Aankoop advies: Powerlan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swindowmasher
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-08 13:32
Hallo,
ik zit met een vervelende kwestie. Ik heb een PC gebouwd voor op mijn kamer, maar die is helemaal op de zolder. Ik speel wel graag af en toe een spelletje op mijn PC, maar de adapter die ik erbij had gekocht (Tp-link tl-wdn 4800) werkt niet, doordat de drivers windows 10 niet ondersteunen. Ik ben nu op zoek naar een oplossing. Ik heb al gekeken voor eventueel een powerlan adapter ( TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender Starter Kit), maar ik snap niet helemaal op ik dan daadwerkelijk minimum 50Mbps op mijn kamer ga ontvangen en een ping minder dan 50 ms.

Mvg Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:17
Met powerlans zijn er geen garantie het is de lotto. Kan zijnd at je een degelijke verbinding haalt 50mbit, 10ms ping. Kan zijn dat je er amper 1mbit uit krijgt tegen een astronomisch ping. Het kan ook zijn dat je verbinding ok is maar elke keer als iemand koffiebegint te zetten je verbinding uitvalt.

Er is 1 remedie en dat is de kabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:43
Powerlan is erg hit-or-miss - soms werkt het perfect, meestal niet. Soms is het abominabel slecht.

Ik heb goeie dingen gehoord over MOCA, waar je een ethernetsignaal over een coax-kabel laat lopen (als je die wel hebt). Zal je zelf even voor moeten googlen - ik heb er zelf geen ervaringen mee.

Kabel is natuurlijk ideaal, maar soms lastig aan te leggen. Anders, tsja, bekabelde acces point op de tussenverdieping? WiFi extender op de tussenverdieping (verlies je ook helft van je snelheid mee, maar vaak nog wel beter dan powerlan)? Die laatste twee opties hoeven helemaal niet duur te zijn, in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOCA is echt ideaal. Zeer korte pings, en werkt altijd. Nogal logisch, je hebt een dedicated coax tussen de twee apparaten. Is wel "duur", maar letterlijk plug en forget.

Dat werkt dus alleen als er al een coax (gebruikt of niet) al ligt. Als deze er NIET is, dan is een UTP trekken (lengte maakt niet uit) de enige gegarandeerde probleemloze oplossing.