Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben bezig met het samenstellen van een desktop voor een videografe. Ze komt van een laptop, dus alles (afgezien van muis/toetsenbord) wordt nieuw aangeschaft. Ik zal het systeem zelf dus niet gebruiken. Het systeem wordt hoofdzakelijk gebruikt voor het editen en renderen van video's. Wellicht nog wat administratieve werkzaamheden m.b.v. een Office pakket, maar dat zal geen probleem zijn op zo'n systeem
Software die gebruikt gaat worden:
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs van van het systeem houd ik graag rond de €1500,-. Als een component duurder uitvalt, maar echt z'n geld waard is, maximaal €200,- extra. Assemblage en verzendkosten laat ik buiten beschouwing.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voordat ik aan het samenstellen begon, heb ik een mede-Tweaker gevraagd om hulp. Ik vroeg hem Hij kwam met twee voorstellen:
High-End: wenslijst: EstherPC_HighEnd
Mid-End: wenslijst: EstherPC_MidEnd
Uiteindelijk heb ik van beide wenslijstjes onderdelen gepakt en gekomen tot de volgende lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De hardware moet goed samenwerken met Adobe CC 2015.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag je feedback vragen op de volgende dingen:
Ik ben bezig met het samenstellen van een desktop voor een videografe. Ze komt van een laptop, dus alles (afgezien van muis/toetsenbord) wordt nieuw aangeschaft. Ik zal het systeem zelf dus niet gebruiken. Het systeem wordt hoofdzakelijk gebruikt voor het editen en renderen van video's. Wellicht nog wat administratieve werkzaamheden m.b.v. een Office pakket, maar dat zal geen probleem zijn op zo'n systeem
Software die gebruikt gaat worden:
- Premiere CC 2015
- Illustrator CC 2015
- After Effects CC 2015
- Photoshop CC 2015
- Microsoft Office 2010
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs van van het systeem houd ik graag rond de €1500,-. Als een component duurder uitvalt, maar echt z'n geld waard is, maximaal €200,- extra. Assemblage en verzendkosten laat ik buiten beschouwing.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voordat ik aan het samenstellen begon, heb ik een mede-Tweaker gevraagd om hulp. Ik vroeg hem Hij kwam met twee voorstellen:
High-End: wenslijst: EstherPC_HighEnd
Mid-End: wenslijst: EstherPC_MidEnd
Uiteindelijk heb ik van beide wenslijstjes onderdelen gepakt en gekomen tot de volgende lijst.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790 Boxed | € 308,50 | € 308,50 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 69,50 | € 69,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 365,95 | € 365,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zwart | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 98,95 | € 98,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 63,90 | € 63,90 |
| 1 | Crucial BX100 500GB | € 162,95 | € 162,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.537,60 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De hardware moet goed samenwerken met Adobe CC 2015.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag je feedback vragen op de volgende dingen:
- Ik heb niet zo veel ervaring met het samenstellen van zulke systemen, ik zou graag willen weten of ik met deze configuratie op de goede weg zit en of er misschien een beter advies is.
- Daarnaast hoop ik dat de gekozen monitor een goede keuze is voor het editen van video's. Daar ben ik redelijk zeker van door het lezen van veel reviews. Maar, ook bij die keuze hoor ik het graag als er een beter alternatief is!
- Ik vroeg me ook af hoe het zit met de Link Interface van het moederbord. De gekozen MSI heeft Crossfire staan in de specs, terwijl de specs van de videokaart het hebben over SLI. Als ik het juist heb, is dat niet van invloed bij deze configuratie, klopt dat?