Misleidende zoekresultaten Google

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 693460

Topicstarter
Sinds een tijdje hebben wij een vervelend probleem.
Onze naam is papsoftware
Wanneer onze gebruikers proberen onze website te bereiken via google komen ze steeds vaker op de verkeerde site terecht. Heb het zelf vanaf pc's op verschillende locaties in nl geprobeerd , overal hetzelfde resultaat.
Typ je nl papso in bij google dan komt google met prosoftware naar voren. Prosoftware lijkt mij nou niet een heel groot en bekend bedrijf, ze zijn wel adverteerder bij google.
Het lijkt alsof de gebruiker bewust verkeerd wordt doorgestuurd.
papso lijkt nou niet zoveel op prosoftware dat je dit zou kunnen verklaren, van de 5 letters zijn er 3 gelijk, maar als je het stukje 'ftware' niet hebt dan kun je van 'papso' nog alles maken natuurlijk.
Dus: 'papso' -> zou wel eens papsoftware kunnen zijn -> sturen wij door naar een van onze adverteerders met een naam die er veel op lijkt.
Zie plaatjes.
Zijn er anderen die dit probleem kennen? En is er wat aan te doen? Zelf adverteeerder worden misschien ;) ?
PS: Het lijkt alsof dit in periodes gaat. Sommige dagen geen last dan weer twee of drie dagen waar gebruikers consequent verkeerd worden doorgestuurd. Probeer zelf maar eens.
Afbeeldingslocatie: http://www.pap-software.nl/papso1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.pap-software.nl/papso2.jpg
En hier staat er adv boven. daar heb ik verder geen moeite mee
Afbeeldingslocatie: http://www.pap-software.nl/papso3.png

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 693460 op 30-08-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mensen laten zoeken op "pap software"?

Dit is gewoon een stukje predictive typing. Prosoftware zal vele malen vaker gezocht worden dan jouw term. Het zal weinig met hun advertenties te maken hebben, lijkt me.

Dit past trouwens beter in Internetmarketing & Social Media dus ik geef je topic even een tikje over de schutting.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 17:42
Je 1e screenshot is groups.google.nl
Daarmee zoek je in usenet. Dus je website ga je niet terug vinden daar. Daarom komt google met een alternatief.

De 2e is autocomplete. Dat werkt puur op statistiek. Blijkbaar wordt de straat in delft veel vaker gegoogled.
En prosoftware is "pro software" aan elkaar. Wat me een redelijk populaire zoekterm lijkt.

En verder sta je gewoon bovenaan de zoekresultaten van google als ik google op "papsoft" of meer letters van je bedrijfsnaam.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor reacties. Predictive typing lijkt mij niet. Mogelijk wordt op prosoftware vaker gezocht. Maar zo vaak ook weer niet. En dan kan ik nog wel een paar websites opnoemen waarnaar vaak gezocht wordt.
Waar het mij om gaat is dat papso gewoon erg weinig op prosoftware lijkt. Hoe kan google weten dat iemand na het intypen van papso uberhaupt op zoek is naar een softwarebedrijf? En niet naar bijvoorbeeld www.papso.com of naar rick papso of naar de papsouselaan in delft?
Prosoftware slaat volgens mij nergens op tenzij je het stukje ftware erbij verzint, en dat geeft weer aan dat iemand eigenlijk papsoftware bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Met alle respect...maar als kaasboer je bedrijf papso noemen?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 693460 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:37:
Dank voor reacties. Predictive typing lijkt mij niet. Mogelijk wordt op prosoftware vaker gezocht. Maar zo vaak ook weer niet. En dan kan ik nog wel een paar websites opnoemen waarnaar vaak gezocht wordt.
Waar het mij om gaat is dat papso gewoon erg weinig op prosoftware lijkt.
Dus wel. Het heeft een levenshtein-afstand van slechts 2 van elkaar, er zijn maar twee letters verschillend waarbij de O en de P ook nog eens naast elkaar liggen. Als Google het woord "papsoftware" nooit of weinig gezien heeft en "prosoftware" wél, dan is de voorspelling dat de gebruiker zich vertypt heeft helemaal niet gek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lekker hoor, hete kaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Zodra ik papsof in typ, wordt het aangevuld tot papsoftware. Papso levert niet veel op.

Als je gebruikers al te lui zijn om tot de 6 letter te typen, dan heb je denk ik een ander probleem.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:06

DarkSide

theres no place like ::1

Als ik papso zoek krijg ik plaatjes van leuke dames :-)

Pro en Software zijn gewoon veel voorkomende termen die vaak in een of andere vorm getypt worden.

Verder als ik papso echt zoek vindt ik jullie wel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@darkside
We zijn wel te vinden hoor, als je weet waar je moet zijn. Maar er zijn genoeg mensen nu die op zoek zijn naar onze software en dan terechtkomen bij prosoftware zonder dat ze in de gaten hebben dat ze daar niet moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:06

DarkSide

theres no place like ::1

Heeft jullie software een naam? Dan moeten ze de naam in typen bv.
Maar als ze weten dat jullie Papsoftware heten moeten ze dat ook intypen.

Als ik fotoshop in typ. Kom ik ook niet bij Adobe uit.
Denk dat je teveel problemen zoekt.
Als je bedrijf populairder wordt zal het vast en zeker beter naar voren komen.
Verder moeten mensen (wat ze ook zoeken) goed typen. En weten waar ze naar toe moeten.

Het zou erger zijn als jullie een software pakker met de naam. "grootsoftwarepakket' (oid) hebben
En als mensen dat zoeken je bij 10 concurenten uitkomen. En jullie op pagina 5 van google staan.
Maar papsoftware zoeken levert jullie als resultaat op

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We zijn behoorlijk populair hoor :-) en worden veel bezocht
En de site bestaat al 10 jaar. In het verleden ook nooit last gehad van vreemde verwijzingen.
Daarom vind ik het raar. Dank voor julie reacties, ik blijf het een vreemde en onlogische spellingscorrectie vinden. Maar misschien hebben jullie gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry, toch nog 1 keer:
Hier een paar dingen die je van papso kunt maken die er veel meer op lijken dan prosoftware
Dan laat ik het erbij
-popsongs
-paksoy
-rapsodie
-panasonic
-kapsel
-kapsones
enz enz waar halen ze het niet getypte stukje ftware dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 693460 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:14:
Sorry, toch nog 1 keer:
Hier een paar dingen die je van papso kunt maken die er veel meer op lijken dan prosoftware
Je had het in je eerste post over "papsoftware", niet over "papso". En dan nog:
-popsongs
"papso" en "popso" hebben een kortere levenshtein-afstand met elkaar dan met "proso", maar "prosoftware" zal wereldwijd vaker ingetikt worden dan popsongs (want dat is Nederlandse spelling).
-paksoy
Heet in het Engels "Chinese white cabbage", dus zal ook niet zo vaak voorkomen.
-rapsody
Dat schrijf je als "rhapsody" en heeft dus weer een grotere afwijking.
-panasonic
-kapsel
Hebben beide een grotere afwijking.
-kapsones
Wordt niet op gezocht.

Je kan het leuk vinden of niet maar dit is gewoon hoe hun algoritme werkt. Het enige dat je kan doen is zorgen dat mensen vaker op je naam zoeken of zorgen dat je website een hogere pagerank krijgt. Maar waarom zou je je er druk over maken? Mensen die je naam kennen hebben Google helemaal niet nodig om je site te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zie http://planetcalc.com/1721/ voor calculator
de levenshtein afstand papso->prosoftware is 8
de levenshtein afstand papso->panasonic is 5

en ik kan je verzekeren dat panasonic veel en veel en veel vaker wordt gezocht dan prosoftware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 693460 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:31:
zie http://planetcalc.com/1721/ voor calculator
de levenshtein afstand papso->prosoftware is 8
de levenshtein afstand papso->panasonic is 5

en ik kan je verzekeren dat panasonic veel en veel en veel vaker wordt gezocht dan prosoftware
Je bent de helft van je eigen naam aan het vergelijken met de hele naam van de andere software. Dat is dus niet eerlijk. De afstand tussen papso en proso is 2. De afstand tussen papso en panas is 3.

