Files op externe HDD terughalen met fysieke slechte sectoren

Pagina: 1
Acties:

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:44
Beste allen,

Een paar weken terug stopte mijn externe harde schijf (LaCie Rikiki 3.0) ineens met files overkopieren, uitlezen en opslaan. Na, inmiddels een aantal scans en diagnoses te hebben gedaan, blijkt de schijf in 0% conditie en zijn er verschillende fysieke slechte sectoren.

Ik heb inmiddels geprobeerd middels een aantal programma's de foto's van mijn harde schijf terug te halen, maar zelfs als dit al lukt, geeft de foto bijvoorbeeld alleen een rood kruisje weer. Als ik mijn externe harde schijf 'lees', vertonen erg veel foto's ook een wit blaadje als icoon.

Is er uberhaupt nog iets te redden van mijn foto's?

Excuus als ik in het verkeerde topic zit.

Gr EdwardK123

Verwijderd

Het is jammer dat je al veel zelf hebt geprobeerd. Dat kan in sommige gevallen het probleem verërgeren en met name de kans op succesvolle datarecovery afnemen. Dat geldt in het bijzonder voor zaken als chkdsk draaien op een schijf met bad sectors.

De eerste stap is altijd zo snel mogelijk de SMART gegevens veiligstellen. Lees dit topic hoe je dat doet: Check je SMART

Post je SMART screenshot en we kunnen naar volgende stappen kijken - waarschijnlijk ddrescue. Voor deze procedure heb je wel een 2e schijf nodig die overschreven mag worden dus waar geen gegevens opstaan. Daarnaast moet deze schijf minimaal even groot zijn als je huidige schijf.

• EdwardK123
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:19:
Het is jammer dat je al veel zelf hebt geprobeerd. Dat kan in sommige gevallen het probleem verërgeren en met name de kans op succesvolle datarecovery afnemen. Dat geldt in het bijzonder voor zaken als chkdsk draaien op een schijf met bad sectors.

De eerste stap is altijd zo snel mogelijk de SMART gegevens veiligstellen. Lees dit topic hoe je dat doet: Check je SMART

Post je SMART screenshot en we kunnen naar volgende stappen kijken - waarschijnlijk ddrescue. Voor deze procedure heb je wel een 2e schijf nodig die overschreven mag worden dus waar geen gegevens opstaan. Daarnaast moet deze schijf minimaal even groot zijn als je huidige schijf.
De SMART ga ik zo posten! Helaas heb ik geen andere externe harde schijf over van dezelfde grootte.. mijn 2e harde schijf is wel 1TB maar hier staan al een groot aantal dingen op.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img540/354/BJ2KRe.jpg

Hierbij de SMART data.

[ Voor 4% gewijzigd door EdwardK123 op 29-08-2015 17:34 ]

• EdwardK123
Dus, zou er nog iets te redden kunnen zijn?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
EdwardK123 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:25:
[...]

Helaas heb ik geen andere externe harde schijf over van dezelfde grootte.. mijn 2e harde schijf is wel 1TB maar hier staan al een groot aantal dingen op.
Zelf heb ik succesvol een verrot gaande WD-schijf "gered" (de data dan) met safecopy. Best een geavanceerd programma qua instellen en (volgens mij) überhaupt aan de praat krijgen (don't ask me hoe ik 't heb gedaan, zou 't niet meer weten), maar met de manual moet 't ongetwijfeld lukken.

• EdwardK123
Osiris schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:41:
[...]

Zelf heb ik succesvol een verrot gaande WD-schijf "gered" (de data dan) met safecopy. Best een geavanceerd programma qua instellen en (volgens mij) überhaupt aan de praat krijgen (don't ask me hoe ik 't heb gedaan, zou 't niet meer weten), maar met de manual moet 't ongetwijfeld lukken.
Thanks! Ik ga het proberen!
Pagina: 1