Mijn neefje wil een nieuwe PC. om een of andere reden heeft hij bedacht dat hij geld kan verdienen met het opnemen / live uitzenden van zijn gameplay vd Playstation. Hiervoor heeft hij dus een https://www.elgato.com/en/gaming/game-capture-hd60 Game capture kaart gekocht,
Specificatie van deze kaart is dat hij "Stream Command" een 2nd Generation Core i7 nodig heeft.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zie hierboven + internet games (flash / browser) + af en toe wil hij the Sims spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hier wordt het moeilijk; hij geeft aan dat PC (ex monitoren) tussen de 1000 en 1500 mag kosten (Oom geeft ook goedkeuring). echter toen ik zei dat een richtbedrag ex monitoren van 600 / 700 mij ook mogelijk leek was m'n oom blij. Gezien het feit dat ik de game capture niet ken weet ik niet of een i7 nodig is, en of het het waard is om voor de laatste generatie te gaan (zit ik snel aan 1400 euro (2011-3 CPU/mobo combo ))
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, verse start.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk 1 SSD + HD voor gebruik grootte SSD >= 128 GB.
Memory; >= 8 GB.
Video kaart nodig? denk het niet?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dit is een lijstje wat ik zelf heb samengesteld met mijn beperkte kennis;
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik denk dat geluidsniveau mits binnen de perken voor meeste mensen niet zo'n issue is. kast grootte is ook niet relevant. 2 schermen + gebruik van die game capture kaart is essentieel.
Ga je overklokken?
Nee, liever niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Kijken of deze setup voldoet?
En of er een videokaart nodig is?
Ervaring met deze Game Capture kaart en is deze setup geschikt daarvoor?
Kan hij met deze setup vooruit of is het beter om voor wat "nieuwer" spul te gaan en meer uit te geven?
Specificatie van deze kaart is dat hij "Stream Command" een 2nd Generation Core i7 nodig heeft.
Verdere eis: 2 monitoren..Stream Command: 2nd generation Intel Core i7 CPU
(i7-2xxx or comparable), 2 Ghz or higher, before Turbo Boost. Windows 7 or later;
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zie hierboven + internet games (flash / browser) + af en toe wil hij the Sims spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hier wordt het moeilijk; hij geeft aan dat PC (ex monitoren) tussen de 1000 en 1500 mag kosten (Oom geeft ook goedkeuring). echter toen ik zei dat een richtbedrag ex monitoren van 600 / 700 mij ook mogelijk leek was m'n oom blij. Gezien het feit dat ik de game capture niet ken weet ik niet of een i7 nodig is, en of het het waard is om voor de laatste generatie te gaan (zit ik snel aan 1400 euro (2011-3 CPU/mobo combo ))
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, verse start.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk 1 SSD + HD voor gebruik grootte SSD >= 128 GB.
Memory; >= 8 GB.
Video kaart nodig? denk het niet?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dit is een lijstje wat ik zelf heb samengesteld met mijn beperkte kennis;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 237,95 | € 237,95 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 54,70 | € 54,70 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 63,90 | € 63,90 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 82,95 | € 82,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 669,35 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik denk dat geluidsniveau mits binnen de perken voor meeste mensen niet zo'n issue is. kast grootte is ook niet relevant. 2 schermen + gebruik van die game capture kaart is essentieel.
Ga je overklokken?
Nee, liever niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Kijken of deze setup voldoet?
En of er een videokaart nodig is?
Ervaring met deze Game Capture kaart en is deze setup geschikt daarvoor?
Kan hij met deze setup vooruit of is het beter om voor wat "nieuwer" spul te gaan en meer uit te geven?
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen