Toon posts:

Advies luidsprekers hifi-installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer twee jaar ben ik nu bezig met mijn hifi-installatie. Voorheen had ik een standaard Kenwood setje uit de jaren 90. Zeer degelijk maar de laser was aan vervanging toe en dus gekozen voor iets nieuws. Zo kon ik via een bekende een Technics set op de kop tikken. Omdat hij voornamelijk bas-georiënteerd was, heb ik zijn luidsprekers direct op Marktplaats verkocht. Mijn oude luidsprekers voldeden nog dus deze aangesloten. Enkele weken geleden kon ik de set aanvullen met een Marantz cd speler, waar ik zeer over te spreken ben. Nu merk ik dat de luidsprekers een update verdienen. Omdat budget niet hoog is, ben ik gewezen op tweedehands (waar ik geen probleem mee heb). Nu heb ik enkele weken rondgekeken op internet maar kan ik nergens een goed advies vinden welke luidsprekers voor mij de beste zijn. Ook heb ik vaak last van dat als ik zachte muziek afspeel, de muziek begint te kraken. Als ik dan opnieuw opstart en een iets luidere band opzet is het weg. Ook als ik daarna de zachtere muziek opzet. Kan dit te maken hebben met het feit dat de luidsprekers 6 ohm zijn en de versterker 8 tot 16 ohm vereisen?

Mijn huidige hifiset:
Versterker: Technics SU-X502
CD-Speler: Marantz CD7300
Luidsprekers: Kenwood LS - N500

Ik zoek een?
Stereo luidsprekers (bookshelf model)

Wat is je budget?
Budget is laag. In gedachte rond de 100 euro. Vervanging is ook niet direct nodig. Dus ik wil op de tweedehands websites wachten tot een model langs komt.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op de hifiset speel ik diverse muziek af, maar vooral classic rock en gitaarmuziek (van Bright Eyes tot Rammstein zullen we maar zeggen).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb veel gekeken maar heb totaal geen voorkeur. Marktplaats staat vol met luidsprekers maar weet niet welke instellingen ik moet kijken.

Welke vragen heb je hier nog over?
Naar welke luidsprekers kan ik het beste zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gezien je muzieksmaak zou ik zelf naar Kef neigen, die doen het prima met rock en gitaren. Maar muzieksmaak is persoonlijk, dus je moet gewoon gaan luisteren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 14:30
Translator luidsprekers. Zelf heb ik de Translator Impact 30.

Ze worden niet meer gemaakt, maar zijn 2de hands nog goed verkrijgbaar op Marktplaats.
http://www.marktplaats.nl...r&categoryId=38&postcode=

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:17:
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb veel gekeken maar heb totaal geen voorkeur. Marktplaats staat vol met luidsprekers maar weet niet welke instellingen ik moet kijken.
Speakers koop je ook niet op cijfertjes, speakers koop je op gehoor. Ieders smaak is anders en wat de één mooi vindt vindt de ander wellicht drie keer niets. Hoe vaak je hoort dat mensen naar Speaker X gaan luisteren maar toch met Speaker Y naar buiten komen geeft wel aan dat zo maar wat merken noemen in dit topic eigenlijk relatief zinloos is. Nu snap ik dat het met dit budget lastig is om HiFi-zaken af te gaan, maar je snapt het punt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.