namaak minder 'cellen' heeft en vaak dus ook minder Wh hebben, meer Wh = meer tijd dat je laptop op één lading meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Azerion schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:22:
Als je een paar linkjes zou geven zou dit al enorm helpen, want 'asus notebook' is nogal vrij generiek, elk type laptop heeft zijn eigen batterij.

Vaak hebben de originele hogere kwaliteits-standaarden waar deze aan moeten voldoen, hierdoor ben je verzekerd dat je een goede accu krijgt.

Daarnaast kan het ook zomaar zijn dat een namaak minder 'cellen' heeft en vaak dus ook minder Wh hebben, meer Wh = meer tijd dat je laptop op één lading meegaat.
Dus als ik het goed begrijp, zijn de goedkopere versies vaker zwakker?

Het gaat om een Asus N76V notebook en de huidige batterij is een Asus A32-N56. Batterij heeft 56Wh.
Daar deed ik dan ook redelijk lang mee.
Hoe kan ik er achter komen hoeveel cellen mijn huidige accu heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

timmie1 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:27:
[...]

Het gaat om een Asus N76V notebook en de huidige batterij is een Asus A32-N56. Batterij heeft 56Wh.
Dat staat er op :). Google zegt 6, maar kijk maar even, dan weet je het zeker.

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 30-08-2015 11:30 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
timmie1 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:27:
[...]

Naja als je weet dat de huidige accu 56Wh(=5200mAh) is, dan hoef je alleen nog maar te kijken hoeveel de namaak heeft, als dit nummer hoger of gelijk is dan zit je goed.

Deze zou overigens net zo krachtig moeten zijn:

http://www.asus-onderdele...Y7M7hf4KSfMQQIaAk_Z8P8HAQ

[ Voor 15% gewijzigd door Azerion op 30-08-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik zou altijd voor origineel gaan, tenzij een gerennomeerde accufabrikant aftermarket notebook accupacks zou leveren.
Moderne accus kunnen een gevaar opleveren bij verkeerd gebruik, je moet maar hopen dat de interne regelcircuits deugdelijk zijn. Als ik zie hoe goedkope adapters ontworpen en gebouwd zijn geeft mij dat geen vertrouwen in een goedkope accu.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
evilution schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 12:27:
Ik zou altijd voor origineel gaan, tenzij een gerennomeerde accufabrikant aftermarket notebook accupacks zou leveren.
Moderne accus kunnen een gevaar opleveren bij verkeerd gebruik, je moet maar hopen dat de interne regelcircuits deugdelijk zijn. Als ik zie hoe goedkope adapters ontworpen en gebouwd zijn geeft mij dat geen vertrouwen in een goedkope accu.
Ik zou liever ook voor origineel gaan, maar mijn budget als student zijnde laat dat simpelweg niet toe.
Bestaat er geen middenweg, zoals een (web)winkel waar bijvoorbeeld tweedehands goedwerkende batterijen worden verkocht of een bepaalde groothandel waar ze originele batterijen met flinke korting leveren?
Azerion schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 12:09:
[...]

Naja als je weet dat de huidige accu 56Wh(=5200mAh) is, dan hoef je alleen nog maar te kijken hoeveel de namaak heeft, als dit nummer hoger of gelijk is dan zit je goed.

Deze zou overigens net zo krachtig moeten zijn:

http://www.asus-onderdele...Y7M7hf4KSfMQQIaAk_Z8P8HAQ
Deze ziet er op zich goed uit, op de foto is hij ook bijna hetzelfde qua tekst en logo's als mijn oude batterij(alleen zonder merknaam in het hoekje). Kan ik ervan uitgaan dat ik deze batterij een jaar of wat zou kunnen gebruiken(zonder evt. mijn notebook ermee te beschadigen)? Ik moet er sowieso 2 uur mee kunnen doen (evt in spaarstand) omdat het op mijn opleidingsinstituut niet praktisch is geregeld wat betreft oplaadpunten en stopcontacten...

[ Voor 6% gewijzigd door timmie1 op 31-08-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

timmie1 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:05:
[...]

Ik zou liever ook voor origineel gaan, maar mijn budget als student zijnde laat dat simpelweg niet toe.
Bestaat er geen middenweg, zoals een (web)winkel waar bijvoorbeeld tweedehands goedwerkende batterijen worden verkocht of een bepaalde groothandel waar ze originele batterijen met flinke korting leveren?

