Sub woofer maakt regelmatig luid plop geluid

Pagina: 1
Acties:

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:30

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Wij hebben sinds een week een SVS SB-2000 staan. En we merken dat deze met regelmaat een harde plopgeluid maakt achter elkaar als de bass lang diep gaat. Lijkt net of deze het niet aankan. We weten dat die het wel zou moeten kunnen. Kennissen heb zelfde sub.

Daarnaast horen we de sub ook nauwelijks bij de Audyssey setup. Tevens bij de test toon horen we niks. Dit bij de oude B&W ASW610 wel.

Sub volume staat op 50%
Phase is 0
en verder staat die op LFE.
Dit alles volgens de handleiding.

De sub is aangesloten op een Marantz 6009 met een AudioQeust iris red kabel.

Instellingen van de Marantz zijn
Speakers staan op klein
fronts crosover 60 Hz
center en rears op 80Hz
Sub LFE - 120 Hz

Subwooferniv. aanp. deze staat aan en op + 3.0dB

Bij de test tone gekeken hier staat deze op 0

Audyssey setup lijkt weinig uit te halen. krijg zelfs meldingen dat deze niet verder kan omdat die de sub niet hoort. Afgelopen dagen erg veel geprobeerd zelfs subkabel vervangen etc etc.

Film als starwarm iV kunnen we niet kijken op volume 40. Dit is niet hard, maar harde overheersende plop geluid komt regelmatig navoren. net of de sub defect is.

Iemand idee of dit normaal is of het instellingen zijn of toch sub defect.

[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 29-08-2015 13:36 . Reden: Extra info ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:16
Klinkt alsof dat de sub of de aansluiting van de versterker kapot is. Als je je oude sub eens aansluit, werkt die wel goed? zoja, is de nieuwe sub kapot en er mee naar de winkel gaan voor garantie.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Oude sub werkt prima. Sub van slaapkamer geeft niet dit effect. Het is alleen als de bass erg diep gaat en iets langer doorgaat. Dan lijkt deze het niet aan te kunnen.
Bij muziek speelt deze gewoon netjes mee. Met gecontroleerd laag. Alleen bij sommige films als bijvoorbeeld Starwars lijkt die het niet aan te kunnen bij diverse fragmenten. Bijvoorbeeld explosies die wat langer duren en diep gaan.

[ Voor 41% gewijzigd door Daan_ op 29-08-2015 14:03 ]

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-11 13:08
Als de oude sub het wel netjes doet neig ik al snel naar een hardware defect... :|
dan zou je een garantieclaim kunnen indienen...

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Al contact gehad met winkel in Duitsland. Die zijn nu aan het kijken. Mijn eerste vermoeden was instellingen... en als laatste de hardware.

Ga hem eens proberen in de slaapkamer aan de Denon 2113. Kijken wat die dan doet. Met de zelfde film.

[ Voor 27% gewijzigd door Daan_ op 29-08-2015 14:07 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heb je de kabels wel in de juiste richting aangesloten? AudioQuest maakt toch "directional" kabels? 7(8)7

En:
SOLID LONG-GRAIN COPPER (LGC) CONDUCTORS: Solid conductors eliminate strand-interaction distortion. Red River’s solid Long-Grain Copper allows a smoother and clearer sound
o<:)

Anyway, als ie plopt kan het bijna de instellingen niet zijn; tenzij receivers tegenwoordig een 'plop' functie hebben, wat me onwaarschijnlijk lijkt gezien het niet al te best is voor een sub of speaker.

[ Voor 68% gewijzigd door johnkeates op 29-08-2015 14:10 ]

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Ja die zijn goed aangesloten.. En ga de sub even plaatsen in de slaapkamer om te kijken. Hier staat nog een setje. Denon 2113

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Toch wel fijn dat we een Home Cinema in de slaapkamer hebben. Sub getest op de Denon 2113. Test tone aanwezig. Audio Quest black kabel uit slaapkamer gepakt en aangesloten op de 6009 en SVS. Geen test tone.

Ook de B&W sub van slaapkamer getest in woonkamer. Geen test tone. Met beide kabels. Lijkt erop dat het de Marants 6009 is

Edit
De receiver staat nu bij de winkel. Lijkt erop dat deze probleem geeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Daan_ op 29-08-2015 16:53 ]

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Dubbel excuses

[ Voor 81% gewijzigd door Daan_ op 29-08-2015 16:52 ]

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
De Subwoofer vertoont zo nu en dan het ploppen met de nieuwe Marantz 7009. Deze recentelijk in de woonkamer geplaatst. De 6009 staat nu in de slaapkamer. Deze had software matig probleem. Deze was ook niet meer te resetten. Vast gelopen?

Contact gehad met de winkel waar ik de SVS sub gekocht heb en zij hebben dit al eens eerder gehad. En ik krijg nieuwe versterker opgestuurd die ik in de Sub mag plaatsen. Dus hopen dat dan de problemen zijn opgelost.

Mocht ook de sub opsturen, maar voorgestelde optie was sneller en ook makkelijk zelf uit te voeren.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Nieuwe versterker ingebouwd. Bij het loshalen leek het er wel op dat één van de kabels los zat. Omdat ik niet zoveel tijd had vandaag om uitgebreid te gaan testen of dit het probleem is. De nieuwe versterker ingebouwd in de kast.

Bij aan en uit zetten kreeg ik ook een plop. Dit is verholpen.
Verwacht dat het oversturen (ploppen) bij films ook tot verleden behoort. paar secnes getest waar ik het had. En lijkt tot verleden te horen.

Super service van Hifi-Schluderbacher (Duitsland) om deze oplossing aan te bieden.

Pagina: 1