Geheugen over onbepaalde tijd naar 100%

Pagina: 1
Acties:

• Het is Mij
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-02-2024
Kom er net achter dat mijn geheugen gebruik langzaam stijgt. Wanneer ik bijvoorbeeld eerst op 50% zit stijgt dit met de tijd langzaam naar 100%. Dit gebeurt al bij het kijken naar twitch terwijl er voor de rest niets open staat. Getest met verschillende browsers. Heb al malware- en virusscan gedaan.
Heb hier persoonlijk nog nooit van gehoord, jullie enig idee wat dit is?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Geheugen is er om te gebruiken. Windows gebruikt vrij geheugen voor cache.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
En in Windows 10 (zie dat je daar ook gepost hebt) zijn wel wat issues met juiste weergave cpu en geheugen gebruik. Gebruik de zoekfunctie even in het topic!
[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2 ;)

stomp niet af, blijf slijpen

• Het is Mij
Ligt niet aan de weergave, wanneer die op 100% zit begint de computer ook te stotteren en kun je haast geen nieuwe programma's openen. Denk dat ik er haast wel vanuit kan gaan dat het naar de knoppen is?

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Schone install Windows 10? Of indien upgrade, virus scanner uninstall gedaan voor de upgrade?

En heb je het alleen met Twitch? nieuws: Twitch stapt over van Flash naar html5 Dit is per 23 juli..

• Het is Mij
Had windows 8.1 schoon geïnstalleerd, toen geupgrade naar windows 10 (kon niet anders). Op windows 10 pas virusscanner & malwarebytes geïnstalleerd. Durf niet te zeggen of het alleen twitch is want kom er pas net achter. Wel weet ik dat het in zowel chrome als in edge voorkomt.
Zal morgen even testen met andere software / games.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
_JGC_ schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:07:
Geheugen is er om te gebruiken. Windows gebruikt vrij geheugen voor cache.
Ik lees dit vaker, maar mijn windows 10 machines gebruiken bij simpele taken echt niet meer dan 10% van het geheugen. Er is dan ook niets om in het geheugen te laden.

Met een aantal tabs open in chrome en twitch afspelend, blijft mijn verbruik op 10% staan. Er gaat dus duidelijk iets niet goed bij de TS.

@TS: Weet je ook welke processen veel RAM gebruiken?

"ntoskrnl.exe" en "runtime broker" zijn bv. notoire boosdoeners bij Windows 10 memory leaks

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Hmm, dacht net nog ff aan een synced Chrome profiel.. Maar aangezien je in Edge hetzelfde ervaart..
Heb je Malwarebytes Premium (standaard staat daar real time protection aan) in combi met een virus scanner en/of niet uitgeschakelde Windows Defender gaan die natuurlijk 'lummelen'. Het kan ook zijn dat één van je AV programma's extra aandacht vestigd op Twitch.

• Het is Mij
Heb een W10 clean install uitgevoerd zonder "Intel Rapid Storage Technology" & "Intel Management Engine" en heb nu nergens meer last van. Heb even geresearched wat die twee programma's deden en bleek dat die niet nodig waren. Achteraf gezien denk ik dat één van die twee een memory leak veroorzaakte. Probleem opgelost!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Ah weer zo'n 'gevalletje'. Heb in individuele topics wel eens naar sys specs gevraagd en daar ook IAStor (Intel) en StorAHCI (opvolger MSAHCI Microsoft) benoemd. Dit zijn cruciale drivers die gezamelijk tot veel last/errors/uitval kunnen zorgen, in het ergste geval einde SSD of HDD..

Lijkt er wel teveel op dat MS iets te bot overruled als er ook IAStor op staat..

Zogezegd denk ik dat er in het 2e ervaringen en discussie Win 10 topic meerdere ook wel eens hier de oplossing in kunnen vinden. Ik zal er weer eens op letten daar.

Wel fijn dat je je probleem hebt kunnen tackelen.

Pagina: 1