Windows 10 CSISYNCCLIENT.EXE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
all,

Sinds ik windows 10 heb geinstalleerd neemt het volgden proces

CSISYNCCLIENT.EXE Microsoft Office Document Cache Sync Client Interface (32 bit)

constant veel processor capaciteit in beslag. zo erg dat mijn fan continue aan het blazen is.

ik heb gegoogeld maar kom er niet uit. de een zegt dat het aan OneDrive ligt de ander aan Office 365 (beide heb ik) ook op het microsoft forum worden antwoorden gegeven waar ik een aantal van heb uitgeprobeerd waaronder het opnieuw installeren van office. een oplossing zegt dat je je cache van office moet leeghalen maar dat lukt mij niet omdat dit over windows 8 gaat. daarnaast wordt er gesproken dat je OneDrive app moet deinstalleren en opnieuw moet installeren maar ik zou niet weten waar je dit kan doen. want in "programma verwijderen of wijzigen"kom je deze niet tegen.

wie weet raad? ;)

bedankt philippe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Heb je een upgrade of clean install gedaan? Nieuwe user account aangemaakt, of geswitcht van local naar MS account?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
stenoa schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 10:07:
CSISYNCCLIENT.EXE Microsoft Office Document Cache Sync Client Interface (32 bit)

constant veel processor capaciteit in beslag. zo erg dat mijn fan continue aan het blazen is.
Deze applicatie houdt inderdaad Office documenten synchroon als je iets als OneDrive gebruikt. Bij Office 2010 en 2013 draait standaard om de zoveel tijd deze executable. Hij snoept aardig wat CPU, maar op een moderne CPU zal je het niet merken. Ik heb diverse i7 en i5 systemen en je merkt er nauwelijks wat van. Ik kan me wel voorstellen dat een oudere, minder snelle CPU zwaar belast wordt.

Je kan Microsoft Office Document Cache Sync Client niet uitzetten via de GUI, ook via msconfig is zinloos. Dit kan wel via task scheduler of het register:

Taskscheduler / Taakplanner:
Open je taakplanner en klik op taakplanner bibliotheek. Zoek naar de taak zoals in de afbeelding staat en zet die uit (uitschakelen / disable).
Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/QNQ06.png

Een andere methode is het register:

Zoek deze key op: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

En verwijder vervolgens OfficeSyncProcess die wijst naar de locatie van MSOSYNC.EXE.

Disclaimer: Let op dat wijzigingen maken in het register van Windows ook kan lijden tot schade wanneer dit verkeerd gedaan wordt. Als je niet zeker bent van je zaak, afblijven. Mocht je de wijziging maken, zorg ook dat je een goede back-up hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Dank CMD-Snake,

echter als ik naar de taakplanner ga zie ik geen "microsoft planner" staan, ook MSOSYNC.EXE vind ik niet..

sorry

Philippe