Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsFlokkie
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-08 11:34
Haa allemaal,

Ik heb een vraagje waar ik niet uit kom. Ik heb een ASUS Transformerbook TP500LN als laptop alleen er is een probleem mee. Als ik Windows wil afsluiten sluit die het OS af maar mijn fans en LED's blijven dan draaien. Net zolang totdat ik de aan en uitknop vast hou.

Echter heb ik de aard van t probleem al gevonden op een ander forum. De BIOS van Asus heeft een bug waardoor de fans een alles aanblijven. De oplossing is dan ook om de BIOS te flashen naar een nieuwere variant.

Ik heb momenteel de BIOS American Megatrend Industries V203. Nu staat er op de site van AMI een nieuwere BIOS genaamd Aptio V. Kan ik deze er zo opzetten of geeft dat problemen?

Ik hoor van jullie!

PS. Mocht het niet aan de BIOS liggen volgens jullie dan mogen er ook andere oplossingen bedacht worden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb geen idee waarom je dit in Non-Windows Operating Systems post, aangezien je in principe een probleem hebt met Windows. Of meer precies, je BIOS. Dat past beter in Processors, Geheugen en Moederborden. Maar omdat het gaat om een laptop, gaat het naar Complete Systemen en Laptops.

Voor een BIOS update moet je heel voorzichtig zijn. Flash je een verkeerde versie of uitgave, dan verandert je laptop in een heel duur dienblad. Je moet dus altijd bij de fabrikant van de laptop gaan zoeken voor een update.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Bios versies hebben altijd een unieke nummering en zover ik weet krijg je vanzelf een waarschuwing of foutmelding als je een BIOS versie probeert de flashen die niet geschikt is voor jouw BIOS, dus zou het geen kwaad kunnen in theorie.

De benaming van het nieuwe BIOS doet mij echter denken dat dit niet de juiste versie is?

Download eens het bestand en kijk eens naar de eigenschappen/bestandsnaam ?

De BIOS versie haal je altijd van ASUS als je product daar vandaan komt, een custom BIOS ergens anders vandaan halen is Rusisch roulette. (Heb je ASUS en AMI al een mail gestuurd met je vraag ?)

Ik zou eerst een testen met een Linux Live CD of USB of afsluiten dan nog steeds de problemen geeft, aangezien het toch eerder een hangende Windows service lijkt te zijn....

[ Voor 63% gewijzigd door Breezers op 29-08-2015 20:15 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Kijk hier eens naar BIOS 200 voor de TP500LN.. G? Staat op de driver pagina van de TP500LN..
http://www.asus.com/2-in-...P500LN/HelpDesk_Download/
De datum van uitgave is nieuwer dan die 202 en 203, maar lees de faq uit de 200 even goed na!

NRG