Beste mede-tweakers,
Ik heb een wifi-oplossing nodig voor bij ons in huis. De lucht zit namelijk aardig vol; UPC hotspots, KPN FON hotspots, Breng/Connexxion bussen met hun mobile spots en dan nog alle huizen en appartementen met hun eigen netwerkje. Als ik APs scan heb ik er na enkele minuten meer dan 50 gevonden. 10 seconden levert een beeld op zoals in de afbeelding rechts...
Het heeft ertoe geleid dat zo'n beetje alles wat in huis op internet wil, bekabeld is aangesloten. In 4 van de 6 grote kamers ligt Cat5e. Dat werkt prima. Maar we hebben allemaal mobiele telefoons die graag op YouTube komen, series en films die vanaf de NAS gestreamed worden en Xperia telefoons die via PS Remote play graag vanaf de PS4s games streamen. Uit nood zitten we op Wifi kanaal 13.
Onze woning bestaat 3 verdiepingen, ieder 9m diep en 5,5m breed. De low-budget oplossing van een TP-Link router op de bovenste verdieping kamer voor en een TP-Link steunzender op de bovenste verdieping achter voldoet echter niet.
Ik hoop op jullie advies om in alle ruimtes een voldoende goed eigen wifi-signaal te krijgen voor bovenstaande toepassingen. Budget max EUR 200. Is dat mogelijk?
Ik heb een wifi-oplossing nodig voor bij ons in huis. De lucht zit namelijk aardig vol; UPC hotspots, KPN FON hotspots, Breng/Connexxion bussen met hun mobile spots en dan nog alle huizen en appartementen met hun eigen netwerkje. Als ik APs scan heb ik er na enkele minuten meer dan 50 gevonden. 10 seconden levert een beeld op zoals in de afbeelding rechts...Het heeft ertoe geleid dat zo'n beetje alles wat in huis op internet wil, bekabeld is aangesloten. In 4 van de 6 grote kamers ligt Cat5e. Dat werkt prima. Maar we hebben allemaal mobiele telefoons die graag op YouTube komen, series en films die vanaf de NAS gestreamed worden en Xperia telefoons die via PS Remote play graag vanaf de PS4s games streamen. Uit nood zitten we op Wifi kanaal 13.
Onze woning bestaat 3 verdiepingen, ieder 9m diep en 5,5m breed. De low-budget oplossing van een TP-Link router op de bovenste verdieping kamer voor en een TP-Link steunzender op de bovenste verdieping achter voldoet echter niet.
Ik hoop op jullie advies om in alle ruimtes een voldoende goed eigen wifi-signaal te krijgen voor bovenstaande toepassingen. Budget max EUR 200. Is dat mogelijk?