[kapot] vid kaart of monitor maar welke....

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 20:17
Situatie:
- kom terug van vakantie, pc aan, knetterend geluid met stank... pc start verder normaal op
- heb 2 monitoren aangesloten via dvi (nieuwere monitor, hoofdscherm) en hdmi (oudere monitor, extra scherm)

Tijdens spelen viel de oude monitor via hdmi uit... lampje blauw alsof die aan staat maar scherm zwart, herstarten pc hielp niet. hdmi eruit en erin gaf wel weer beeld.

Vanochtend: scherm gaf geen beeld.. hdmi eruit en erin hielp niet, aan en uit knop monitor uiteindelijk wel.
Nu weer beeld maar de stank blijft... en er is dus echt iets gaar...

Hoe kan ik dit het beste trouble shooten? Heb geen extra vid kaart liggen...

Enige wat ik kan bedenken is verloop kabel kopen van mini displayport naar hdmi. Dan kan ik de monitor op andere aansluiting videokaart testen. Maar het enige dat dat uit zou sluiten is brakke hdmi poort op de vid kaart en niet echt meer...

Gegevens:
Vid kaart radeon 7950
Monitor via dvi (doet het prima: dell 2412m ultra)
Monitor via hdmi: Samsung 2493 hm

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:27
Je kan de schermen op de on-board GPU aansluiten om te testen, maar een knetterende geluid en stank is sowieso nooit goed. Ik zou eerst eens kijken of je ergens schade kan waarnemen aan de componenten.

• Lord_T
ok stop vloog eruit net na posten, met een geluid alsof stop eruit vloog en monitor lijkt nu niets meer te doen.. Dat zou dus een duidelijke indicatie kunnen zijn, heb kast open gezet en even met pressurized air de zooi beetje stof vrij gemaakt inwendig.

is er manier om zeker te stellen dat het de monitor is? En dat de grafische kaart dus goed is?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-01 21:14

InFamous

excommunicado

Je andere monitor (via DVI) doet het dus nog wel?

Dan is waarschijnlijk je monitor kapot, om te testen zou je even je tv aan kunnen sluiten via hdmi

Formerly known as Ragdoll

• Lord_T
even een tv uit de slaapkamer gehaald (was kleiner dan die in woonkamer) en die geeft gelijk beeld. Dus ga ervan uit dat de monitor inderdaad kapot is en gewoon vervangen moet worden. Thnx voor de hulp!!