Windows wil niet updaten naar windows 10 ivm windows update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 16:48
Hallo Forum,

Wat is het probleem.

ik heb 1 update staan in windows update, namelijk de KB3038936.
Het schijnt dat deze te maken heeft met windows defender.

Deze update wil niet installeren. Ik zie het balkje lopen en als hij bijna klaar is, komt hij met een fout melding. Deze luid 80070057

Hierdoor is het onmogelijk om windows 10 te installeren.

Ik heb via google diversen oplossingen geprobeerd. Echter geen van deze werkt bij mij.

Ook heb ik via het media creation tool een usb en een dvd gemaakt.
Ook via dat werkt het niet. Ik zie 2 seconden een paars windows logo en daarna gebeurt er niks meer. :(

Ik het geprobeerd met een clean boot.

Met de virusscanner uit.

Windows defender handmatig updaten werkt niet.

Mijn kennis is hierbij niet voldoende, om dit probleem op te lossen. 8)7

Een clean install wil ik niet doen ivm de vele programma's, ed, die op de computer staan.

Wie weet een oplossing.

_/-\o_

Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Hoi Harry, werkt de media creation tool ook niet als je hem download en start op de pc die je wilt bijwerken, en de optie Deze pc bijwerken kiest? Je maakt dan geen usb aan.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan toch via MediaCreation de ISO aanmaken/downloaden die je nodig hebt? Als dat klaar is, kan je er onder Windows 8.1 gewoon op dubbelklikken (op de ISO dus) en dan de setup draaien?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MAX3400 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:46:
Je kan toch via MediaCreation de ISO aanmaken/downloaden die je nodig hebt? Als dat klaar is, kan je er onder Windows 8.1 gewoon op dubbelklikken (op de ISO dus) en dan de setup draaien?
De setup voert voor de upgrade Windows Update uit, omdat daar blijkbaar een update zit die nodig is. Echter hangt het update proces, op een update voor Windows Defender.
Lukt het ook als je Windows Defender verwijderd van de PC en daarna gaat upgraden naar W10? :)
http://windows.microsoft....defender-on-off=windows-7

http://www.howtogeek.com/...er.-also-how-turn-it-off/

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2015 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
CptChaos schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:48:
[...]
De setup voert voor de upgrade Windows Update uit, omdat daar blijkbaar een update zit die nodig is. Echter hangt het update proces, op een update voor Windows Defender.
Vreemd. Als je de media tool gebruikt kan je juist heel Windows Update omzeilen. Ik heb een USB stick ook al gebruikt om een paar tabelt en netbook-achtige computers naar Windows 10 te helpen omdat ze te weinig schijfruimte hadden voor de Windows.BT folder en nog een Windows.old map.

Kan je eventueel die niet werkende Defender update verbergen? Zie ook hier: https://technet.microsoft.com/en-us/magazine/ff382716.aspx

Als de update verborgen is negeert Windows die. Dan kan je vermoedelijk wel de Windows 10 upgrade starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CMD-Snake schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:39:
[...]

Vreemd. Als je de media tool gebruikt kan je juist heel Windows Update omzeilen. Ik heb een USB stick ook al gebruikt om een paar tabelt en netbook-achtige computers naar Windows 10 te helpen omdat ze te weinig schijfruimte hadden voor de Windows.BT folder en nog een Windows.old map.

Kan je eventueel die niet werkende Defender update verbergen? Zie ook hier: https://technet.microsoft.com/en-us/magazine/ff382716.aspx

Als de update verborgen is negeert Windows die. Dan kan je vermoedelijk wel de Windows 10 upgrade starten.
Ik heb via de media creation tool een ISO gemaakt en daarmee vervolgens de upgrade gedaan, toen werd toch echt eerst voor Windows 8.1 dat Windows Update gestart, omdat er gecontroleerd moest worden op updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Lijkt me sterk dat een update van windows defender roet in het eten gooit.

Doe eerst eens een uitvoerige disk check.
Indien geen fouten, de map download legen in SoftwareDistribution. Hierna windows update opnieuw starten en net zolang doen tot er geen updates meer zijn.

Eventueel met CCleaner nog rommel opruimen van schijf en uit de registry.

[ Voor 0% gewijzigd door Xessive op 29-08-2015 23:21 . Reden: typo ]

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Gebruik je een legale windows installatie? Als je bijv. een loader gebruikt kan dat ook problemen geven met het automatisch opstarten naar de installer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
@ zeehond MCT werkt ook niet na dubbelklik geen reactie, alleen UAC daarna niks meer.

@ max3400 gedaan werkt niet zie post.

@ CptChaos Beide uitgevoerd windows defender staat reeds uitgeschakeld

@ CMD_snake. Uitgevoerd helaas geen oplossing ook niet via Dvd

@ Xessive Ga ik uitvoeren. reactie volgt. Alles uitgevoerd helaas geen resultaat.

@johnkeates Is een legale windows 8.1 versie.

Ik zie ook nog een update van Skype staan en 1 van nvidia die ik beide verborgen heb. Zou het daar aan kunnen liggen?