[...]

Deze ziet er op zich goed uit, op de foto is hij ook bijna hetzelfde qua tekst en logo's als mijn oude batterij(alleen zonder merknaam in het hoekje). Kan ik ervan uitgaan dat ik deze batterij een jaar of wat zou kunnen gebruiken(zonder evt. mijn notebook ermee te beschadigen)?
Nou, ik zou er niet van uit gaan. Namaakbatterijen kopen is altijd een slecht idee. Bij deze shop heb ik wel goede ervaringen, kijk daar anders eens: http://www.laptopaccushop.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-06 10:59
Zelf vervangen van de oude cellen is ook mogelijk :)!

Let dan wel op dat je geen neppe 18650 batterijen van Ebay bijvoorbeeld koopt want die hebben vaak niet de vermelde capaciteit.

http://www.instructables.com/id/Renew-Your-Laptop-Battery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
461943 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:09:
[...]

Nou, ik zou er niet van uit gaan. Namaakbatterijen kopen is altijd een slecht idee. Bij deze shop heb ik wel goede ervaringen, kijk daar anders eens: http://www.laptopaccushop.nl/
Ik heb even rondgekeken maar het type dat ik nodig heb staat er helaas niet tussen :/
Er zijn wel enkele webshops die een originele a32-n56 verkopen, maar dan is die wel gelijk rond de €144,00. :(

Iemand nog een tip voor een webshop die ze origineel heeft en goedkoper dan €144?

Zou dit een redelijke optie kunnen zijn volgens jullie? Of is dit oplichterij(Nep ipv originele Asus zoals ze zeggen)? Of deze? Endeze??

[ Voor 41% gewijzigd door timmie1 op 31-08-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
Het is lastig, wil je garanties koop een originele (het liefst direct bij asus) Wil je geld besparen dan heb je kans dat je een slechtere accu te pakken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Azerion schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:12:
Het is lastig, wil je garanties koop een originele (het liefst direct bij asus) Wil je geld besparen dan heb je kans dat je een slechtere accu te pakken hebt.
Rechtstreeks bij Asus kopen gaat helaas niet, zij verwijzen naar winkels als MediaMarkt en BCC. Als ik bij MediaMarkt en BCC vraag, zeggen ze me geen originele accu's te kunnen leveren.

Een originele kopen wil ik heel graag, echter ik wil zeker weten dat ik een originele koop. Op Ebay staan een aantal van het zelfde type waarvan wordt beweerd dat hij van originele fabrikant en kwaliteit is maar terugsturen gaat vaak moeilijk omdat ze in China, Hongkong of USA zitten(en terugsturen even duur is als product zelf, zo'n 60 à 70$). Plus dat ze in hun feedback verschillende keren van oplichterij worden beschuldigd. Bij ReplaceDirect zeggen ze een originele accu te hebben, maar daar kost het weer €120,00 en dat is duur :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
De van ebay komen uit china en zijn dan ook 99% zeker nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:47

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik heb bij Mediahoek een nieuwe Accu voor mijn Dell besteld, http://www.mediahoek.nl/asus-a31-n56.html hier staat jouw typenummer wel bij. Ik kreeg ook echt een prima functionerende (originele) Dell toegestuurd

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 00:38
Het nadeel van namaak batterijen is dat deze vaak (een stuk) minder capaciteit bieden dan originele batterijen. De namaak batterijen hebben nooit de capaciteit die er op vermeldt staat (mAh of Wh).

Als je dat op de koop toe neemt, dan zijn er weinig bezwaren tegen het kopen van een namaak batterij. Ik lees hier boven veel bangmakerij over namaak batterijen, maar mijn ervaring is dat het in de praktijk niet zo dramatisch is.

