Muis aanwijzer heeft rare vorm

Pagina: 1
Acties:

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:42

PB-powell

Mr. Laziness

Topicstarter
Allereerst, mocht dit de verkeerde plaats zijn voor dit topic, mijn excuus maar kon geen ander passend forum vinden.
Nu mij probleem, regelmatig als ik mijn pc aanzet begint mijn muis aanwijzer raar te doen. Alsof het icoon heeeeeel snel van boven naar beneden spint, een beetje zoals op dit plaatje: Afbeeldingslocatie: http://forums.logitech.com/t5/image/serverpage/image-id/2159i646A1DF013A7231F?v=mpbl-1
De aanwijzer is ook continu in beweging, maar elk type icoon (laadt, normaal, type-cursor) heeft er last van. In games is niks aan de hand (gelukkig)

Ik heb de driver van mijn videokaart (AMD R9 290) al eens opnieuw geinstalleerd. Maar met mijn vorige videokaart had ik er ook heel af en toe last van, toen was een herstart van mijn pc voldoende om het op te lossen. Nu treedt het probleem echter steeds vaker op.
Mijn muis is een Razer Taipan. De bijbehorende software heb ik verwijderd omdat het ontzettend traag was, maar zowel met als zonder treedt m'n probleem op.
Beeldscherm is een Samsung S27D390H.

Heeft iemand ervaring met dit issue? Op het overige internet zijn er sporadisch, vooral oude, topics te vinden zonder concrete oplossing...

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:50
Probeer het eens in veilige modus. Als het dan wel normaal werkt kun je 1 voor 1 de opstart items aan gaan zetten en kijken wat het probleem veroorzaakt.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:41

basdej

OutSystems Consultant

Ik kan je plaatje niet bekijken.

edit: nu net wel natuurlijk 8)7

Treedt dit probleem op met een andere muis?

Zit er geen stofje vast onder de laser?

[ Voor 66% gewijzigd door basdej op 30-08-2015 00:17 ]

Hoi.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:48

Thomg

Aww yiss

Ik kan me herinneren dit een keer gehad te hebben met mijn 280X lang gelee, blijkbaar door je muis in de rechterbovenhoek van je scherm te schuiven wordt het weer normaal. Weet niet helemaal zeker of het rechtsboven was, als dat niet werkt probeer ook anderen.

[ Voor 30% gewijzigd door Thomg op 30-08-2015 00:42 ]

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Topicstarter
Bedankt voor alle tips, laser heeft een kleine poetsbeurt gehad, loste het helaas niet op.
Ik gebruik naast mijn vaste muis ook een wireless muis, deze ontkoppeld, loste het helaas niet op.
Muis verplaatsten naar rechterbovenhoek (en alle andere), loste het helaas niet op.
In veilige modus had ik nergens last van, dus het lijkt toch een software probleem.
Zelf nog geprobeerd de muis in een andere usb-poort gestop, dat levert ook geen probleem. Dus misschien is die poort niet helemaal 100% meer.

Morgen nog wat proberen om te kijken of ik het kan reproduceren en daarna verder kan isoleren. Allicht dat iemand er in de toekomst nog wat aan heeft :)

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-12 20:52
Heb je twee monitoren? Bij mij ging dit vroeger over als ik heel snel van monitor wisselde met de muis.

• ShakerNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-12 13:24
Ik heb hetzelfde probleem ook vaak gehad toen ik met de muisaanwijzer van monitor ging wisselen. Een paar keer snel heen en weer schuiven tussen monitors was bij mij de oplossing.

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:02

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Ik heb het ook vaker gehad, snel wisselen van monitor was idd de oorzaak. Soms gebeurde het ook nadat de PC ontwaakte uit stand-by, de enige oplossing voor mij was een reboot.

:)

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:33
Dat is een probleem wat ATI al jaren heeft. Verdwijnt even spontaan als het verschijnt.

