Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb hier een pc staan die helemaal niks meer doet. Het is een medion akoya ( geen idee welke versie kan geen duidelijke sticker meer op de kaat vinden ). Het heeft een i5 750 processor en een nvidia gt230. Ik probeerde laatst mijn windows opnieuw te instaleren maar viel uit en wou niet meer aan niks deed het. Dacht gelijk aan de voeding dus een nieuwe voeding geprobeerd, ook niet het geval. Toen dat ik aan het moedebord omdat de fans ook niet draaide, een nieuwe mobo gekocht alles erop aangesloten mobo gaf licht en ik zag een fonkje hoop totdat ik op de powerknop drukte en alsnog niks gebeurde.. Ik heb t zelfs met een schroevendraaier geprobeerd maar niks wil draaien. De fans niet de hdd niet niks niet. Kan dit het werk zijn van een defecte cpu?

Mvg,

Fotale

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
meestal gaat bij een stukke cpu er nog wel iets aan, fans lampjes etc.
dus zou eigenlijk nog even verder zoeken.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Probeer het anders eens met een andere voeding. Ik denk dat dat de boosdoener is.

Oeps, had je al geprobeerd zie ik nu. Probeer eens ander RAM, als je dat tot je beschikking hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-08-2015 16:14 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

Als zelfs de fans niet draaien maakt er waarschijnlijk iets kortsluiting.

Ik zou eerst eens zo kaal mogelijk starten;
- alleen moederbord met CPU (uiteraard wel met koeler)
als dat werkt (misschien krijg je zelfs foutcodes door middel van piepjes)
- RAM toevoegen
(als dat ook werkt)
-videokaart toevoegen
enz enz.

Kan zijn dat een onderdeel is doorgebrand (videokaart, printje onderop de hardeschijf of iets dergelijks) en dat je daarom mogelijk kortsluiting krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het eventueel ook mijn powerknop zijn? Want ik krijg echt totaal geen connectie met niks..

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-01 17:41

r44

1
De meeste voeding hebben een aan/uit schakelaar controleer deze.
2
De kabels van de powerknop moet op het moederbord aangesloten zijn
Om te controleren of de powerknop het is of niet kan de met een draad een verbinding
met de contact punten op je moederbord.

44

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:58:
Zou het eventueel ook mijn powerknop zijn? Want ik krijg echt totaal geen connectie met niks..
Gezien je aangaf dat je met een schroevendraaier ook geen reactie kreeg, denk ik dat je de powerknop wel kan uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:11:
[...]

Gezien je aangaf dat je met een schroevendraaier ook geen reactie kreeg, denk ik dat je de powerknop wel kan uitsluiten.
Ik zal vandaag alles proberen wat je hebt geschreven nog geen tijd voor gehad. En dan zal ik het even vertellen wat ik tegen kwam
Pagina: 1