Google ziet dat je een woord aan het tikken bent dat 'ie niet kent. Halverwege ziet hij woorden waarvan ofwel de eerste letters matchen, ofwel de levenshtein-afstand van die eerste letters dermate klein is dat het waarschijnlijk goed zal zijn. Vervolgens gaat 'ie suggesties doen gebaseerd op populariteit van het woord. En blijkbaar is prosoftware wel bekend en jullie software niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar waarom dan niet pepsi ?
papso->bedoelde u pepsico ? Is toch echt een heel stuk logischer !
Mijn punt is dat de search engine op de een of andere manier weet dat er ftware achter moet komen. Anders kom je echt nooit op prosoftware.
Hoe (volgens mij)? bij intypen papso herkent google de meest gezochte .nl website die met de letters papso begint. Dat is dus papsoftware.nl. Zo komen ze aan het stukje 'software' en dat gaat dan weer naar prosoftware. Dat laatste stapje kan ik alleen uitleggen als bewust omleiden nadat je al geconstateerd hebt dat het papsoftware.nl zou moeten zijn.
Het gaat mij ook niet zo om onze bezoekersaantallen hoor, maar ook om het principe. Google heeft zo'n beetje het monopolie op wat wij op internet te zien krijgen. Het heeft dus wel degelijk maatschappelijk belang.
En ik kan dit niet verklaren, misschien is er iemand van google die dit leest en er zijn licht over kan laten schijnen.
PS: En we zijn echt niet onbekend! Op een topdag hebben wij wel eens ca. 200 licentieaanvragen in 1 dag . Ik denk niet dat ze dat bij prosoftware ooit hebben meegemaakt. Zij richten zich uitsluitend op Nederlandse paramedische software. Die markt is gewoon zo groot niet.
Zoek je op dit forum dan kom je bv papsoftware toch al een paar keer tegen. prosoftware staat er (buiten dit item nu) niet 1 keer in

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 693460 op 29-08-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Weet ik niet, niemand weet welk algoritme Google precies gebruikt...
PS: En we zijn echt niet onbekend! Op een topdag hebben wij wel eens ca. 200 licentieaanvragen in 1 dag . Ik denk niet dat ze dat bij prosoftware ooit hebben meegemaakt. Zij richten zich uitsluitend op Nederlandse paramedische software. Die markt is gewoon zo groot niet.
Als zij de grote spelers op de medische markt weten aan te boren zijn ze vast vele keren groter dan jullie. ;) Hangt dus puur van hun klantenbestand af.
Zoek je op dit forum dan kom je bv papsoftware toch al een paar keer tegen. prosoftware staat er (buiten dit item nu) niet 1 keer in
Dit forum is echter niet relevant voor Google. Voor Prosoftware zijn er ruim een miljoen resultaten. Voor jullie maar 2760. Of grafisch uitgedrukt: Google Fight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-Weet ik niet is niet echt een antwoord. Dat geeft aan dat jij het dus ook niet weet.

-Klantenbestand heeft niets met de zoekresultaten te maken. En het lijkt me ook niet dat google daar kennis van heeft. Het gaat om waarnaar het meest gezocht wordt niet wie het meeste geld verdient. Je lijkt erg vastbesloten om papsoftware af te schilderen als klein en onbelangrijk en weinig bezocht, ik weet niet waarom. Ik denk dat je voor vandaag nog nooit van papsoftware, maar ook nog nooit van prosoftware gehoord had.

-En je laatste punt : het gaat om de bekendheid van het bedrijf prosoftware vergeleken met het bedrijf papsoftware, beiden uit nederland . Zoekresultaten die verwijzen naar de term prosoftware in een heel andere context hebben geen verband, want als je prosoftware kiest kom je via google wel degelijk uit op nl bedrijf prosoftware. De miljoen resultaten die lijken op de term prosoftware maar niet verwijzen naar dat bedrijf hebben daar niets mee te maken. Probeer maar eens pepsi vs prosoftware en ik heb mijn punt gemaakt met jouw argumenten. Mijn idee om de zoekresultaten uit dit forum erbij te betrekken is om dmv een objectieve waarneming aan te tonen dat er meer gezocht en geschreven wordt over nl bedrijf papsoftware dan over nl bedrijf prosoftware. Maw: wij zijn dus bekender in tegenstelling tot wat jij eerder beweerde.

Ik vond het een leuke discussie, dank daarvoor.

Voor wie deze draad in de toekomst ooit nog eens leest en het leuk vindt om er iets aan toe te voegen heb ik de levensthein berekeningen nog even op een rijtje gezet:

-aantal lettercombinaties met levenstheinafstand 2 tot papso (cijfers en leestekens niet meegerekend):
12500
-Daarnaast zijn er nog heel wat resultaten mogelijk met levenstheinafstand 1 en ook nog heel veel resultaten waar papso letterlijk in voorkomt. En ook nog 937500 resultaten met afstand 3 die wellicht bedoeld zouden kunnen zijn

Bijna al deze combinaties hebben wel enige relevantie (typenummers, postcodes, afkortingen en heel veel andere zaken waaronder dus bv pepsi)

Het idee dus dat papso logischerwijs leidt tot proso (- en dat moet dan haast wel weer prosoftware zijn) is echt vreemd. Het gebeurt ook niet 1 keer maar consequent iedere keer.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 693460 op 29-08-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik weet niet waarom je zo hard je best doet om het als een belediging op te vatten dat Google bekender is met Prosoftware dan met het bedrijf waar jij voor werkt. Het is gewoon aantoonbaar dat dat zo is. Nogmaals, zoek op jouw bedrijf en je krijgt 2760 resultaten in Google. Zoek op dat andere bedrijf en je krijgt er meer dan een miljoen. Google verbindt daar conclusies aan, of je dat nou leuk vindt of niet. Dat je daarbij 200 licentieaanvragen per dag krijgt interesseert niet, blijkbaar doet dat andere bedrijf meer zijn best voor marketing, of (en dat is waarschijnlijk) ze liften mee op de algemeenheid van hun gekozen naam. Ze zijn internationaal vast niet de enige instantie die die naam gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Precies, dat bedoel ik.
De zoekterm prosoftware wordt veel gebruikt. Maar niet in verband met prosoftware.nl maar in een heel andere context. Maar prosoftware.nl is uiteindelijk wel waar de gebruiker naar doorverwezen wordt. Consequent iedere keer. En dat is gewoon niet zo logisch omdat pepsi, panasonic en nog honderdduizenden andere resultaten getoond zouden kunnen worden. Maar dat gebeurt nooit. Het is altijd prosoftware, een vrij onbekend nederlands bedrijf dat toevallig ook nog adverteert op google en concurrent is van de site waar de gebruiker werkelijk naar zocht. Speelt nu al meer dan een jaar en de verwijzing gaat altijd naar datzelfde bedrijf. Toeval? Had jij wel eens van prosoftware gehoord dan?
Wat ik niet begrijp is waarom jij zo je best doet om aan te tonen dat een bedrijf als google toch echt nooit zoiets zou kunnen doen. Denk je dat daar geen commerciele belangen spelen?
Maar we beginnen in herhaling te vallen, ik laat het erbij dank en welterusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het hoeft ook niet logisch te zijn. Google's geheime algoritme is niet bedoeld om logisch te zijn. Google weet niet wie jij bent of wat voor software je maakt, maar wel dat pro software een woordencombinatie is die miljoenen meer waars is dan papso of papsoftware.

Google verandert constant, algoritmes worden bijgewerkt en hoe je in de index staat verandert ook gewoon. Deal with it. Je mening is niet relevant voor Google, en Google manipuleren is een stuk lastiger dan je denkt, wat inhoudt dat 'prosoftware' dat niet aan het doen is om dat ze kans lopen uit de index geknikkerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Anoniem: 693460 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:22:
Precies, dat bedoel ik.
Het is altijd prosoftware, een vrij onbekend nederlands bedrijf dat toevallig ook nog adverteert op google en concurrent is van de site waar de gebruiker werkelijk naar zocht.
Goede kans dat je hier precies de reden hebt waarom dit gebeurt. Als heel veel mensen die zoeken op papsoftware alsnog ook gaan kijken bij prosoftware geeft dit voor Google aan dat veel mensen die op Papso zoeken eigenlijk naar prosoftware willen gaan. Als gevolg daarvan gaan ze bij papso de voorspelling maken dat je Prosoftware bedoelt.
Anoniem: 693460 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:22:
Toeval? Had jij wel eens van prosoftware gehoord dan?
Wat ik niet begrijp is waarom jij zo je best doet om aan te tonen dat een bedrijf als google toch echt nooit zoiets zou kunnen doen. Denk je dat daar geen commerciele belangen spelen?
Maar we beginnen in herhaling te vallen, ik laat het erbij dank en welterusten
Ik vraag me af wat je nu wil met dit topic. Wil je horen wat een reden kan zijn waarom dit zo gebeurt of wil je alleen maar horen dat Google een commercieel bedrijf is die zijn adverteerders voortrekt ? Het klinkt nl. alsof je al besloten hebt dat het het laatste is, maar je kunt beter de insteek van het eerste hebben en kijken of je iets kunt veranderen :)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Ik beschuldig prosoftware.nl niet van manipulatie hoor.

