Ik woon nu enkele maanden in mijn nieuwe appartement, wat ik geheel heb laten glasvezelbehangen door wat later een enorme prutser bleek te zijn. Daags na het aanbrengen zaten er al op diverse plekken luchtbolletjes achter het behang. Daarvoor is hij teruggekomen, en middels kruisjes snijden en opnieuw plakken is dat op de meeste plekken verholpen. Inmiddels (na het witten) zie ik op nog meer plekken luchtbolletjes achter het behang, maar nu is het al 2, 3x gewit en vraag ik me af of er nog andere manieren zijn het op te lossen.
Zelf had ik de volgende opties bedacht:
1. Injectienaald scoren, daarmee behanglijm achter het gat injecteren, daarna met een rollertje glad maken. Accepteren dat er daarna weer lijm uit komt, dat stukje muur 1x opnieuw latexen.
2. Een exact vierkantje van het oude behang eruit snijden, en nieuw behang op dat punt plakken. Dat moet dan opnieuw gewit worden, met kleurverschil en verschil in motief tot gevolg.
Ik kan op zich wel wat gaan oefenen op plekken die wat minder in het zicht zitten.
Zelf had ik de volgende opties bedacht:
1. Injectienaald scoren, daarmee behanglijm achter het gat injecteren, daarna met een rollertje glad maken. Accepteren dat er daarna weer lijm uit komt, dat stukje muur 1x opnieuw latexen.
2. Een exact vierkantje van het oude behang eruit snijden, en nieuw behang op dat punt plakken. Dat moet dan opnieuw gewit worden, met kleurverschil en verschil in motief tot gevolg.
Ik kan op zich wel wat gaan oefenen op plekken die wat minder in het zicht zitten.
Nederlands is makkelijker als je denkt