Verwijderd

Dat heb ik op mijn 280x ook gehad, alleen als er meer dan een monitor aan zat. Volgens mij is er niets aan te doen.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:37
Kan het probleem ook bevestigen... AMD + multi monitor setup gebeurt het af en toe, en als je dan nog een aantal keer van scherm verwisselt verdwijnt het soms (soms ook niet).

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12 14:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb dat ook wel eens gehad ja. De laatste keer dat ik er last van had (week geleden of zo) heb ik het probleem ook eens opgezocht op Google en toen kwam ik een StackExchange-thread tegen waarin iemand beweerde dat het (heel) snel bewegen van de muis het probleem zou oplossen.

Vond het een raar advies, maar het werkte tegen mijn verwachting in wel!

Heb trouwens ook een AMD GPU en twee monitoren.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mijn laatste 4 ATI kaarten hadden daar ook last van, "mouse artifacts" worden ze ook wel genoemd. De ATI IGP's en APU's hadden het dan weer niet.
Soms is het uren goed en dan zomaar ineens is het er weer.
Het enige dat bij mij hielp was bij de muis instellingen "aanwijzerspoor weergeven" aan te zetten.
Bij anderen schijnt het aanzetten van de aanwijzer schaduw weer te helpen.

Met mijn Nvidia kaart heb ik er geen last meer van.

[ Voor 9% gewijzigd door kendo op 30-08-2015 19:28 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Topicstarter
kendo schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:24:
Mijn laatste 4 ATI kaarten hadden daar ook last van, "mouse artifacts" worden ze ook wel genoemd. De ATI IGP's en APU's hadden het dan weer niet.
Soms is het uren goed en dan zomaar ineens is het er weer.
Het enige dat bij mij hielp was bij de muis instellingen "aanwijzerspoor weergeven" aan te zetten.
Bij anderen schijnt het aanzetten van de aanwijzer schaduw weer te helpen.

Met mijn Nvidia kaart heb ik er geen last meer van.
Dat van het spoor aanzetten was idd een trucje waarmee ik het ongedaan kon maken.

Maar ik heb inderdaad mijn tv ook verbonden met mijn pc. En het lijkt erop dat het alleen optreed als die aanstaat. Ik dupliceer het scherm.
Net had ik toen ie begon dat ik toevallig snel bewoog en klikte en toen hield het ook opeens op. Denk dat ik lucky strike had ofzow.
Jammer dat er geen normale oplossing is van AMD.
Bedankt iig allemaal voor jullie bijdrage 8) zal het snelle bewegen eens proberen als het weer optreed.

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 15:57

ötzi

eclecticus

W10 gebruiker? probeer eens de driver te wipen van je wireless muis.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-12 14:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

ötzi schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 00:40:
Het heeft niets te maken met de muis zelf. De (drivers van de) muis zorgen enkel voor de input van de positie van de muis, het heeft niets met het uiterlijk van de cursor te maken.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Topicstarter
ötzi schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 00:40:
Nope W7 64-bit, maar ik heb alle drivers (GPU en muis) al eens opnieuw geinstalleerd.
Frappant verhaal gister avond: op mijn pc beeldscherm was er niks aan de hand, toen ik switchte naar mijn tv om nog even Netflix te kijken was de muis weer screwed. Niet op kunnen lossen, maar het was inmiddels 23:00 en had op dat moment geen zin om nog iets te proberen :p
Van de week ga ik bijhouden wanneer het nou precies optreed, wil er potdorie vanaf :p

• mbosma
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-11 14:05
Ik heb ditzelfde probleem ook gehad met mijn werk-pc.
Zodra ik oversprong van scherm kwam het vaak voor, en als ik hem dan heen en weer haalde werd dit weer normaal.
Echter na een tijdje begon de pc te crashen na dit voorval. uiteindelijk geswitcht naar een Nvidia videokaart en hierna nooit meer last gehad van het voorval.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12 11:16

EnnaN

Toys in the attic

sig

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Topicstarter
Die versie heb ik, het treedt nu alleen nog maar op op mijn tv scherm...

Pagina: 1