Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Cowabungaa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-09 17:45
Hallo mede-tweakers,

Ik begin me af te vragen of mijn Moto E (Build number KXC21.5-40) ooit van Android KitKat af gaat raken, na maanden op maanden van delays. Volgens de Motorola website zou de 1st Gen Moto E al moeten updaten naar Android L, maar noch krijg ik hiervoor de melding van de Update Service noch geeft hij de mogelijkheid weer bij het controleren van system updates.

Dus nu vraag ik me af; kan ik het manueel doen? Waarom ik het hier vraag is omdat ik het oordeel/advies en de kennis van mede-tweakers iets meer vertrouw dan een random google search ;) Wellicht dat iemand hier al ervaring heeft van het updaten van een 1st Gen Moto E of meer betrouwbare info heeft over wanneer het automatisch zal komen. Misschien dat mijn bronnen niet voldoen, maar de info over de updates van dit model, zeker nu Android Marshmellow ook al is aangekondigd, is mij niet helemaal duidelijk. Nu, waarschijnlijk is het met iets als CyanogenMod ook wel te doen is, maar ik wil toch liever eerst kijken of het 'officiëel' kan.

PS: Een algemeen Moto E topic heb ik niet kunnen vinden. Anders had ik daarin gepost.

[ Voor 10% gewijzigd door Cowabungaa op 29-08-2015 13:07 ]

• Cowabungaa
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-09 17:45
Misschien een beetje een bump, maar ik vraag me af of inmiddels iemand meer info heeft of zelf ervaring heeft met een Moto E 1st Gen en het updaten naar L.

• bellpepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:36
Heb begin van de maand op mijn moto E 1st gen de update naar 5.1 ota gekregen. Heb hem wel via Amazon.de gekocht. Ik heb iets minder opslagruimte verder geen gebruikservaringen met 5.1 op de Moto E. Ik heb het toestel als reserve liggen