[ Voor 17% gewijzigd door Dirtyharry op 30-08-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Ik heb deze uitgevoerd.

WindowsUpdateDiagnostic.diagcab

Helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:41

ricardo246

Life's what you make it!

Ik heb eenzelfde probleem als jij omschrijft:
-Windows update werkt niet (blijft eindeloos zoeken naar updates (loop) en vindt niets)
- Hetzelfde geldt voor Defender.

Ik heb uiteindelijk de upgrade naar W10 geprobeerd (via media creation tool) --> Weer geen updates.
Toen een compleet nieuwe install (geen upgrade) van W10. Dit werkt goed, alle updates komen goed binnen.
Echter....... Mijn activeringskey voor W7 wordt nu niet gepakt door W10 :X.

Dit ben ik nu aan het uitvogelen, maar google leert me 2 dingen (tot zover):
1. Mogelijk moet ik W7 installeren en dan toch proberen te upgraden naar W10 (dan gaat de W7 key wel mee) 8)7
2. Ik moet maandag MS bellen en vriendelijk vragen of ze mijn key kunnen / willen omzetten naar een W10 key. :F

To state the obvious: Uiteraard heb ik alle software legaal aangeschaft

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:04
ricardo246 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 14:48:
-Windows update werkt niet (blijft eindeloos zoeken naar updates (loop) en vindt niets)

Ik heb uiteindelijk de upgrade naar W10 geprobeerd (via media creation tool) --> Weer geen updates.
Toen een compleet nieuwe install (geen upgrade) van W10. Dit werkt goed, alle updates komen goed binnen.

1. Mogelijk moet ik W7 installeren en dan toch proberen te upgraden naar W10 (dan gaat de W7 key wel mee) 8)7
2. Ik moet maandag MS bellen en vriendelijk vragen of ze mijn key kunnen / willen omzetten naar een W10 key. :F

Om een legale Windows 10 code te krijgen moet je 1x een upgrade uitvoeren. Daarna kun je altijd een clean install uitvoeren. Als je direct een clean install uitvoeren dan moet je dus eerst je oude Windows 7 of Windows 8 weer installeren en activeren en daarna alsnog de upgrade uitvoeren.

Tijdens de upgrade wordt je Windows 10 code gekoppeld aan je account. Als je daarna een clean install uitvoer voer je geen code in. Als je dan de eerste keer inlogt in Windows 10 wordt deze automatisch geactiveerd.

Zover ik weet is dat de enige mannier om de licentie te verkrijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 30-08-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MikeOO schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 14:54:
[...]

Om een legale Windows 10 code te krijgen moet je 1x een upgrade uitvoeren. Daarna kun je altijd een clean install uitvoeren. Als je direct een clean install uitvoeren dan moet je dus eerst je oude Windows 7 of Windows 8 weer installeren en activeren en daarna alsnog de upgrade uitvoeren.

Tijdens de upgrade wordt je Windows 10 code gekoppeld aan je account. Als je daarna een clean install uitvoer voer je geen code in. Als je dan de eerste keer inlogt in Windows 10 wordt deze automatisch geactiveerd.

Zover ik weet is dat de enige mannier om de licentie te verkrijgen.
Zover ik weet word er geen enkele key gekoppeld aan een account of wat dan ook. Volgens mij houdt MS middels hardware ID bij welke key je hebt. Zie [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2 voor meer info omtrent de licentie en de koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:04
CptChaos schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 15:00:
[...]
Zover ik weet word er geen enkele key gekoppeld aan een account of wat dan ook. Volgens mij houdt MS middels hardware ID bij welke key je hebt. Zie [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2 voor meer info omtrent de licentie en de koppeling.
Inderdaad je hebt helemaa gelijk. Dacht dat dit via het account liep icm met hardware ID.
Maar verdere verhaal qua upgrade klopt wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
ricardo246 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 14:48:

Hallo ricardo246,

Op welke wijze heb jij al je persoonlijke gegevens over gezet, zoals bv email ed?

Is daar een tool voor?

_/-\o_

• Dirtyharry
Vandaag begon de computer plotseling de windows 10 update te downloaden.

Hij kwam tot 100%.

Daarna voor bereiden installatie.

Hierna kwam updates bijwerken, helaas bleef hij daarop hangen en kreeg ik de volgende foutmeldingen.

code 80070057 die had ik al eerder

code 80073cf1

code 80070002

Deze twee had ik nog niet eerder.

Tevens geprobeerd de pc te refreshen via pc-instellingen.
Ik krijg dan alleen een tandwiel op een paars veld in de taakbalk. Als ik daar op dubbel klik klapt hij er steeds uit. Ik kan dus ook niet refreshen. :(

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:30

[Jules]

Confusion in confusion

Je schijnt Windows 10 ook direct te kunnen installeren zonder upgrade: http://www.ghacks.net/201...directly-without-upgrade/

Nadeel is dat je dan dus niet meer kunt downgraden, maar een backup terugzetten doet ook wonderen.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
@[jules] Dat klopt. Helaas ben ik dan alles kwijt. En dat wil ik nu juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Ik boot nu via de herstelmedia en kan de pc refreshen\vernieuwen. Helaas geeft hij dan aan dat de schijf vergrendeld is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:30

[Jules]

Confusion in confusion

Als je je zorgen maakt om je data maak je vooraf een backup van je schijf. Iets wat je sowieso al zou moeten doen.
Of gaat het om geinstalleerde programma's waarvan je de installatiemedia niet meer hebt en daar ook niet meer aan kan komen?

