• bbtweakers1223
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-12-2023
hallo,

weet niet of dit het juiste topic is maar hoor/zie het dan wel :-).

heb een dvd recorder panasonic dmr-eh59 waarvan 99% zeker de tuner van is overleden.
deed het altijd prima, maar begon vorige week plots te haperen op de zenders en kan nu geen zender meer ontvangen met de dvd recorder panasonic dmr-eh59.

van alles geprobeerd, fabrieks instellingen, alles opnieuw aangesloten, niets werkt, bij het zoeken naar kanalen krijg ik uiteindelijk "geen stations gevonden, controleer antenneverbinding".
antenne e.d. is allemaal goed.

ik kan nog wel de opgenomen films van de hd gewoon afspelen of dvd/cd afspelen.

3 vragen;

is zo een tuner nog goedkoop/simpel te repareren (anders kan ik beter een andere 2ehands weer kopen, is dan net zo duur, misschien zelfs goedkoper) ?

vraag 2;

heb analoog tv (ja weet het, ouderwets, maar het voldoet voor mij), een videorecorder en dus de dvd recorder.
alles is middels kabelantenne en scart aangesloten.
nu ben ik er achter gekomen dat als ik de dvd recorder op av2 zet en mijn videorecorder aanzet, dat ik een tvkanaal kan ontvangen op mijn dvd recorder, maar geen geluid.
ik kan dus zappen met de video recorder om een ander kanaal te krijgen op de dvd recorder.
heb geprobeerd om het op te nemen met de dvd recorder en dat lukt, maar zonder geluid dus !

dus op 1 of andere vage wijze kan ik de kapotte tuner op deze manier omzeilen, hetzij dus met beperkingen.

is er nog een maniertje om het geluid er bij te krijgen ?
als er een beeldsignaal is moet er m.i. toch ook wel geluid mogelijk zijn ?
(de tv heeft alleen 2 scart aansluitingen en 1 antenne (coax).

het zou leuk zijn als ik dit voor elkaar kon krijgen, want dan kan de dvd recorder toch nog dienst doen, het ding is verrekte handig, alleen hij moet het wel doen :-).

vraag 3;

ik zag deze; https://www.consumentenbo...roducten/humax/ihdr-5200c
kan ik die humax gewoon gebruiken icm kabeltv van ziggo, of moet er iets veranderd/aangevraagd worden bij ziggo om dit te laten functioneren en kan die ook met de analoge zenders ? (ik hoef geen interactieve mogelijkheden).

bvd, ben.

[ Voor 7% gewijzigd door bbtweakers1223 op 29-08-2015 14:20 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die 5200 is alleen voor digitaal TV, daar moet nog een smartcard bij en die moet je aan je abonnement koppelen. Je hoeft interactief niet te gebruiken en digitaal zat altijd gewoon in het basispakket, niet zeker hoe het nu onder UPC zit maar dar kan Ziggo vast haarfijn uitleggen :)

[ Voor 9% gewijzigd door mr.paaJ op 29-08-2015 16:43 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• bbtweakers1223
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-12-2023
òk, bedankt voor uw reactie, dat gaat hem dus niet worden, die humax.

mvg, ben.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als het per maand hetzelfde kost maakt dat toch niet uit? Blijft ~€18p/m voor veel scherper beeld.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
bbtweakers1223 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:31:
nu ben ik er achter gekomen dat als ik de dvd recorder op av2 zet en mijn videorecorder aanzet, dat ik een tvkanaal kan ontvangen op mijn dvd recorder, maar geen geluid.
ik kan dus zappen met de video recorder om een ander kanaal te krijgen op de dvd recorder.
heb geprobeerd om het op te nemen met de dvd recorder en dat lukt, maar zonder geluid dus !

dus op 1 of andere vage wijze kan ik de kapotte tuner op deze manier omzeilen, hetzij dus met beperkingen.

is er nog een maniertje om het geluid er bij te krijgen ?
als er een beeldsignaal is moet er m.i. toch ook wel geluid mogelijk zijn ?
(de tv heeft alleen 2 scart aansluitingen en 1 antenne (coax)..
Je gebruikt dan het externe signaal van de VCR tuner voor opname op de DVD recorder.
En ja dat zou normaal ook met geluid moeten werken als het als volgt is aangesloten:

VCR uiteraard aangesloten op antenne.
Scart UIT van de VCR naar ingang van DVD recorder (AV2?)
DVD recorder UIT (SCART/HDMI etc ) naar de TV.
Via de AV2(?) ingang van de DVD recorder kan je dan het AV signaal van de VCR bekijken/opnemen.

Waarschijnlijk kan je de DVD recorder ook nog automatisch laten opnemen van de VCR timer door middel van de "EXT-Link" functie. Zie hiervoor je handleiding van je recorder.