De engine van google, daar gaat het mij om.
Term prosoftware is wereldwijd vaker gebruikt dan papsoftware, in allerlei verschillende contexten die niets met het nl bedrijf te maken hebben. En pepsi wordt nog weer veel vaker gebruikt.
En ALS iemand toch deze wereldwijd en in vele contexten veelgebruikte term prosoftware aanklikt dan komen ze uiteindelijk toch maar bij 1 van die contexten uit . En dat is dan weer prosoftware.nl.

Valt me op dat iedereen het direct voor google opneemt. Zijn jullie echt zo fan of gewoon bang om iets te zeggen? Misschien loop ik nu ook wel gevaar. Ik zie al een paar vreemde mannen bij mij in de straat , ze kijken mijn kant op. Ik moet nu stoppen help!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ach, als je morgen zoekt op Papso dan kom je waarschijnlijk in dit topic uit... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Anoniem: 693460 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 00:00:
Valt me op dat iedereen het direct voor google opneemt. Zijn jullie echt zo fan of gewoon bang om iets te zeggen? Misschien loop ik nu ook wel gevaar. Ik zie al een paar vreemde mannen bij mij in de straat , ze kijken mijn kant op. Ik moet nu stoppen help!
Het valt mij juist op dat je een topic opent waarin je een oplossing zegt te zoeken maar eigenlijk al besloten hebt dat Google de boel manipuleert. Er zijn nl. in de tussentijd al verschillende opties gegeven waarom jouw naam in verband wordt gebracht met prosoftware. Tel daarbij op dat de term prosoftware vaker gezocht wordt en je hebt al een goede reden waarom jouw zoekterm slechter wordt gevonden.

Ipv stug Google te blijven beschuldigen is het slimmer om eens te kijken wat je met de tips kunt doen. Want zelfs als Google de boel manipuleert kun je daar toch niets aan veranderen. Wat je wel kun veranderen is zorgen dat je zo goed in de zoektermen voorkomt dat je naam alsnog hoog in de lijst komt.
Fiber schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 00:03:
Ach, als je morgen zoekt op Papso dan kom je waarschijnlijk in dit topic uit... :)
Misschien is dat wel de reden waarom dit topic is geopend :+

[ Voor 10% gewijzigd door redwing op 30-08-2015 00:08 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@redwing Lijkt me niet logisch, iemand die papsoftware zoekt en ook aanklikt en daarna ook nog eens prosoftware aanklikt heeft toch tenminste beide sites 1 keer aangeklikt. Dus geen reden om prosoftware voorrang te geven.
Verder wil ik niet zoveel met dit topic heb alleen wel de neiging te reageren als ik iets terugkrijg
@fiber
Dit topic heeft alweer aardig wat zoekopdrachten opgeleverd. Wie weet staan we allebei morgen bovenaan
PS iets anders: jullie denken dus ook dat de zoekresultaten voornamelijk bepaald worden door wat men klikt
Officieel zeggen ze bij google volgens mij dat de links naar je site bepalend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:06
Tsja als je maar een beperkt aantal items kunt tonen terwijl er miljoenen mogelijkheden zijn is elke uitkomst van miljoenen - enkelen een van ontevredenheid. Niet voor niks dat SEO zo'n fijne business is, miljoenen bedrijven tegelijk beloven om op die ene nr1 positie te staan (en blijven) of althans te doen voorkomen dat dat ook met 2 vingers in de neus gaat lukken.

Google heeft bij haar search engine betrekkelijk weinig belangen. Het grootste belang is om de meest gebruikte search engine te blijven. Dat lukt alleen als er mensen de gedachte hebben dat het beter van toepassing zijnde resultaten levert dan een andere search engine.
Google's belang is dus niet jouw belang .. want jouw belang is dat jij en alleen jij bovenaan en in de predictive typing gelijk naar boven komt. Hoe er dan sprake is van "misleiding" zoals je in je topic titel stelt is mij dan ook wat duister.
Anoniem: 693460 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 00:12:
Officieel zeggen ze bij google volgens mij dat de links naar je site bepalend zijn.
Bij mijn weten zeggen ze dat het een wilde mix van (veranderende) factoren is. Sommige known, andere unknown. Page rank en distributie ervan met links is een van de wel uitgekauwde basis elementen, echter op zichzelf staande ook niet zaligmakend. Kortom er zijn geen garanties.
Daarnaast kun je overigens tegenwoordig ook nog in je eigen "search bubble" zitten op basis van je search history en wat de club verder van je weet, wat het er ook niet makkelijker op maakt.

[ Voor 32% gewijzigd door gekkie op 30-08-2015 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hoe kom je er eigenlijk bij dat papso wordt gecorrigeerd naar prosoftware?

Ik heb echt papso paps en papsof ingetypt, maar ben nog niet één keer bij prosoftware uitgekomen.

Wel bij hete kaas, en random plaatsen in andere landen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Inmiddels is het gedrag in Google volgens mij al anders. Waarschijnlijk omdat iedereen in dit topic er een keer op zoekt. Ik krijg gewoon de normale resultaten en ook de normale predictive typing, maar nog wel 'Bedoelde u: prosoftware'. Daar zal gewoon meer op gezocht worden als op jullie naam als zo'n topic het gedrag van Google al veranderd.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Anoniem: 693460 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 00:12:
@redwing Lijkt me niet logisch, iemand die papsoftware zoekt en ook aanklikt en daarna ook nog eens prosoftware aanklikt heeft toch tenminste beide sites 1 keer aangeklikt. Dus geen reden om prosoftware voorrang te geven.
Als zowel papsoftware als prosoftware evenveel worden aangeklikt krijg je daarvoor misschien we dezelfde ranking, maar aangezien prosoftware/pro software vaker zal worden gezocht krijgt prosoftware meer punten. Het eerste zorgt voor een sterke link tussen papsoftware en prosoftware, het 2e zorgt voor een hogere ranking voor de concurrent. En zo zijn er eerder in dit topic wel meer punten aangedragen waar de link vandaan kan komen.
Uiteindelijk is het een combinatie van heel veel factoren zoals b.v. hoeveel links er zijn naar je site, hoevaak wordt er op gezocht, hoe vaak gaan mensen daadwerkelijk naar een site en hoe lang blijven ze er rondklikken. En zo zullen er nog wel veel meer dingen mee worden genomen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07 15:58

basdej

OutSystems Consultant

Wat zegt google webmaster tools over de gevonden keywords op je website? Het kan natuurlijk ook zijn dat je hele website te weinig keyword bevat om door google goed opgepikt te worden.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@marzman Toch interessant in ieder geval. Dat 1 zo'n topic al zoiets teweeg kan brengen.
Zie je wel dat het toch best een leuke en interessante discussie is?
Veel internetbedrijven zouden een moord doen voor dit soort informatie :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

@papso,

even tussendoor, waarom zit je hele website in een Iframe, google heeft als homepagina letterlijk dit in zijn cache staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
 <html>
    <head>

<TITLE>Gratis boekhoudpakket PapSoftware.nl. FREEWARE Boekhoudprogramma. Boekhoudsoftware, Projectadministratie, Urenregistratie, CRM,  Kassa software, Point of Sale, Orders, Ledenadministratie, Administratieprogramma, Boekhouden, Boekhouding Online, voorraadadministratie gratis, software groothandel, gratis bedrijfssoftware</TITLE>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<META NAME="Description" CONTENT="PapSoftware ERP Software.
Gratis voor 1 gebruiker, gratis bedrijfssoftware Orders, voorraad, kassa, projecten, abonnementen, ERPsoftware, CRMsoftware, boekhoudsoftware, voorraadadministratie gratis, software groothandel, gratis bedrijfssoftware.">
 <meta name="keywords" content="Software orders groothandel detailhandel voorraadsysteem kassasoftware  online offline snel starten projectadministratiesoftware abonnementen ERPsoftware CRMsoftware boekhoudsoftware boekhoudprogramma administratieve software facturatie boekhoud programma boekhouden boekhouding webshop voorraadadministratie gratis software groothandel gratis bedrijfssoftware  beste boekhoudprogramma beste bedrijfssoftware beste kassasoftware ">
<script src="ganalytics.js" language="javascript" type="text/javascript" /></script>
    </head>

<body   style="margin:0px;border:0px;padding:0px"  bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">  

<iframe   src="http://www2.papsoftware.nl" frameBorder="0"  style="height:99%;width:100%;border:0;marginheight:0px;marginwidth:0px" seamless ></iframe> 

</body>  

</html>

waar in totaal 2x papsoftware in voorkomt.

(dit komt de vindbaarheid ook niet echt ten goede.

