Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De lucht zit vol .. ik zoek een oplossing.

Pagina: 1
Acties:

• McOrmick
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Beste mede-tweakers,

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/5ll7gsqm9/Screenshot_2015_08_29_12_54_10.pngIk heb een wifi-oplossing nodig voor bij ons in huis. De lucht zit namelijk aardig vol; UPC hotspots, KPN FON hotspots, Breng/Connexxion bussen met hun mobile spots en dan nog alle huizen en appartementen met hun eigen netwerkje. Als ik APs scan heb ik er na enkele minuten meer dan 50 gevonden. 10 seconden levert een beeld op zoals in de afbeelding rechts...

Het heeft ertoe geleid dat zo'n beetje alles wat in huis op internet wil, bekabeld is aangesloten. In 4 van de 6 grote kamers ligt Cat5e. Dat werkt prima. Maar we hebben allemaal mobiele telefoons die graag op YouTube komen, series en films die vanaf de NAS gestreamed worden en Xperia telefoons die via PS Remote play graag vanaf de PS4s games streamen. Uit nood zitten we op Wifi kanaal 13.

Onze woning bestaat 3 verdiepingen, ieder 9m diep en 5,5m breed. De low-budget oplossing van een TP-Link router op de bovenste verdieping kamer voor en een TP-Link steunzender op de bovenste verdieping achter voldoet echter niet.

Ik hoop op jullie advies om in alle ruimtes een voldoende goed eigen wifi-signaal te krijgen voor bovenstaande toepassingen. Budget max EUR 200. Is dat mogelijk?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je ook een analyse van de 5GHz band?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• McOrmick
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Yep, die is zo goed als leeg. 3 APs tussen 5250 en 5550 mhz. Zou een 5GHz AP op iedere verdieping goede coverage geven?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
McOrmick schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:07:
Yep, die is zo goed als leeg. 3 APs tussen 5250 en 5550 mhz. Zou een 5GHz AP op iedere verdieping goede coverage geven?
Ja, maar alleen als de clients ook allemaal 5Ghz kunnen.

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-11 17:31
Ik zou AP's zetten die zowel 2,4 als 5 uitzenden, je apparaat is normaal slim genoeg om het beste van de 2 te kiezen. Minstens 1 apparaat per verdiep. Ik neem aan dat je onderste en bovenste verdiepen nu ook wel OK werken?

Zelf zit ik als student in de stad end aar heb ik gewoon mijn eigen routertje geplaatst (ook een tp-link). Er zitten makkelijk 70+ netwerken rondom mij dus genoeg drukte. Toch slaagt mijn wifinetwerk erin om nooit een probleem te zijn, op +/-15 altijd succes.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11 12:36

SeatRider

Hips don't lie

Kanalen 2 en 9 zijn toch nog wel te gebruiken?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

SeatRider schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:16:
Kanalen 2 en 9 zijn toch nog wel te gebruiken?
Die kanalen lijken misschien geschikt, maar er zit overlap in de gebruikte frequenties tussen de verschillende kanalen. Daardoor kun je alsnog last krijgen van interferentie door drukbezette naburige kanalen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik dacht ook dat alleen 1, 6 en 11 zin hadden om die reden.

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Hier in de buurt is het ook redelijk druk met wifi. De 5ghz wordt hier nu gebruikt en voor de apparaten die dit niet hebben, heb ik een oude Linksys AP gepakt met dd-wrt. Deze heb ik via een tutorial wat opgevoerd / geoptimaliseerd qua signaal. Het is dan wellicht niet de snelste (54mbps meer is hier ook niet nodig), maar zenden dat die kan. Wellicht dat zoiets een optie is?

