Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-11 16:03
Beste tweakers. Sinds donderdag zit ik al met het probleem dat ik geen internet heb.

Na even een dag of twee te hebben gewacht om te kijken of dit probleem vanzelf weer werd opgelost werd het toch wat irritant. Nog steeds geen internet en het rare was dat ik lokaal ook niks kon zien. Ik kon zelfs niet eens verbinding maken met mijn router.

KPN gebeld, na een meting bleek de verbinding erg instabiel waardoor er waarschijnlijk een time out ontstaat. Toevallig waren ze de dag van de storing bij mij voor bezig met het graven van glasvezel. Mijn vermoeden is dat ze iets hebben geraakt. Nadat er vandaag een monteur langs is geweest die er ook geen raad mee wist heb ik nu ook geen idee meer.

Het lijkt mij dat als mijn internet niet werkt ik nog wel gewoon andere pc's kan zien in mijn lokale netwerk? Iemand ervaring met dit probleem of wellicht iets weet om te proberen. De monteur beweerde dat het probleem in de avond of volgende ochtend opgelost zou zijn. Magie?

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:08

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Dus je zegt dat de monteur niet weet wat het is maar dat het probleem vandaag opgelost wordt?

En je zou afhankelijk van je netwerk en router/modem je andere computers nog kunnen zien in het netwerk

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wacht, een monteur van KPN komt er niet uit en heeft ook geen werkend internet achterlaten want de mededeling "vanavond of morgen wordt het opgelost"?

Welke magie verwacht je nu van GoT? Dat we zonder enige concrete informatie over de technische inrichting of de metingen van KPN, nu heel hard gaan dansen zodat de aardstralen magisch alle touwtjes met elkaar verbinden zodat je weer kan internetten?

Ja, je zou alle PC's in je eigen netwerk moeten zien. Maar niet als er ook (toevallig???) een storing in je modem/router zit en alle machines daarop zijn aangesloten.

Nofi maar ik had die monteur niet laten vertrekken zonder een duidelijke probleemomschrijving en datum/tijd wanneer hij/zij weer terugkomt.

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 29-08-2015 19:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:59
Wilde gok: het klinkt bijna alsof ze bij werkzaamheden een stroomstootje op de DSL-lijn hebben doen ontstaan waardoor modem/router-combo op tilt is. Dat zou in theorie kunnen verklaren dat router-/switch-deel van het eigen netwerk lam ligt, tenzij ik dingen heel erg verkeerd zie.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:34
We hebben echt meer informatie nodig, welke lampjes branden er op de experiabox? Monteur heeft niet gerept over een kabelschade?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-11 16:03
Ik snap dat het een wat rare en incomplete informatie was maar zelf ben ik niet onbekend op het netwerk circuit. Ik vroeg me meer af of er iemand in een vergelijkbare situatie heeft gezeten die daar een oplossing voor had gevonden. Wellicht dat ik een kleinigheidje over het hoofd zag, zal niet de eerste keer zijn. Netwerk werkt nu na wat geknutsel maar nog erg traag. Gewoon wat rare service van KPN, maar dat is ook niet de eerste keer.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-11 11:22
Het probleem met rare en/of incomplete informatie is dat we niet kunnen inschatten wat voor probleem je hebt. Hierdoor is het antwoord op je vraag "zijn er meer mensen die in een vergelijkbare situatie hebben gezeten" eigenlijk altijd "ja" omdat de probleem omschrijving zo vaag is dat hij past op alle situaties waar de computer geen verbinding meer kan maken met de modem/router van de internet provider terwijl er buiten graafwerkzaamheden gaande zijn.

Ik heb dit bijvoorbeeld vorige week nog gehad en heb het toen opgelost door een kapotte switch te vervangen. Mijn ouders hadden dit probleem een half jaar geleden en hebben toen het modem 50cm hoger geplaatst waardoor de kabel van de adapter er niet meer zomaar uit schoot. En mijn broer heeft dit probleem gehad toen hij net in zijn nieuwe huis kwam wonen. Daar bleek de WiFi adapter in zijn laptop defect.

Zoals je ziet zijn er zo veel oorzaken voor een dergelijk probleem. En zeker van iemand die niet onbekend is op het netwerk circuit verwachten we toch echt meer dan "Doet niet, welke knop moet ik indrukken om het te repareren?" We willen helpen, sterker nog, we vinden het leuk om te helpen maar de lol gaat er wel vanaf als het onmogelijk gemaakt word door gebrek aan informatie.
Pagina: 1