Hoi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 18:58
basdej schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 00:33:
@papso,

even tussendoor, waarom zit je hele website in een Iframe, google heeft als homepagina letterlijk dit in zijn cache staan:

waar in totaal 2x papsoftware in voorkomt.

(dit komt de vindbaarheid ook niet echt ten goede.
Daarbij zijn titel en description veel te lang. Dat vind Google ook niet zo prettig. En de tags zijn voor Google niet gerelateerd aan de pagina die hij indexeert wat ook slecht voor je score is. Kortom Google vind je pagina niet interessant en geeft daardoor een lage ranking wat slecht is voor je vindbaarheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 693460 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 00:00:
De engine van google, daar gaat het mij om.
Term prosoftware is wereldwijd vaker gebruikt dan papsoftware, in allerlei verschillende contexten die niets met het nl bedrijf te maken hebben.
Je haalt twee dingen door elkaar. De suggesties die Google maakt tijdens het typen zijn gebaseerd op woorden waarop vaak wordt gezocht. Een algoritme probeert te voorspellen wat jij waarschijnlijk wil typen en stelt dat voor. Daar komt in door geval Profsoftware uit.

Vervolgens ga je daadwerkelijk zoeken, wat een ander algoritme gebruikt. Google gebruikt daarbij o.a. pagerank, eventuele penalties en de locatie van de gebruiker (!) om te bepalen in welke volgorde de resultaten aangereikt worden. In dit geval zit je in Nederland en dus is een website uit Nederland die ook Nederlandse content biedt relevanter dan een gelijkwaardige buitenlandse site.

Maar goed, jij hebt je beslissing gemaakt. Google naait je omdat Prosoftware een paar tientjes per maand neerlegt voor wat ads, en wij zijn allemaal fanboys. Dat we daadwerkelijk ons vak als websitebouwers verstaan is blijkbaar geen optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sowieso vraag ik me een beetje af waarom er gedaan wordt alsof één Nederlands bedrijf dat iets medisch doet de enige is die ooit 'ProSoftware' heeft bedacht. Oké het merendeel stopt er een streepje of spatie tussen, maar dat vindt Google ook nog wel dicht genoeg in de buurt gezien die zoekopdracht waarschijnlijk zoveel populairder is, dat wat spatie foutjes wel te verwachten zijn.

Overigens in het algemeen ligt het misschien ook aan waar ik recentelijk naar zoek, maar ik heb er wel steeds vaker last van dat Google bedenkt dat je het verkeerd hebt getikt en gewoon ergens anders naar zoekt, en je weer specifiek op link moet klikken om de originele zoekopdracht te krijgen die je daadwerkelijk had ingetikt. Dus misschien ook is Google in de loop van tijd wat agressiever geworden in bedenken waar volgens hun mensen naar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Sissors schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 09:59:
Overigens in het algemeen ligt het misschien ook aan waar ik recentelijk naar zoek, maar ik heb er wel steeds vaker last van dat Google bedenkt dat je het verkeerd hebt getikt en gewoon ergens anders naar zoekt, en je weer specifiek op link moet klikken om de originele zoekopdracht te krijgen die je daadwerkelijk had ingetikt. Dus misschien ook is Google in de loop van tijd wat agressiever geworden in bedenken waar volgens hun mensen naar zoeken.
Dit zal wel ontstaan juist doordat Google steeds beter geworden is. Daardoor zal hij in 99% van de gevallen het juist voor jou voorspellen. Helaas betekent dat ook dat als jij iets specifieks zoekt wat lijkt op iets dat vaak wordt gezocht Google het fout corrigeert. Aangezien Google die 99% belangrijker vind dan die ene % tweakers mag jij een extra keer klikken. De andere optie is dat die 99% een keer extra moeten klikken dus enigszins begrijpbaar is het wel al vind ik het vaak ook knap irritant.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08

Croga

The Unreasonable Man

NMe schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 01:08:
Vervolgens ga je daadwerkelijk zoeken, wat een ander algoritme gebruikt. Google gebruikt daarbij o.a. pagerank, eventuele penalties en de locatie van de gebruiker (!) om te bepalen in welke volgorde de resultaten aangereikt worden. In dit geval zit je in Nederland en dus is een website uit Nederland die ook Nederlandse content biedt relevanter dan een gelijkwaardige buitenlandse site.
Vergeet ook niet de geschiedenis van de gebruiker op alle Google en Google-gerelateerde sites. Die speelt tegenwoordig steeds sterker mee in de zoek resultaten.

En het grappige hier is dat dat wel eens in het nadeel van TS kan uitvallen. TS zit blijkbaar al een tijdje met dit probleem, heeft het geval een aantal keer herhaald en nu denkt Google dat TS iets van Prosoftware wil. Resultaat: TS krijgt Prosoftware vaker en hoger voor geschoteld...... Self-fullfilling prophecy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:13
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Rh10RAM.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yEtfX8r.png

Waar hebben we het nou echt over? :o

Fix ook de SEO eens van je site. Keyword spamming zoals jullie doen is gewoon een penalty volgens mij.

Overigens is het in jouw vakgebied veel interessanter om hoog te scoren op "gratis boekhoudpakket" dan op "papsoftware". Dus deze hele discussie is nutteloos. |:( 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Ramon op 30-08-2015 12:45 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Kunt pws=0 aan je url toevoegen om personalized search uit te zetten, ook wel nodig voor de google rank statistiek webscrape scriptjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor jullie reacties en advies. We gaan ermee aan de slag.
redwing schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 00:06:
[...]

Het valt mij juist op dat je een topic opent waarin je een oplossing zegt te zoeken maar eigenlijk al besloten hebt dat Google de boel manipuleert.
Je hebt een punt. Ik had mijn vraag zo niet moeten stellen. In mijn achterhoofd ging ik er al vanuit dat hier sowieso niets aan te doen zou zijn. Klacht indienen bij google lijkt me vrij kansloos :)

Mijn bedoeling was vooral dit:
Dit onderwerp blijft hierna nog jaren zichtbaar.
Mensen die zoeken op 'zoekresultaten google' zullen wellicht hier terechtkomen.
Waarschijnlijk niet als ze google gebruiken :) Sorry!! Nee, dat was echt een grapje..
Misschien dat er nog wel anderen zijn met vergelijkbare ervaringen die hier in de loop van de tijd nog eens een vergelijkbaar voorbeeldje of plaatje bij zullen zetten. Misschien ook niet.
Volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat we niet weten hoe de engine van google werkt.
De vraag is dus volkomen gerechtvaardigd. Laten we afwachten of hier in de loop van de tijd nog reacties op komen. Vragen stellen en kritisch zijn lijkt me niks mis mee.

Verder vond ik het ook best grappig om te zien hoe gisteravond tijdens de discussie zoekresultaten al begonnen te veranderen. Waarschijnlijk vanwege het vele malen intypen van papso door jullie.
Het plaatje hierboven geeft alweer een heel ander beeld.
Ook daarmee wil ik verder helemaal niets insinueren. Maar blijkbaar werkt 't wel zo. Leuk experiment dus.
Veel internetbedrijven zouden er veel voor over hebben om te weten hoe dit precies werkt.

Hoe meer je erover denkt hoe meer je je realiseert dat we eigenlijk heel weinig weten over hoe het bij google werkt.
Nogmaals zonder enig vooroordeel of verwijzing naar onze situatie.
Maar waar ligt precies de scheidslijn tussen de advertenties en de objectieve resultaten? We veronderstellen dat we weten waar die ligt. Maar niemand kan dat weten, het is het geheim van google zelf.

En dan de engine zelf . Hoe werkt die? Wie schrijft en onderhoudt de software? Welke criteria gelden daarvoor? Hoe complex is het eigenlijk? Op welke manier wordt de objectiviteit van de resultaten gedefinieeerd en gemeten? Is er nog wel iemand (ook bij google) die uberhaupt nog weet hoe het werkt?
Of worden we inmiddels doorverwezen door een autonoom systeem?
Zijn er ook operators bij betrokken die 's nachts achter monitors zoekresultaten zien langskomen en kunnen ingrijpen? En zo ja, wat zijn hun instructies?
enz enz enz
Allemaal vragen dus die toch helemaal niet zo heel onbelangrijk zijn.
En ik ken niemand die daar een zinnig antwoord op kan geven.

Maar nogmaals ik bedoel daar niets mee, lijkt me gewoon leuk om er wat meer van te weten.
Groeten en nogmaals dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat zijn allemaal vragen waar heel veel SEO-experts dagelijks heel veel tijd aan besteden. Google zal zijn precieze algoritmes nooit bekend maken omdat het dan wachten is op de eerste jojo die het gaatje in dat algoritme vindt en het gaat exploiten, maar er zijn zeker wel goede en onderbouwde redenen om aan te nemen dat Google ruwweg werkt op de manier zoals we die hierboven hebben omschreven.

