Toon posts:

golden orb haalt niets uit.

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, m'n opgeklokte athlon werd met de standaard koeler 52 graden. Ik d8, dat kan best koeler, dus ik bij de regenboog een golden orb besteld.
krijg ik 'em de volgende dag binnen, athlon van mobo afgehaald, nieuwe koeler erop, en peeceetje weer aan. d8 ik eindelijk eens onder de 50 graden uit te komen. NIET DUS! :(
de temperatuur is niets omlaag gegaan :(
kan het zijn dat de koeler verkeerd is bevestigd?
hij draait wel op de 4500rpm die moeten.
oke, de roomtemp is iets hoger dan normaal, 26 graden, maar hij moet toch wel koeler worden? ook met open kast haalt 't niets uit. Tafelventilator ervoor, wordt ie 50 graden.
wat ik denk dat 't kan zijn:
-verkeerd bevestigd.
-proc max overklokked, levert (te) veel warmte.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:30
Moet er geen geleidingsasta tussen ofzo ??
Soms kan een koeler beter zijn en toch even heet, als het juist de warmte beter opneemt en dus alsnog de processor koeler houdt.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:54

Animal_X

Rodin

gebruik inderdaad koelprut, de artic silver van OC-Shop.nl is errug goed!!

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk zit er koelpasta tussen!
heb er de pasta tussen gesmeerd die erbij gelevert zat.

• Goingin
  • Laatst online: 07-09 13:19
Ik zou als ik jou was ook maar eens kijken of jij wel een goeie doorstroom van "verse" lucht hebt.

Want als je kast "dicht" zit gaat hij koelen met "warme" lucht, en dat haalt niet veel meer uit.

Ik raad je aan om 1 (of meer) fans in je kast te plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
heb bovenin m'n big-tower een delta zitten die naar buiten blaast, achter de cpu een 4cm fan, ook naar buiten, en vooronder een delta die koele lucht aanzuigt. Ik denk dat ik die laatste delta verhuis naar de zijkant vande kast, ter hoogte van de cpu. Als dat niet veel helpt dan maar de zilverpasta bij de oc-shop halen.

• Animal_X
  • Laatst online: 01:54

Animal_X

Rodin

maakt hij wel goed contact met de cpu!!!

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Topicstarter
dat zal ik nog 'es kunnen bekijken, heatplate er weer eens afhalen, en er goeie koelprut tussen doen.
Mischien boor ik in de golden orb wel een paar gaatjes zodat ik deze rechtstreeks op de cpu kan bevestigen >:)

Verwijderd

mijn golden orb doet het goed (cel 566)

20,- cooler 39 graden overgeklokt 57 graden

golden orb 28 graden overgeklokt 34 graden

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

Wat heb je eigenlijk voor mobo?

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

het is aleerder gezegd dat de GO voor de celeron erg goed is. Maar op een pentium 2/3 of athlon eigenlijk niet goed presteert.

daarentagen ziet ie er wel goed uit, en maakt weinig lawaai.

Verwijderd

Als je met de hand voelt aan de GO , klopt het dan ongeveer wat je meet ???

Mischien klopt je temp. aanduiding wel niet , dat gebeurt regelmatig.

R12

Verwijderd

Topicstarter
heb net de fin vern**kt, hij draait nog wel, maar exentrisch, er zijn een paar schoepen afgebroken :( en zo stil al tie was is 't ook niet meer :(
zijn die finnetjes ook los te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Anders doe ik 't wel gelijk goed, een artic circle met silver pasta ertussen, als ie dan niet koel wordt, weet ik 't ook niet meer.

Verwijderd

heatplate er weer eens afhalen
het lijkt me slim om die er ff tussenuit te halen, denk je ook niet?

Verwijderd

een GoldenOrb op een SLOT-A ?????????? WAT????

Ik dacht dat die dingen alleen maar voor:

(PPGA / K6-3 / FC-PGA /SLOT-1 /SECC2) werden gemaakt!!!!!

en niet voor SLOT-A !!!! Dus lijkt het me niet zo gek, dat je Temp nit echt naar beneden daalt!Sterker nog, dat je CPU nog werkt!

Of bega ik nu een denk fout ?

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:48
Ik denk dat de coldplate niet geschikt is voor Slot A. Je moet niet te veel pasta gebruiken. en u... heb je je proc al o/c'ed?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

HAHA, sorry, maar wat een humor.
Een ferrari met fiat motor!

Zo zie je maar weer hoe weinig mensen newbies) lezen... voordat zie iets kopen...

meta lle respect rembo, maar dit moet elke tweaker weten... Die Arctic circle is er wel in 2 uitvoeringen, voor Slot 1 en Slot A... die werkt erg goed. Ik heb zelf een Alpha Heavy Metal 2*Delta 60mm HP fans combi, maar me Pa heeft die Arctic. Is best goed.

Suc6 dude.

Verwijderd

Topicstarter
=INF=Psycho->
de heatplate moet erop blijven, de golden orb(titan majesty) wordt hierop bevestigd

cronic/wimpy006->
hij past wel op de slot a, staat ook op de verpakking, for amd k7

cronic->
weet ik ook wel dat de artic er is in twee uitvoeringen, ik had het eerst over de golden orb!

Kunnen jullie niet lezen ofzo :)
en dat newbie gedoe cronic, ben je het zelf niet? dan zal je ook wel weten dat de golden orb voor de k7 is. :o

Verwijderd

Topicstarter
owja, cronic,wimpy006 en =INF=Psycho:
kijk eens bij www.regenboog.net bij de koelers, de eerste die je in de rij tegenkomt, is de titan majesty 4 (oftewel de golden orb) :D
en nu jullie weer!
Ik heb helemaal niet de verkeerde besteld :)

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:48
Je had ook kunnen zeggen: Wimpy006 ik heb de Slot A variant. Tss meteen mij af te liggen kankeren (okay ik overdrijf). Komt het misschien omdat je NewB genoemd werd? Ik zal nog eens helpen.
Kijk of je coldplate goed aansluit op alle delen en zorg dat ie goed zit aangedrukt... Is het de processor die 52 graden wordt voel dan even met je vinger aan het koelblok en kijk of die ook ongeveer warm of niet warm is.. Is ie niet echt warm dan zit je koeler er toch niet goed op.. Is ie wel warm dan is het gewoon eeen slechte koeler.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Damm, you're pissed off :)

Tja, overal zie je tests van de Golden Orb maar NIET op/voor een K7.

Dus vandaar m'n reactie. Sorry dude!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, tis al goed hoor, kwam idd door dat newbie gedoe, maar ook doordat jullie het eerste bericht waarschijnlijk niet goed gelezen/begrepen hebben, ik heb daar toch duidelijk in staan dat ik een athlon heb.
Ik heb het er niet meer over, okay, :7
Benm nu toch ook weer tevreden, heb nu eindelijk m'n chello-ip binnen :) :) :) :)
Pagina: 1