Het is hier btw niet zo druk als bij jou

[ Voor 13% gewijzigd door Detmer op 29-08-2015 16:37 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 15:13
Misschien een idee om eens te kijken naar een Enterprise Class Accesspoint. Heb ik zelf kortgeleden ook gedaan. Ze lijken in eerste instantie duur voor alleen een Accesspoint maar bieden veel voordeel tegenover een huis-tuin-keuken router (welke je overigens kunt behouden voor alleen zijn router functie als je daar de WiFi van uitschakelt). Eentje die net iets boven je budget zit is de pricewatch: EnGenius EAP600
  • Meer zendvermogen en dus bereik. De EAP600 heeft: 2.4GHz = 29dBm, 5GHz = 26dBm terwijl een gemiddelde huis-tuin-keuken router bij 20dBm wel ophoudt. Die 9dBm verschil is wel bijna een verdriedubbeling aan zendkracht. Zo heb ik nu achterin de tuin bereik en boven op hoeken van kamers waar ik het eerst niet had. En ik kwam van een Asus RT-N66U.
  • Band Steering: Hiermee kun je beide bands (2.4 en 5 GHz) dezelfde SSID geven en zal de Accesspoint apparaten die het ondersteunen verbinding laten maken met het 5GHz netwerken en anderen met 2.4GHz. Mocht het bereik van de 5GHz onvoldoende zijn dan gaat hij volgens mij ook terug naar de 2.4GHz.
  • Opzetten van een Gastnetwerk, hoewel steeds meer routers dit ook standaard krijgen.
  • En in het geval van deze: Hij ziet eruit als een Brandmelder, en je kunt hem ook op dezelfde manier ophangen. Inderdaad op het plafond. Geef je een extra 40 euro uit dan heb je ook geen stopcontact nodig naar de Accesspoint omdat je voor dat geld een Power Over Ethernet Injector aanschaft welke stroom over de netwerkkabel naar de Accesspoint stuurt zodat je genoeg hebt aan een netwerkkabel door/over het plafond.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Ik zou 2x Ubiquiti UAP-Pro en evt een standaard ap aanbevelen i.c.m. Een edgerouter voor de routeringen.

We hebben al vaker WIFI installaties gedaan in drukke en Zeer drukke gebieden ook studenten huizen met 60+ netwerken op 2.4Ghz en 30+ op 5Ghz
Hier hebben we zowel met de standaard als pro access points een verbluffend resultaat gerealiseerd.

Op elke verdieping een access point van Ubiquiti en de edgerouter meteen achter je modem zou je problemen moeten oplossen.
Ik zou dan de evt. 2 pro aps inzetten waar het meeste gebruik wordt gemaakt van WIFI en waar je dus ook gaat streamen vanaf de PS. En de standaard versie evt. Op de. 3e verdieping.

[ Voor 3% gewijzigd door Koffie op 01-09-2015 09:06 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• gerbie71
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-11 19:04
Ik ben het helemaal eens met wat djkavaa hierboven zegt. Ook hier hele goede ervaringen met ubiquiti accesspoints. Ik heb nu een briljante wifi ontvangst en mijn buurman merkte laatst op dat mijn wifi bij hem in huis sterker is dan zijn eigen wifi 😁

• Kavaa
gerbie71 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:55:
Ik ben het helemaal eens met wat djkavaa hierboven zegt. Ook hier hele goede ervaringen met ubiquiti accesspoints. Ik heb nu een briljante wifi ontvangst en mijn buurman merkte laatst op dat mijn wifi bij hem in huis sterker is dan zijn eigen wifi 😁
Ik kan de ervaring van klanten hier alleen maar bij aansluiten!