Het is een beetje zoals de Higgs-boson. Die werd in 1964 al omschreven en met modellen onderbouwd, maar het duurde nog 50 jaar voordat iemand kon bewijzen dat 'ie echt bestond. SEO-kenners weten aan de hand van modellen en uitgewerkte cases ruwweg hoe Google te werk gaat maar er is geen hard bewijs. Dat betekent niet dat we niet vrij zeker weten hoe bepaalde dingen werken. Er zijn dus wel degelijk zinnige antwoorden te geven en de meeste zijn ook hierboven al gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee ik bedoelde deze vragen:

En dan de engine zelf . Hoe werkt die? Wie schrijft en onderhoudt de software? Welke criteria gelden daarvoor? Hoe complex is het eigenlijk? Op welke manier wordt de objectiviteit van de resultaten gedefinieeerd en gemeten? Is er nog wel iemand (ook bij google) die uberhaupt nog weet hoe het werkt?
Of worden we inmiddels doorverwezen door een autonoom systeem?
Zijn er ook operators bij betrokken die 's nachts achter monitors zoekresultaten zien langskomen en kunnen ingrijpen? En zo ja, wat zijn hun instructies?

Daar was toch hierboven nog geen antwoord op gegeven?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 693460 op 30-08-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Anoniem: 693460 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 15:58:

Chinese platteland is een hoax .. is een groot google netwerk waarin allemaal google operators als ware het ouderwetsche telefonistes zit te wachten met een grote kaartenbak tot ze je door kan verbinden met de juiste kaart voor wat je in hebt getypt.
Alleen jij treft steeds een chinees aan de race van z'n babipangang .. dus die kan geen pap meer zien .. daar gaat het fout:+

(on a serious note .. er is best wel wat te vinden over basis zoek algoritmen waaronder die van google en als ik mijn gewebscrapte statistieken mag geloven zijn zoekresultaten alles behalve een exact science. (niet alle google servers lijken in sync (en waarom zouden ze ook), dagelijkse fluctuaties in ranking ... soms lijk je er voor een dag helemaal uit te liggen en de volgende dag ben je er weer.)

[ Voor 23% gewijzigd door gekkie op 30-08-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 693460 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 15:58:

En dan de engine zelf . Hoe werkt die?
De zoekengine zelf? Ook daar zijn complete blogs aan gewijd. Wederom nergens met 100% zekerheid maar dichtbij genoeg voor SEO-kenners om hun werk te kunnen doen.
Wie schrijft en onderhoud de software?
Google's werknemers...?
Welke criteria gelden daarvoor?
Valt ook prima logisch te benaderen... Relevantie, locatie, zoekhistorie, websitekwaliteit en nog vele andere metrics bepalen hoe zoekresultaten gerankt worden en de belangrijkste criteria zijn uiteraard dat je snel een zinnig resultaat krijgt.
Hoe complex is het eigenlijk?
Mateloos complex en bovendien Google's best bewaarde geheim.
Op welke manier wordt de objectiviteit van de resultaten gedefinieeerd en gemeten?
Google is een bedrijf, geen overheidsinstantie. Ze kijken gewoon naar de vele statistieken die ze hebben. Als mensen massaal niet op de eerste resultaten klikken of resultaten van een bepaald domein links laten liggen dan nemen ze dat vast mee. Objectiviteit is een bijproduct van het algoritme, geen belofte.
Is er nog wel iemand (ook bij google) die uberhaupt nog weet hoe het werkt?
Nee, ze doen daar bij Google maar wat. 8)7
Waarom is dat überhaupt relevant voor het eindresultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank, nu begrijp ik het helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik ben wel benieuwd naar of en welke vervolgstappen je nu gaat ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen vervolgstappen. Ik zou ook niet weten wat. Het enige probleempje bovenaan beschreven kunnen we verder toch niet veel aan doen. Verder was ik gewoon vooral nieuwsgierig naar ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 20-07 14:53

MrMonkE

★ EXTRA ★

Anoniem: 693460 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:37:
Hoe kan google weten dat iemand na het intypen van papso uberhaupt op zoek is naar een softwarebedrijf?
Misschien hebben ze betaald om als naar jou naam gezocht wordt dat zij worden getoond.
Dit kan volgens mij bij google.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MrMonkE schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:55:
[...]

Misschien hebben ze betaald om als naar jou naam gezocht wordt dat zij worden getoond.
Dit kan volgens mij bij google.
Echt? Als dat zo is is de hele discussie hierboven meteen overbodig. Dan is dat dus de verklaring.
Ik kon me niet voorstellen dat zoiets zou kunnen.
Je geeft aan dat je het niet zeker weet, misschien weet iemand anders hier nog iets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, je kunt niet betalen voor de normale resultaten. Je kunt alleen betalen voor de advertentielinks.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoeveel kost zoiets eigenlijk? Afhankelijk van de situatie natuurlijk, maar ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
https://www.google.nl/ads/

En natuurlijk: [google=adverteren google kosten].

[ Voor 50% gewijzigd door Room42 op 30-08-2015 19:06 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Anoniem: 693460 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 15:36:

[...]

Mijn bedoeling was vooral dit:
Dit onderwerp blijft hierna nog jaren zichtbaar.
Mensen die zoeken op 'zoekresultaten google' zullen wellicht hier terechtkomen...
Lijkt me een vrij slechte reclame... Of zijn jullie wel goed in boekhouden...? Ik zou liever direct naar Exact gaan of zo... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarom slechte reclame? En Exact is duur hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 693460 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:17:
Waarom slechte reclame? En Exact is duur hoor
... Of kost Exact veel geld...? ;)
Maar is het niet duur, bedoel ik te zeggen. Het kan z'n geld waard zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 30-08-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 693460 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:01:
[...]
Echt? Als dat zo is is de hele discussie hierboven meteen overbodig. Dan is dat dus de verklaring.
De hele verklaring is al gegeven hoor.

Prosoftware is gewoon een veel vaker voorkomend en 100 miljoen x meer gebruikt woord dan papco, dus komt dat in de autosuggest naar boven.

En als het eenmaal ingevuld is vanuit de autosuggest dan is het meest relevant zoekresultaat op prosoftware de prosoftware.nl pagina als je in NL zit en voor de rest niets invult.

In wezen valt het hele topic samen te vatten onder : Shit, mijn concurrent heeft een retegoede bedrijfsnaam gekozen die meelift op een algemene term en ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Anoniem: 693460 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:50:
Geen vervolgstappen. Ik zou ook niet weten wat. Het enige probleempje bovenaan beschreven kunnen we verder toch niet veel aan doen. Verder was ik gewoon vooral nieuwsgierig naar ervaringen van anderen.
Nou, volgens mij staat er al ergens wat er bij Google van jullie site wordt gezien wat nogal karig is. Dat zorgt er direct voor dat je amper in de zoeklijsten zult komen. Dat is dus iets wat je aan kunt pakken. Daarnaast kun je kijken of je site goed scoort wat zoektermen betreft (zijn genoeg tooltjes voor)

Aan het feit dat zij een betere naam om gevonden te worden hebben kun je natuurlijk bar weinig mee doen.
Room42 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:02:
Nee, je kunt niet betalen voor de normale resultaten. Je kunt alleen betalen voor de advertentielinks.
Inderdaad, als je via betalen bovenaan komt te staan wordt dat duidelijk aangegeven. Het is niet zo dat je een zak geld aan Google geeft en dan de zoekresultaten van de concurrent kunt laten verwijderen :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Anoniem: 693460 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:50:
heb je wel alle reacties gelezen?

Ik heb je geattendeerd dat er grote problemen zijn met de website zelf, qua SEO.

Ga daar eerst eens achteraan en je problemen zullen zowat opgelost zijn....

8)7

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 18:58
We hebben echt basic stuff aangereikt om direct mee aan de slag te gaan waardoor je zeker hoger zult komen in Google.

Daarbij vindt Google teksten met woorden waarop je gevonden wilt worden in de juiste context veel belangrijker dan een stel keywords in de keywords meta tag. Daar kijkt Google niet echt naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
basdej schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:38:
[...]

heb je wel alle reacties gelezen?

Ik heb je geattendeerd dat er grote problemen zijn met de website zelf, qua SEO.

Ga daar eerst eens achteraan en je problemen zullen zowat opgelost zijn....

8)7
Ja dat gaan we wel bekijken hoor. Dat bedoelde ik niet
Ik zal het tzt laten weten

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 693460 op 30-08-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokumRemco
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-04 09:28
Mooi hoe hier van alles wordt aangedragen om 'problemen' op te lossen maar de vraag waar het om ging is zeker niet beantwoord.
Een algoritme wat met 'papso' met 'prosoftware' op de proppen komt is zelfs voor een SEO crack iets om op je hoofd te krabben.

