MSI GTX 750 wil niet installeren op een Gigabyte GA-880GA MB

Pagina: 1
Acties:

• Blue Sky
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12-2020
Zodra ik de pc opstart nadat ik de kaart in het slot heb gezet crasht windows. Ik krijg dan een BSOD en de pc start opnieuw op. Dit stopt pas als ik de kaart eruit haal. Onboard GPU in bios uitgeschakeld. De kaart getest op een ouder Gigabyte moederbord en daar geen probleem. PSU is 600 watt, CPU is een Phenom X4 955 en 4 Gb DDR3

Win 7 er opnieuw opgezet met de kaart erin geeft hetzelfde probleem, halverwege stopt de install met een BSOD. Bios update naar F7 helpt ook niet.

BSOD meldingen oa IRQL-not-less-or-equal. Bij veilige modus stopt windows bij atipcie.sys.

Ik ben door mijn tips heen, hebben jullie nog ideen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De BSOD geeft in het algemeen een melding. Die kan je best even fotograferen en posten. Maar omdat je wel post dat het over "atipcie.sys" gaat, denk ik dat je even het volgende moet/kan doen.

- start de PC op in de oude configuratie dus zonder de GTX750
- ga op zoek naar een manier om al je oude ATI-drivers te verwijderen/cleanen
- installeer (alvast) de meest recente Nvidia WHQL drivers voor de 7-serie
- zet de PC uit, zet de GTX750 erin en kijk dan eens wat er gebeurt

Ook zal je even moeten bedenken om de IGP HD4250 uit te schakelen in de BIOS..

Vraag me nu eigenlijk af of je wel de goede SATA RAID/AHCI drivers meegeeft tijdens de setup; heb je de driver op een stickje staan en laadt je die in de Windows setup?

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 29-08-2015 21:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Blue Sky
Bedankt voor je antwoord ! Die drivers zijn waarschijnlijk niet geïnstalleerd althans niet tijdens een verse Windows installatie. Als ik je antwoord lees zijn die dus erg belangrijk en daar heb ik geen rekening mee gehouden. Hoe kan je deze installeren tijdens een Windows setup?

• Blue Sky
Het helpt allemaal niets, ik begin te vermoeden dat het mobo niet lekker is. Sinds ik deze heb (2010) heb ik elke week wel 2 of meer bsod's terwijl ik met mijn HTPC nog nooit een bsod heb gezien.

• Blue Sky
Update: nieuw moederbord geplaatst, nog steeds hetzelfde. Andere PSU geprobeerd, geen resultaat. Memtest gedaan: goed. Videokaart getest: goed, in andere pc getest, wordt herkend en start normaal op dus goed. HD partities aangepast en format, geen resultaat. Win7 ultimate 64 legale versie.

Win 7 setup loopt vast op de keuze x86 of x64 of vlak daarna. Schermen die voorbij komen zijn: kan schijf niet vinden, 0cx0000409 0xc744f30e1, page fault non paged, bad pool caller en noem maar op.

Wat kan er mis zijn? iemand misschien de tip?

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:34

Trygve

Redacteur
Blue Sky schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 21:11:
Wat kan er mis zijn? iemand misschien de tip?
Oudere GPU drivers kun je het beste met DDU verwijderen: http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

Uitpakken, opstarten, de melding volgen en in veilige modus opstarten. Als dat eenmaal gelukt is start DDU vanzelf op. Kies voor 'AMD' en dan 'Clean and DO NOT restart'. Als dat voltooid is kies je voor 'nVidia' en dan 'Clean and restart'.

Als dat eenmaal gelukt is kun je het beste zelf de nieuwste drivers van nvidia.com halen.

• Blue Sky
Update: 1 strip DDR verwijdert en nu werkt het wel, dus brak geheugen. Tja, de memtest ging goed dus kom daar maar eens achter, misschien dat het met ganged mode te maken heeft... maar goed het werkt nu wel prima :)
Pagina: 1