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:08
Saeverix schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:09:
Misschien een idee om eens te kijken naar een Enterprise Class Accesspoint. Heb ik zelf kortgeleden ook gedaan. Ze lijken in eerste instantie duur voor alleen een Accesspoint maar bieden veel voordeel tegenover een huis-tuin-keuken router (welke je overigens kunt behouden voor alleen zijn router functie als je daar de WiFi van uitschakelt). Eentje die net iets boven je budget zit is de pricewatch: EnGenius EAP600
  • Meer zendvermogen en dus bereik. De EAP600 heeft: 2.4GHz = 29dBm, 5GHz = 26dBm terwijl een gemiddelde huis-tuin-keuken router bij 20dBm wel ophoudt. Die 9dBm verschil is wel bijna een verdriedubbeling aan zendkracht. Zo heb ik nu achterin de tuin bereik en boven op hoeken van kamers waar ik het eerst niet had. En ik kwam van een Asus RT-N66U.
  • Band Steering: Hiermee kun je beide bands (2.4 en 5 GHz) dezelfde SSID geven en zal de Accesspoint apparaten die het ondersteunen verbinding laten maken met het 5GHz netwerken en anderen met 2.4GHz. Mocht het bereik van de 5GHz onvoldoende zijn dan gaat hij volgens mij ook terug naar de 2.4GHz.
  • Opzetten van een Gastnetwerk, hoewel steeds meer routers dit ook standaard krijgen.
  • En in het geval van deze: Hij ziet eruit als een Brandmelder, en je kunt hem ook op dezelfde manier ophangen. Inderdaad op het plafond. Geef je een extra 40 euro uit dan heb je ook geen stopcontact nodig naar de Accesspoint omdat je voor dat geld een Power Over Ethernet Injector aanschaft welke stroom over de netwerkkabel naar de Accesspoint stuurt zodat je genoeg hebt aan een netwerkkabel door/over het plafond.
Idd zendvermogen is belangrijk, je kunt ook een Airport Extreme kopen deze heeft zelf 32.5dBm, ook band steering, gastnetwerk etc. en hij valt wel netjes binnen je budget!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zendvermogen van de Access Point is leuk, maar de draadloze client moet het ook nog terug kunnen sturen. Je kunt wel met een megafoon staan roepen naar iemand, als je het antwoord van die persoon (zonder megafoon) niet kunt horen, heb je nog niks.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 09:16
Ook helemaal eens met de Ubiquiti spullen. Hang op elke verdieping zo'n AP en een Edgerouter in de meterkast en je hebt goed stabiel draadloos -> de AP's zijn sterk genoeg om op korte afstand je devices te kunnen voorzien van snel internet.

Qua budget kom je dan ook redelijk uit, zo duur zijn ze niet; een 3 pack:
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP - 802.11 b/g/n - 2.4 GHz - 20 dBm (set van 3)

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Steunzenders? Zijn dat wifi repeaters die zonder een drukke omgeving al voor genoeg issues zorgen? Hiermee los je niets op en creeer je alleen maar nieuwe problemen.

Gooi die er dus uit en plaats bekabelde accesspoints. Liefst exemplaren waarmee je het zend vermogen terug kunt schroeven. Hoe meer overlap, hoe meer kans op interferentie. Maw, soms haal je betere resultaten met minder vermogen. Simpelweg om dat het dan minder met elkaar interfereert.

U+

• Kavaa
Jeroen_ae92 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 16:49:
Steunzenders? Zijn dat wifi repeaters die zonder een drukke omgeving al voor genoeg issues zorgen? Hiermee los je niets op en creeer je alleen maar nieuwe problemen.

Gooi die er dus uit en plaats bekabelde accesspoints. Liefst exemplaren waarmee je het zend vermogen terug kunt schroeven. Hoe meer overlap, hoe meer kans op interferentie. Maw, soms haal je betere resultaten met minder vermogen. Simpelweg om dat het dan minder met elkaar interfereert.
True, en dat kan dus prima met de Access Points van Ubiquiti:)

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
En ook met zo'n beetje iedere huis, tuin en keuken router, maar die verkoop je niet, dus dat is natuurlijk niet zo interessant. Je komt ook nog eens met een oplossing van €500+ terwijl de TS een budget van €200 heeft.

Omschakelen naar enkel bedraden accesspoints en die juist configureren kan de TS al veel mee winnen. Sterke voorkeur voor accesspoints die ook de 5 GHz band kunnen bedienen. Qua configuratie zorgen dat je eigen accesspoints op andere kanalen zitten (zolang het geen Ubiquiti is), eventueel het zendvermogen reduceren, enz.

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 14:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Zelf zit ik met eenzelfde euvel. Maar ik hoor en zie nergens iets over de Draytek AP-900. Is dit een minderwaardig AP? Heb zelf de Draytek 2925 en ben daar tevreden over een zelfde merk AP zou dus mijn voorkeur hebben.
http://tweakers.net/price...draytek-vigor-ap-900.html
Maar kan er (bijna) niks negatiefs en positiefs over vinden :(

Dus resume mensen die deze hebben en hun ervaring willen delen ?
Als ik kijken bij Wifishop vallen ze onder dezelfde categorie "Indoor Semi-Professioneel"

macOS 15.5

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:18
aluminium folie onder je nieuwe behang :7
Pagina: 1