Je hoeft er helaas niet veel woorden aan vuil te maken, en het antwoord zat eigenlijk al in de vraag verwerkt. het verdienmodel van Google Searche zegt genoeg. Adverteerders betalen, dus adverteerders bepalen. Adverteerders moeten gekoesterd worden, gebruikers moeten klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Right. Daarom veranderde het zoekresultaat ook ineens binnen een paar uur na het openen van dit topic. :z

Heb je ook nog iets van een bron om deze claim op te baseren of is het puur vanuit de onderbuik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ik vrees dat het juist andersom is en google zich daarom vrij strikt aan de scheiding vasthoudt tussen organische en betaalde resultaten.

Op het moment dat ze dat gaan mengen (en dat is bekend en merkbaar) dan zal het vrij snel bergafwaarts gaan met ze.

Het betaalde deel (adwords) wordt volledig bekeken vanuit de content leverancier / adverteerder
Het organische deel is wordt volledig bekeken vanuit de zoekende (ze hebben in het verleden niet voor niets ook grote bedrijven (bijvb BMW) op de vingers getikt die SEO-"optimalisaties" hadden gebruikt die op generlij wijze in het belang van de zoekende konden worden geacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokumRemco
Het is natuurlijk niet zo zwart/wit als dat ik het zeg. Maar zeker ook niet zo zwart/wit als dat jullie het stellen. Dit hele topic is 1 en al onderbuik (al dan niet met wat SEO gokwerk) maar het gestelde voorbeeld van TS is een duidelijk voorbeeld van dat organische en betaalde resultaten kennelijk al met elkaar verweven zijn.

En je hoeft geen economie gestudeerd te hebben om te weten dat de betaler bepaalt, er word ook hier steeds vanuit gegaan dat de zoekers en/of de gezochten de klanten van Google zijn en dat is niet zo. Enkel de betalende partijen zijn klanten.

Verder is een duidelijk voorbeeld over hoe Google (want daar kwamen ze zelf mee naar buiten) bepaald wat jij gaat vinden is, dat je bij Google Image eerst kon bepalen of je NSFW plaatjes in de resultaten wilde laten terug komen of niet maar dat dat is aangepast dat deze altijd uitgefilterd worden totdat je pas gaat zoeken op explicite termen. Het is gewoonweg naïef om te denken dat ze dit soort praktijken achter de gesloten deuren niet zouden toepassen.

Het zou een mooie discussie kunnen zijn in hoeverre een bedrijf bepaalt wat een groot deel van de bevolking voorgeschoteld krijgt. Helaas is dit draadje gekaapt door mensen die Google op een schild dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
MokumRemco schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:30:
Dit hele topic is 1 en al onderbuik (al dan niet met wat SEO gokwerk) maar het gestelde voorbeeld van TS is een duidelijk voorbeeld van dat organische en betaalde resultaten kennelijk al met elkaar verweven zijn.
Besef je wel wat je hier zegt? Als een extreem kleine partij (voor een google bezien) als een prosoftware of papsoftware al bewust de zoekresultaten kan beinvloeden door een fooitje te gaan betalen dan zou je extreme voorbeelden moeten zijn bij de grotere partijen.
En laat het daar nou net bij de grotere partijen ontbreken aan de resultaten.

Een BMW of een Proctor & Gamble etc hebben er zo 100'en miljoenen voor over om bijv hun concurrenten qua zoekwoorden uit te schakelen.

Maar uiteraard gaat een prosoftware wel even miljoenen op tafel leggen om papsoftware uit te schakelen binnen google...

Jij lijkt simpelweg geen idee te kunnen vormen bij de datagrootte van een google, daar kan je niet voor 1000 euro even een quick-fixje in uitvoeren als een klant betaalt. Vanwege de grootte is het een extreem complex geheel om een kleine wijziging door te voeren voor een kleine partij.

Ockhams' razor zegt gewoon heel simpel dat prosoftware (als term dus niet als bedrijf) tig miljoen x relevanter / gezocht wordt als papsoftware.
Prosoftware is namelijk ook gewoon een verbastering / samenstelling van professionele software die op tig vlakken gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
MokumRemco schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:30:
Het is natuurlijk niet zo zwart/wit als dat ik het zeg. Maar zeker ook niet zo zwart/wit als dat jullie het stellen. Dit hele topic is 1 en al onderbuik (al dan niet met wat SEO gokwerk) maar het gestelde voorbeeld van TS is een duidelijk voorbeeld van dat organische en betaalde resultaten kennelijk al met elkaar verweven zijn.
Het bewijst op geen enkele wijze noch het een, noch het ander.
En je hoeft geen economie gestudeerd te hebben om te weten dat de betaler bepaalt, er word ook hier steeds vanuit gegaan dat de zoekers en/of de gezochten de klanten van Google zijn en dat is niet zo. Enkel de betalende partijen zijn klanten.
Korte termijn vs Lange termijn.
Wat levert meer op aan betalende klanten, miljarden zoekacties van gebruikers die een advertentie zien die google per keer 0,01 cent op levert.
Of betalende klanten die 100000 euro betalen voor een advertentie die door 1 laatste gebruiker wordt gezien omdat de rest heeft afgehaakd ?

Misschien toch nog even verder studeren :+
Verder is een duidelijk voorbeeld over hoe Google (want daar kwamen ze zelf mee naar buiten) bepaald wat jij gaat vinden is, dat je bij Google Image eerst kon bepalen of je NSFW plaatjes in de resultaten wilde laten terug komen of niet maar dat dat is aangepast dat deze altijd uitgefilterd worden totdat je pas gaat zoeken op explicite termen. Het is gewoonweg naïef om te denken dat ze dit soort praktijken achter de gesloten deuren niet zouden toepassen.

Het zou een mooie discussie kunnen zijn in hoeverre een bedrijf bepaalt wat een groot deel van de bevolking voorgeschoteld krijgt. Helaas is dit draadje gekaapt door mensen die Google op een schild dragen.
Dit heeft weinig met betaalde en niet betaalde content te maken. Ze krijgen er immers niet voor betaald om bepaalde content niet default te laten zien. Dat doen ze omdat ze dat zelf willen, wellicht deels gemotiveerd om zoveel mogelijk zoekende te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokumRemco
@Gomez12: Jij schijnt niet te beseffen hoeveel extreem kleine partijen er zijn die potentiële klanten voor Google zijn. Wat jij een fooitje noemt is voor Google erg veel waard.
Jij schijnt niet te beseffen dat niemand beweerd dat je op zo'n directe wijze Google kan sturen. Schijnbaar liggen papsoftware en prosoftware bij Google op ongeveer gelijke hoogte. En dan kan een 'fooitje' kennelijk het verschil maken.

Dit soort voorbeelden heb je niet snel en brengen wat licht in de duistere wereld van Google.

Jij gaat weer voorbij aan waar het in dit draadje om ging, dat de term "papso" de suggestie "prosoftware" krijgt. De uitleg van NMe sneed nog wel wat hout maar zelfs met zijn theorie is het niet goed verklaard waarom dan niet bijvoorbeeld "pepsi" als eerste suggestie naar voren kwam.
Het lijkt mij redelijk duidelijk (zover dat kan bij Google) zoals de TS al opperde, dat ergens in het algoritme (voor Nederland) "papsoftware" gelinkt is aan "prosoftware" en dat ze dus voor Google ongeveer net zo zwaar wagen. Wellicht komt het trouwens ook andersom voor Op het moment dat 'papsoftware' weer wat zwaarder weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Oeh dan heeft er nu iemand anders een blance cheque getekend voor google .. ik krijg geen prosoftware geen papsofttoestand maar "papsopwinterwaternat".

Holy smoke ik ga aandelen Google kopen ze verdienen nu per seconden tonnen, dat kan niet anders, dat is nu immers wel geheel en al bewezen :o

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 01-09-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokumRemco
Kijk dat is nog zoiets, de aandeelhouders. Die eisen groei en dat moeten de adverteerders dus weer ophoesten. Zelfs als Google het eigenlijk anders zou willen, ze kunnen niet anders.

En inderdaad, de PAP-PRO oorlog lijkt voorlopig beslecht in het voordeel van een Zuid-Afrikaans liedje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
MokumRemco schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:18:
Kijk dat is nog zoiets, de aandeelhouders. Die eisen groei en dat moeten de adverteerders dus weer ophoesten. Zelfs als Google het eigenlijk anders zou willen, ze kunnen niet anders.

