Back-up Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Ik heb een back-up gemaakt van Windows 10. Ik heb een image gemaakt op een NTFC geformateerde externe harde schijf.

Zijn er voor en/of nadelen bij gebruik van externe harde schijf vs. gebruik van DVD/CD schijf?

En wat als ik een nieuwe interne harde schijf voor mijn laptop moet kopen? Kan ik de back-up dan nog zonder problemen erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

8mile13 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:05:
En wat als ik een nieuwe interne harde schijf voor mijn laptop moet kopen? Kan ik de back-up dan nog zonder problemen erop zetten?
Ja, dat kan gewoon zonder problemen.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anonymoussaurus schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:52:
[...]

Ja, dat kan gewoon zonder problemen.
Niet helemaal dus. Je hebt gelijk zolang de topicstarter een volledig image heeft gemaakt (welke software en welke opties gebruikt) en geen andere HDD koopt die een bepaald opstart-protocol nodig heeft; dus niet van een SATA-300 5400rpm disk naar een M.2 NVME SSD overstapt. Het lijkt me namelijk redelijk lastig (voor beginners) om mogelijk drivers etc. mee te geven in het restore-proces van een locked image.

Het is misschien, maar dat is mijn mening, veel handiger om een Windows Backup te maken via "Control Panel\All Control Panel Items\Backup and Restore (Windows 7)" en daar wekelijks even een incremental mee te draaien. Dan heb je ook al je recente documenten, geschiedenis, geinstalleerde apps etc. in 1x terug alsmede geen backlog aan WindowsUpdates.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof