Intel Core i7-6700K 4Ghz blijft achter ?

Pagina: 1
Acties:
  • 701 views

• Railrunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-01 13:36
Ik sta op het punt te kiezen tussen een systeem op basis van de i7-4790K 4Ghz of
de nieuwe i7-6700K 4Ghzz processor.

Nu valt het mij op dat op de site van PassMark (benchmark) waar info verzameld word
van hun programma dat de nieuwe i7-6700K achter blijft ....??

Nu staat de 4790K op de 55e plaats met 11240 punten en
de 6700K op de 60e plaats met 10548 punten.

In de review van Hardware info van de SkyLake processor zou die wel iets sneller zijn
echter is het verschil minimaal maar in de praktijk dus met gewone users die de
benchmark draaien valt zelf dit tegen.

http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:27
Passmark is niet geschikt om verschillende architecturen te vergelijken. Dus negeer die scores maar.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 22:33
Naast het feit dat je helemaal 0 info geeft over wat je met de pc gaat doen, lijkt mij dit een typisch gevalletje van:

https://www.google.nl/sea...q=6700k+review&gws_rd=ssl

Daarnaast zijn de moederborden uitgerust met nieuwe features (USB3.1, DDR4) maar ook duurder.
In zijn huidige vorm is er met je vraag dus ook helemaal niks te doen.

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) oftewel:

Je hebt een vraag en zoekt naar een antwoord. Hoe meer voorwerk je hebt gedaan, hoe eerder en hoe beter het advies zal zijn. Anders gezegd : "hoe gedetailleerder de vraag, hoe beter het antwoord zal zijn". Geef bijvoorbeeld naast je budget en doel van aanschaf een paar voorbeelden uit de PW. Wat zijn de minimale eisen die jij stelt? Heb je nog een merkvoorkeur? Wat wil je gaan doen met je nieuwe laptop/systeem/videokaart/SSD? Vragen als "Ik heb 500 euro en ik zoek een laptop", daar kunnen we weinig mee.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Railrunner in "Gaming pc max 2500 euro" geeft toch echt weer dat je vorige week vond dat de 6700K sneller is dan de 4790K.

Maar als jij zeker weet dat die 7% verschil in Passmark merkbaar is op elk moment van de dag dat jij de PC gaat gebruiken, moet je gewoon de 4790K kopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Je kan niks zeggen op basis van die cijfers.
Het zijn oc cpu's. Als er nu iets van average cpu mhz bij staat zou je er misschien iets mee kunnen.
Hoeveel van die 6k 4790k zouden er op stock draaien

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 17:13
Kijk naar de diverse reviews van de 6700K processor.
Er zit wel wat variatie in, maar over het algemeen komt de 6700K redelijk goed uit de bus t.o.v. de 4790K, zelfs in games (negeer GPU limited benchmarks). Dit wel met een redelijk snelheid DDR4.

Voordeel van de 6700K is ook (mocht je geen DD3 willen hergebruiken), dat je vast spullen koopt die eventueel nog wat upgrades mee kunnen. Nu DD3 kopen is misschien zonde. Vanaf de 4790K heb je iig weinig upgrade opties meer.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:07

Onbekend

...

pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed
pricewatch: Intel Core i7 6700K Boxed

Eventjes vergeleken, maar ze verschillen niet zoveel van elkaar.
1. De 1 support DDR3-geheugen en de ander DDR4-geheugen, waarbij het laatstgenoemde doorgaans duurder is.
2.Verder is de 6700-variant op 14nm gebakken terwijl de 4790 een 22nm-model is. Doorgaans draait een processor op 14nm zuiniger dan 22nm.
3. Verder is bij de 6700 geen actieve koeling meegeleverd (volgens de pricewatch)?

Goedkoop op korte termijn: 4790k.
Goedkoop op langere termijn: 6700k.
(Maar waar het omslagpunt ligt is lastig te bepalen. :) )

Speel ook Balls Connect en Repeat

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij totale gebrek aan eigen info of context is dit een zinloos topic.

TS, je doet een constatering zonder te zeggen waarom specifiek die ene benchmark voor jou van belang is, wat je verder van een CPU of computer verwacht en überhaupt een heldere vraagstelling. Zoals je merkt kunnen we daar niets mee.

Nieuw is niet altijd en voor iedereen beter. Je moet gewoon kijken naar wat jij nodig hebt en datgene wat beschikbaar is (binnen budget...) vergelijken op dat vlak. Tot nader orde draai je waarschijnlijk niet dagelijks Passmark, dus is dat sowieso geen goede om op te vergelijken.

Als je ook nog wegblijft van je topic en niet ingaat op wat anderen zeggen heeft het helemaal geen zin. Dicht.

Voor tips hoe volgende keer wel goed een topic te openen:
Het algemeen beleid #quickstart

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 06-09-2015 12:09 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.