En inderdaad, de PAP-PRO oorlog lijkt voorlopig beslecht in het voordeel van een Zuid-Afrikaans liedje :)
Juist .. en dat zuid-afrikaanse liedje dat levert de aandeelhouders dus een hoop geld op .. anders zouden ze het immers niet doen .. want prosoftware leverde ook al meer dan een fooi toch ?
(of kraakt er toch ergens iets .. in al die wilde pogingen tot gevolg trekkingen uit niets zeggende data ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokumRemco
Het algoritme is in ieder geval tot de conclusie gekomen dat de link tussen 'papso' en 'prosoftware' wel erg raar was. Schijnbaar kraakte er ergens op een Google server iets.

Verder is het onzin om te stellen dat enkele zoekopdrachten direct veel geld op leveren. Maar dat weet je vast zelf ook wel. Het is een algoritme wat in grote lijnen best redelijk werkt maar dit voorbeeld blijft een mooi voorbeeld hoe een algoritme de fout in kan gaan. En dat dit met mede te maken heeft met dat de ene partij betaalt en de andere niet lijkt mij zo klaar als een klontje. Net zoals het goed in elkaar zetten van je website, de mate van aanwezigheid op andere plekken op het web...enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Ok .. dan zie ik een correlatie tussen een "search-bubble"' .. en .. een "bord voor de kop" :)
Maar goed gelukkig is het zo ontzettend evident dat het hele internet er vol mee staat (als je met bing, kwikkwekkwakgo zoekt, google laat dat natuurlijk niet zien). Stom dat ik het niet zag .. maarja m'n alu hoedje was wat ruim gevouwen zodat tie voor m'n ogen was gezakt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokumRemco
Maak nog even een Godwin dan is de discussie helemaal verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De discussie was prima totdat jij voorbij kwam met je onderbuikgevoelens. ;) Jij ziet patronen waarvan we met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen zeggen dat die er niet zijn en dan zijn wij degenen die de discussie verpesten als we beargumenteerd uitleggen waarom je spoken ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Op dit moment zie ik in google.nl:
papso = "prosoftware" (op 2)
papsof = "prosoftware" (op 1) & "papsoftware ervaring" (op 2)
papsoftware = "prosoftware" (op 1 ) & "papsoftware ervaring" (op 2)

Misschien de software naar duitsland verschuiven? krijg je geen prosoftware te zien.

Ik zie niet in waarom dit zo'n groot probleem is aangezien de mensen het echt wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokumRemco
Nee NMe, even goed terug lezen. Jouw uitleg is een uitleg die hout snijdt. Niet waterdicht maar wel dicht in de buurt van wat de oorzaak kan zijn. Het verpesten mag op naam van gekkie gezet worden, die schiet in de kolder. Maar ja, hij/zij noemt zich ook gekkie, dan kan je dat verwachten.

Maar goed, het blijkt dus dat je beter midden in Spakenburg kan gaan roepen dat God niet al te slimme dingen heeft gedaan, dan dat je je op Tweakers (ooit een plek voor kritische techneuten) hardop afvraagt of Google wellicht fouten kan maken. En natuurlijk maakt Google fouten. Maar schijnbaar moet en zal dat met rammelende argumenten bestreden worden. Het doet me sterk denken aan religie.

Niemand heeft hier hard kunnen maken (ook ik niet) waarom Google (soms wel soms niet) met Prosoftware op de proppen komt als je "papso" hebt ingetypt. Om de doodeenvoudige reden dat Google een gesloten Algoritme gebruikt waar jij en ik alleen van kunnen gissen hoe die werkt.

Volgens mij proberen we allemaal een merkwaardig dingetje van Google te duiden, meer niet. Het 1 is niet meer waar dan het ander, niet zolang Google de deuren gesloten houdt.

Grappig trouwens dat gekkie zonodig duckduckgo belachelijk moest maken, juist die search engine gebruik ik de laatste tijd steeds vaker (vrijwel altijd eigenlijk) omdat die veelal met relevantere resultaten komt dan Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
MokumRemco schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:38:
Niemand heeft hier hard kunnen maken (ook ik niet) waarom Google (soms wel soms niet) met Prosoftware op de proppen komt als je "papso" hebt ingetypt. Om de doodeenvoudige reden dat Google een gesloten Algoritme gebruikt waar jij en ik alleen van kunnen gissen hoe die werkt.
Gelijk maar denken dat er een betaalde reden moet zijn is verdergezocht dan het algoritme de schuld geven. Hard maken kun je dat niet, een heel goede gissing maken van hoe de algoritmes werken en waarom in dit geval de een het wint van de ander kun je wel en dan heb je helemaal geen complot-theorie nodig.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
MokumRemco schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:38:
Nee NMe, even goed terug lezen. Jouw uitleg is een uitleg die hout snijdt. Niet waterdicht maar wel dicht in de buurt van wat de oorzaak kan zijn. Het verpesten mag op naam van gekkie gezet worden, die schiet in de kolder. Maar ja, hij/zij noemt zich ook gekkie, dan kan je dat verwachten.
Tsja bij jouw gevolgtrekking bij n=1 op miljarden potentiele zoekresultatenresultaten en zoekqueries is het dan ook vrij lastig om het serieus te blijven nemen.
Maar goed, het blijkt dus dat je beter midden in Spakenburg kan gaan roepen dat God niet al te slimme dingen heeft gedaan, dan dat je je op Tweakers (ooit een plek voor kritische techneuten) hardop afvraagt of Google wellicht fouten kan maken. En natuurlijk maakt Google fouten. Maar schijnbaar moet en zal dat met rammelende argumenten bestreden worden. Het doet me sterk denken aan religie.
Waarom ga je er vanuit dat Google fouten maakt?
Waarom kan het resultaat zoals het nu is, geen goed resultaat zijn ?
(enige wat er tot nu toe als argument is dat het niet goed zou zijn, is dat het niet overeenkwam met de wensen van de TS).
Nah als we dan toch op de godwin en religie toer gaan is dit een hele aardige, de al oude omdraaiing: "Bewijs maar dat god niet bestaat .. puh !"
Volgens mij proberen we allemaal een merkwaardig dingetje van Google te duiden, meer niet. Het 1 is niet meer waar dan het ander, niet zolang Google de deuren gesloten houdt.
Tsja dat was al gebeurd, wat voegt het gehele onbeargumenteerde "dat is leuk en aardig maar hiermee is bewezen dat Google aan misleiding doet voor geld" dan nog precies toe ?
Grappig trouwens dat gekkie zonodig duckduckgo belachelijk moest maken, juist die search engine gebruik ik de laatste tijd steeds vaker (vrijwel altijd eigenlijk) omdat die veelal met relevantere resultaten komt dan Google.
Ik gebruik het zelf ook als eerste optie, al zijn er genoeg queries waar google betere/meer resultaten blijkt te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokumRemco
De zaak (van dit draadje) is als volgt: mensen willen Papsoftware via Google bereiken. We hebben het dus over de wens van de zoekers, niet die van de TS (al komen die wel overeen). In dat geval is het dus fout als je bij een andere website terecht komt. Google brengt in dit geval meer verwarring dan uitkomst. Binnen dit kader kan je dus zeggen dat (het algoritme van) Google een fout maakt.

De essentie blijft dat het merkwaardig is dat die suggestie naar voren komt bij het typen van "papso", dit heeft niks met complottheorie te maken maar alles met het algoritme.

De tekst "dat is leuk en aardig maar hiermee is bewezen dat Google aan misleiding doet voor geld" is niet van mij afkomstig dus die vraag schuif ik graag door aan de betreffende persoon. Maar ik begrijp niet waarom er keihard verdedigd moet worden dat Google niet bijvoorbeeld inkoop van advertentieruimte mee zou kunnen wegen in de zoekresultaten. Ik zeg niet dat dit zo is maar uitsluiten als mogelijkheid vind ik merkwaardig.

Een van de weinige voordelen van Google vind ik dat je resultaten binnen een bepaalde periode kan selecteren (bijvoorbeeld max een week oud). Dat is iets wat ik erg mis bij duckduckgo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
MokumRemco schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:30:
De zaak (van dit draadje) is als volgt: mensen willen Papsoftware via Google bereiken. We hebben het dus over de wens van de zoekers, niet die van de TS (al komen die wel overeen). In dat geval is het dus fout als je bij een andere website terecht komt. Google brengt in dit geval meer verwarring dan uitkomst. Binnen dit kader kan je dus zeggen dat (het algoritme van) Google een fout maakt.
Hier ga je in mijn optiek al de fout in .. waarom zou iedereen die papso intypt dat de site van TS willen bereiken. Waarom zou er niemand kunnen zijn die prosoftware of zuid afrikaanse liedjes willen vinden ?