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Backup van de schijf maak ik al.

Het gaat om het geheel van installeren en de tijd die daar in gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Is er misschien nog iemand die mij in de juiste richting kan helpen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja...

Barkrukhenkie in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"

Misschien dat je dan op deze manier met een valide key de upgrade kan uitvoeren
Kan alleen niets zeggen over het uiteindelijke resultaat wat dit gaat geven, ik heb nog niet eerder op deze manier een machine te hoeven upgraden.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:41

ricardo246

Life's what you make it!

Ben ik weer..
Ik heb uiteindelijk 3 keer Windows 7 er opnieuw op moeten zetten voordat de update functie van windows het weer wel deed. Geen idee wat er de 3e keer anders is gegaan.. Uitgebreide testen vh systeem laat zien dat Proc / mobo / mem / etc allemaal goed werken zonder defecten.
Na de Win7 install alle updates doorlopen en ge-upgrade naar win10.Video driver installen en hij draait als een zonnetje.
Ik kreeg dus geen nieuwe key van MS toen ik W10 er "rechtstreeks" op gezet had. (ook niet na lief zeuren over de telefoon).

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Is er ook een manier om je programma's ed over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dirtyharry schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 20:29:
Is er ook een manier om je programma's ed over te zetten?
Als je een update naar win10 doet, gebeurd dit automatisch.

• Dirtyharry
Reepje schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 22:04:
[...]

Als je een update naar win10 doet, gebeurd dit automatisch.
Helaas werkt de update niet. :(

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik vermoed dat het gaat om een Windows 8.1 OEM versie welke je probeert te upgraden naar 10?

Ten eerste krijg je geen KEY! Ten tweede hoef je geen MS account te registeren om een update te doen.
Als de upgrade gewoon goed zou gaan dan word je 'hardware id' geregistreerd bij MS en kun je naderhand gewoon een kale installatie doen van W10 _ZONDER KEY IN TE VOEREN!_ (SKIP).

Aangezien de update niet lukt zit er ergens iets niet goed.

Wat je moet proberen is een kale W7/8 installatie te doen en zorg dat deze geactiveerd is (buiten je netwerk driver hoef je eigenlijk niets te installeren de rest pakt W10 wel), MCT gebruiken om een usb stikje/DVD te maken voor de installatie en deze gewoon starten vanuit windows 7/8 en die zou dan je systeem een aantal keren rebooten en klaar.

Een kale W7/8 installatie mag totaal geen problemen geven, alleen oudere installaties kunnen irritante problemen geven zoals :
- Updates die niet willen installeren en update meldingen geven welke de W10 upgrade blokkeren...
- De 100mb data partitie kan te vol komen te staan waardoor de W10 upgrade niet wil installeren.
- Als je bepaalde hardware hebt kan de upgrade daar op vastlopen maar dit is bij bijzondere gevallen.

De windows update 'upgrade' functie geeft meer problemen dan b.v. de media creation tool optie welke bij mij 99% van de keren gewerkt heeft en alleen bij oudere installaties soms een error kunnen geven welke over het algemeen wel op te lossen zijn door b.v. de data partitie op te schonen of hardware te deinstalleren/uit te schakelen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
prutser001 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:50:

Wat je moet proberen is een kale W7/8 installatie te doen en zorg dat deze geactiveerd is (buiten je netwerk driver hoef je eigenlijk niets te installeren de rest pakt W10 wel), MCT gebruiken om een usb stikje/DVD te maken voor de installatie en deze gewoon starten vanuit windows 7/8 en die zou dan je systeem een aantal keren rebooten en klaar.
Even voor de duidelijkheid, het moet een 7sp1 zijn of een 8.1 (dus niet 7 of 8 ).

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Reepje schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:01:
[...]

Even voor de duidelijkheid, het moet een 7sp1 zijn of een 8.1 (dus niet 7 of 8 ).
Klopt, had ik er misschien even bij moeten zetten, zelf gebruik ik 'volledig' up to date images, mijn W8.1 image geeft nog voordat je op je desktop komt al een melding of je naar W10 wilt installeren/upgraden.

W7sp1 kan dat niet en moet dan echt via windows update (wat ik niet aan kan raden) dus via MCT wat ik tot nu toe altijd sneller heb zien gaan en minder problemen geeft.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
@prutser001.

Het betreft geen OEM Windows 8.1.
De truc is juist, dat ik wil updaten en niet een verse installatie wil doen.

Is er een Windows easy transfer beschikbaar voor windows 10?
Pagina: 1