Sowieso is het verhaal hierboven dat namaak batterijen soms minder cellen hebben grote onzin. Je laptopbatterij levert een vaste spanning (binnen een bepaalde bandbreedte) en namaak batterijen leveren ook diezelfde spanning (anders zou de batterij überhaupt niet werken en kunnen ze er net zo goed geen cellen in stoppen :) ). Als je 6 cellen in een laptop batterij stopt waar er normaal 8 in gaan dan is de spanning lager, en werkt de batterij helemaal niet. In de praktijk levert een batterij met 8 cellen 14,4V, één Li-Ion cel is namelijk 3,6V en in een laptop batterij zijn vervolgens 2 series van 4 cellen parallel geschakeld.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06 15:19
Ik heb nu al een jaar of 2 een "generic replacement" in mijn Asus zitten, en het enige probleem is dat er af en toe een storing optreed in het uitlezen van de batterijstand (en dan moet ik hem eventjes uithalen en terug inpluggen). Verder geen enkel probleem mee (maar ik moet ook eerlijk toegeven dat hij 99% van de tijd aan de lader hangt). Ik zou het persoonlijk opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:52
In mijn geval gaat het om Acer batterijen.

Eerst deze besteld via ReplaceDirect voor € 60.
De software werd niet opgemerkt, mijn laptop bleef aangeven "geen batterij gevonden".
En hoewel de accu wel werkt zag ik niet hoe vol hij was of dat hij opgeladen werd.

Prima service van ReplaceDirect, dezelfde dag (was zaterdag, werd door klantenservice zelfs gebeld, want ze vonden het erg vervelend en telefonisch kon eea snel afgehandeld, topservice) werd er een nieuwe opgestuurd, de andere kon gratis RMA.
Helaas had de tweede Yanec hetzelfde euvel en werd het niet herkend.
Kon ook gratis RMA retour, geld werd teruggestort.

Bleef na uitgebreide correspondentie (echt supersnelle topservice) als advies deze over, origineel voor € 85.
Toen was deze niet te krijgen op hun site overigens, die had ik waarschijnlijk wel willen proberen voor € 40 .

Daarna maar de stoute schoenen aangetrokken en op Ebay gaan zoeken.
Eerste keus was deze, 8 cell ipv 6 cell voor $ 28, laatste snel gekocht, na eerst alle andere mogelijkheden overwogen te hebben.
Gelijk na betalen erachter gekomen dat het een 14,4V batterij betreft.....onbruikbaar voor mijn 10,8 V Acer. 8)7
Direct geprobeerd de order te cancellen via Ebay.
Drie uur later was mijn geld teruggestort door CN-batteries. _/-\o_

Bril opgezet en via Ebay deze van $ 25, ook 10,8V en 800 mAh groter qua capaciteit, en deze van $ 28,92 besteld, waarbij ik eigenlijk uitgegaan ben van genuine, "made in japan", en manufactured for Acer.
Zo had ik er twee voor nog niet de prijs van één.

Reuze benieuwd of ze herkend worden door mijn Acer......
Ik laat het weten.

[ Voor 11% gewijzigd door Teijgetje op 21-10-2015 08:50 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Mijn ervaring met een namaak accu van een grote eBay verkoper is dat de accu zomaar even geen stroom gaf om de x rijd waardoor mijn ssd kapot is gegaan, gegevens kwijt en nieuwe ssd nodig en nog geen goede accu.

Afrader uit MIJN ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Justin_ schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:35:
om de x rijd waardoor mijn ssd kapot is gegaan, gegevens kwijt en nieuwe ssd nodig en nog geen goede accu.
Werd hij wel herkend door de laptop?
En merkte je die stroomuitval zelf of niet? Viel de laptop ook uit?
Zo nee, hoe weet je dan zeker dat de accu de ssd om zeep heeft geholpen?
Kan dat geen andere oorzaak hebben, die toevallig samenviel met de nieuwe accu?

[ Voor 37% gewijzigd door Teijgetje op 06-10-2015 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:29

P_Tingen

omdat het KAN

Voor mijn Sony fotocamera was ik ook op zoek naar een nieuwe accu. Ik kon een originele kopen voor € 39 of een compatible voor € 6. Ik ben voor de cheap-ass oplossing gegaan omdat ik dat risico nog wel eens een keer kan lopen.

Misschien is mijn case niet representatief (want N=1) maar die replacement accu doet het als een malle, geen centje pijn. Ik zou me dan ook niks aantrekken van de bangmakerij. Gewoon proberen; ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop :)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:47
Met 3 Dell accu's heb ik exact het tegenovergestelde ervaring van de doemscenario's hierboven.
Waar de originele Dell accu is afgeschreven na 1.5 jaar, 70% slijtage. (ik vermoed sjoemelsoftware)
Heb ik een nieuwe Dell namaak accu gekocht op eBay bij een duitser voor €50. Perfecte accu, nu al 3 jaar 4.5 uur batterijduur en minder dan 10% slijtage. Explain that.
Zelfde gedaan voor een andere Dell laptop, twee keer zelfs omdat de batterij als schokbreker had gediend. Daar kan ook een originele niet tegen.

Er is slechts 1 nadeel, de namaakbatterij wil in mijn Vostro niet opladen als je de oplader inplugt als hij uit is. Zodra Windows draait werkt alles prima, ook het opladen. Je moet de accu dus niet te leeg maken dat de laptop niet meer door de bios komt. Ook dit is de software die niet-Dell accu's weigert.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 07-10-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:43
Mijn originele Asus-accu (netbook) had drie jaar geleden ook veel capaciteitsverlies. Toen een neppe vervangende accu via eBay gekocht, en die is na drie jaar nog steeds perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Teijgetje schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:05:
[...]

Werd hij wel herkend door de laptop?
En merkte je die stroomuitval zelf of niet? Viel de laptop ook uit?
Zo nee, hoe weet je dan zeker dat de accu de ssd om zeep heeft geholpen?
Kan dat geen andere oorzaak hebben, die toevallig samenviel met de nieuwe accu?
Ja hij werkt herkend en werkte aanvankelijk ook.

Ja de laptop viel uit, iets wat NOOIT gebeurde op de oude accu of als ik de laptop aan de lader hang (nog steeds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:47
Dat is waarschijnlijk een slechte connector. Dat heeft mijn nieuwe Dell ook gehad. Ze hebben werkelijk alles vervangen onder garantie. Moederbord, connectors, kabels en accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
jeroen3 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:55:
Dat is waarschijnlijk een slechte connector. Dat heeft mijn nieuwe Dell ook gehad.
Maar dan bij een originele accu begrijp ik?

Ik zal alles eens goed checken als ze er zijn, en de spanning eerst meten.
Aan de andere kant komt alles uit China, ook die originele meestal.
We wachten af.

Een andere optie zou zijn de cellen van de imitatiebatterij in de overleden batterij te plaatsen voor goede software en connector.
De andere zou origineel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desipio
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05 21:13
Ik heb zelf goede ervaring met een laptopaccu van ebay. Paar jaar geleden eentje gekocht voor mijn oude HP 8510W en die doet het nog steeds gewoon goed. Eergisteren ook maar weer een accu via ebay besteld voor de laptop van mijn vriendin, ik heb er alle vertrouwen in.

Tis alleen wel ff een maandje wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:23
Bij mijn vorige laptop heb ik een namaak accu gekocht, die doet het nu nog steeds perfect bij m'n broer.
Bij mijn huidige laptop heb ik een namaak accu gekocht, die wil nog wel eens willekeurig spontaan leeg zijn. Als in paar uur aan de lader, haal hem er af en binnen 5 minuten ineens poef zonder waarschuwing laptop valt uit nadat hij telkens 100% aan bleef geven. Andere keren doet de accu het gewoon perfect en kan ik uren lang zonder problemen er mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Inmiddels één ontvangen, de "originele", weliswaar een AS07B41/4800mAh/11,1V (AS07B71 besteld) ipv de originele AS07B31/4400mAh/10,8V die er standaard in zat.
Iets andere opdruk/stickers als in advertentie maar wel een nette passende (voor een hele reeks Aspires) batterij, iets zwarter dan mijn onderkant (nieuwigheid?).

Klik en klaar, batterij werd meteen herkend en resterende oplaadtijd werd weergegeven.
Ik schrijf dit op batterijstroom met een volle batterij ;)

Zeer content voor mijn $ 28,92.
En deels had ik niet anders verwacht, bijna alle batterijen komen uit China en gaan hier dan minimaal één keer over de kop. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
De batterij van $25 is ook binnen 10,8V/5200mAh/imitatie made in China.
En die wordt ook gewoon herkend en opgeladen..... :)

Vraag me dan toch af waarom die Yanecs niet herkend werden.

Maar nu dus 10.000 mAh voor een tientje minder dan 5200 mAh, mijn i7 820QM is er blij mee. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Teijgetje op 27-10-2015 00:25 ]

Pagina: 1