Als je aan kunt nemen dat er mensen zijn die als ze papso intypen wat anders willen vinden dan de site van de TS, dan is het algoritme derhalve dus ook niet per definitie fout, zoals gesteld.
De tekst "dat is leuk en aardig maar hiermee is bewezen dat Google aan misleiding doet voor geld" is niet van mij afkomstig dus die vraag schuif ik graag door aan de betreffende persoon. Maar ik begrijp niet waarom er keihard verdedigd moet worden dat Google niet bijvoorbeeld inkoop van advertentieruimte mee zou kunnen wegen in de zoekresultaten. Ik zeg niet dat dit zo is maar uitsluiten als mogelijkheid vind ik merkwaardig.

Een van de weinige voordelen van Google vind ik dat je resultaten binnen een bepaalde periode kan selecteren (bijvoorbeeld max een week oud). Dat is iets wat ik erg mis bij duckduckgo.
Ahh dus al die aandeelhouders, betalers die bepalen enzo dat sloeg op .. ja waar sloeg dat eigenlijk op ?

Uiteraard hebben ze die mogelijkheid, ze hebben wel meer mogelijkheden.
Maar mogelijkheden betekend nog niet dat het waarschijnlijk is dat ze die zouden gebruiken.
En als ze die al zouden gebruiken is het alsnog onwaarschijnlijk dat ze die in dit geval zouden gebruiken.
En als ze die mogelijkheden al zouden gebruiken dan zou dat bij enige omvang nooit lang onder de pet blijven.

[ Voor 38% gewijzigd door gekkie op 01-09-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokumRemco
Het Zuid-Afrikaans liedje zou in deze een prima suggestie zijn, net als de "papsouweselaan". Maar "prosoftware" blijft een rare suggestie en zeker als suggestie #1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Gelukkig gaat het wel goed als mensen zoeken op het veel logischere 'pap so(ftware)'... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
MokumRemco schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:46:
Het Zuid-Afrikaans liedje zou in deze een prima suggestie zijn, net als de "papsouweselaan". Maar "prosoftware" blijft een rare suggestie en zeker als suggestie #1.
Ik krijg die suggestie dan ook niet. Er is dus een aardige kans dat dit (zoals al eerder aangegeven) in enige mate te wijten is aan je "search bubble". Ik ben nog nooit bij prosoftware geweest, noch bij TS z'n site. Ik krijg ook geen van beide als suggestie, maar er bestaat een kans dat je recente zoekgeschiedenis if available daar een rol in speelt. Al zie ik het zo 123 nog niet tussen google z'n eigen uitleg staan:

https://support.google.com/websearch/answer/106230?hl=en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
ik wil wel meedoen aan deze discussie, maar ik heb er geen papso van gegeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokumRemco
Net even in de TOR browser geprobeerd (dus de search bubble uitgesloten) en daar kwam prosoftware nog als 2e suggestie. Maar ook hier is het een vreemde eend in de bijt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AREVfVa.png

[ Voor 3% gewijzigd door MokumRemco op 01-09-2015 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:25
Papso heeft een gratis softwarepakket. Dat staat vaak bij Papso.
Bij gratis software heb je heel vaak een functionelere betaalde pro versie. Dus voor Google horen pro en gratis dus bij software beetje bij elkaar. En dat bedrijf doet ook nog eens vrijwel hetzelfde. Als dit een foute keus was werd t snel gerepareerd, want als er nooit doorgeklikt wordt snapt Google ook dat het raar is. Maar in zo n geval zal een redelijk deel van de mensen ook eens kijken wat dat dan is. De zelfevaluatie van de software krijgt dan geen megatieve feedback. Ook zal in dit geval her en der op internet wel eeen lijstje staan met 10 leveranciers waardoor het voor Google verwant wordt.

Wat ook niet onderschat moet worden is het feit dat resultaten gepersonaliseerd, geregionaliseerd en gedoelgroepeerd zijn. Google gokt op basis van je zoekverleden of je met Paris Hilton een hotel in een Franse stad zoekt of een dame.
Als TS nu op zijn kantoor alle mogelijke combinaties met de eigen naam zoekt denkt het Googlealgoritme " ah een expert" Als die dan telkens dit trucje doet., die site tien keer bekijkt, googlet op beide thermen, met een GMail account er over schrijft en op forums er naar vraagt dan bevestig je ongewenst google in de gemaakte keuze. Het is ook niet gezegd dat dit overal zal gebeuren.

Ongewenste asociaties gebeuren geregeld. Laatst werd white house aan negro house gekoppeld. "Criminaliteit door autochtonen" werd "allochtonen".
En als mensen al dan niet doelbewust zitten sturen door heel vaak een naam te koppelen aan een therm en die vaak doorlinken kan je zelfs grappen uithalen. Zo werd " raar kapsel" automatisch Balkenende en "miserable mistake" George W Bush.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Merkwaardig dat hier zo'n enorme discussie ontstaat, terwijl de oorzaak van dit probleem overduidelijk is, de belabberde SEO van de topicstarter zijn website.

Lijkt mij overbodig om elkaar hier in de haren te vliegen als google geen blaam heeft.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Als ik het begin van het topic lees zie ik duidelijk dat TS waarneemt dat papso wordt gecorrigeerd naar prosoftware.nl
Niet naar prosoftware. Dat vind TS nog wel logisch maar .nl niet.

Inmiddels zie ik bij papso nog steeds prosoftware. Maar geen .nl. papsof brengt mij wel bij papsoftware.nl

TS is ook nergens op zoek naar zelf boven aan staan. Pepsi e.d.is prima.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Punt is dat (zoals al vaker gezegd) niemand de exact algoritmes van google precies kent. Daarmee is dit topic dus bij voorbaat kansloos. Het enige wat iemand kan zeggen is: Verbeter je SEO en kijk of dat helpt.

Dat google bewust aan misleiding doet in dit geval geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
MokumRemco schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:46:
Hmm, interessant... Ik ben benieuwd of TS het ook een raar idee vind of zijn software te associeren met professionele software.

Maar het is gelukkig ook niet zo dat papsoftware zelf een versie aanbied (tegen betaling) genaamd een pro-versie.

Ik zou zeggen kijk eens goed naar de plaatjes die momenteel in de TS staan, de 1e toont gewoon over pro software in het algemeen en heeft niets te maken met de concurrent van TS.
De 2e is wederom een verwijzing naar het begrip / woord prosoftware en geen verwijzing naar de concurrent van de TS
De 3e is wel een daadwerkelijke verwijzing naar de concurrent maar er staat netjes bij dat het een advertentie is.

Wat Google doet is volkomen logisch als je een beetje in de materie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokumRemco
Nogmaals: het gaat er om dat die associatie naar voren komt als je nog maar 'papso' hebt getypt. En als het inderdaad een associatie is tussen de twee bedrijven (wat ook steeds is beweerd door o.a. TS en mij) is het raar dat papsoftware niet tussen de suggesties staat.

Nou ja, het is logisch als je in de materie zit én meedenkt met een nogal krom algoritme. En daarbij het geschetste probleem gaat over mensen die bij Papsoftware uit willen komen. Ik schat in dat het leeuwendeel daar niet 'in de materie' zit.

Verder is alles logisch als je het logisch vindt, wat het nog niet logisch maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
MokumRemco schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:36:
Nogmaals: het gaat er om dat die associatie naar voren komt als je nog maar 'papso' hebt getypt. En als het inderdaad een associatie is tussen de twee bedrijven (wat ook steeds is beweerd door o.a. TS en mij) is het raar dat papsoftware niet tussen de suggesties staat.
Oftewel het is raar als je het met een extreem beperkte blik gaat bekijken (namelijk papsoftware als bedrijf vs prosoftware als bedrijf) in een zoekmachine die wereldwijd en veel breder werkt.

Dat is net zoiets als zeggen dat geel een rare kleur is als je enkel maar blauw en rood als geldige kleuren accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Er komt pas in de auttosuggest iets met papsoftware zodra ik 'papsof' typ. En dan krijg ik als suggestie 'papsoftware ervaringen' en 'handleiding papsoftware'. Blijkbaar zijn er dus sterkere associaties met de bedrijfsnaam dan 'papso'.

Maar verder is het nogal een nonprobleem. Als je papsoftware zoekt, ga je niet plots op prosoftware klikken: het is namelijk een branded search, die mensen zoeken gericht naar een specifiek bedrijf.

Wat voorbeelden dat vreemde resultaten in Google wel vaker voorkomen (zonder dat er geld aan te pas komt):En dit zijn alleen maar de meest opmerkelijke. Vreemde resultaten komen vaker voor dan je denkt.

Cogito ergo dubito

Pagina: 1