Web-app voor eenmanszaak (facturen, boekhouding, uren, etc.)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Op dit moment heb ik nog geen systeem voor het bijhouden van de bovenstaande zaken.
Het programma SnelStart trekt mij het meeste aan, maar dit pakket kost ongeveer 10 euro per maand en is dacht ik niet voor op Linux-geschikt. De reden voor SnelStart is dat ik er redelijk bekend mee ben (diverse installaties moeten doen op stages, etc.) en vrij eenvoudig uitziet/werkt. Het programma is wel zonder add-ons redelijk 'kaal'.

Het liefst zoek ik een systeem wat ik kan draaien op mijn VPS/NAS (Linux & Nginx), zodat ik er overal bij kan en het ook in eigen beheer heb. Ook ben ik een enorme fan van open-source software (hoewel dat geen vereiste is). Ook moet ik eenvoudig facturen kunnen maken op basis van activiteiten. Nederlandstalig is niet vereist, Engels mag ook.

Ik heb naar een aantal systemen gekeken, maar tot nu toe is er niet echt is iets wat eruit springt.
De meeste pakketten waren niet echt gebruiksvriendelijk of werkte op projectbasis. Hoewel je van projecten kan spreken, is natuurlijk niet elke 'klus' een project.
Tevens vond ik veel verwarrend, maar dat kan komen omdat ik daar nu eenmaal nog geen ervaringen mee had opgedaan.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen, :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het is misschien handig om nog wat specifieker te zijn over wat je zoekt en vooral ook om aan te geven wat je al waarom hebt bekeken en wat toen precies er niet uitsprong en wat er verder voor zorgt dat het niet voldoet.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 29-08-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:38
Waarom niet een al bestaand web-hosted systeem, zoals https://letsfreckle.com/ ?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ramon schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:50:
Waarom niet een al bestaand web-hosted systeem, zoals https://letsfreckle.com/ ?
Zal een trial proberen, alleen kost dit pakket 15 dollar of meer per maand. Liefst zoek ik een gratis/goedkoper product, alleen als deze er niet is dan is het niet anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 21:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zegt dat je een aantal al hebt bekeken, maar welke waren dat dan? Dat scheelt ons weer zoeken en aangeven, om dan als antwoord te krijgen 'heb ik al gezien en voldoet niet'. Heb je ook al in een Linux repo gekeken? Ik zie in mijn Debian repo aardig wat software staan voor boekhouding.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Hero of Time schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:08:
Je zegt dat je een aantal al hebt bekeken, maar welke waren dat dan? Dat scheelt ons weer zoeken en aangeven, om dan als antwoord te krijgen 'heb ik al gezien en voldoet niet'. Heb je ook al in een Linux repo gekeken? Ik zie in mijn Debian repo aardig wat software staan voor boekhouding.
Heb o.a. Integria IMS, Kimai, SnelStart, en nog wat kleine projecten bekeken (die ik even niet kan terugvinden).
De cloud-diensten heb ik nog niet gecheckt, zoals de suggestie van Ramon, omdat ik het liever in eigen beheer wil hebben.

Maar zoals gezegd als het niet anders kan of het voldoet aan de wensen (eenvoudige urenregistratie, bijhouden van activiteiten en op basis daarvan factuur samenstellen, etc.). dan komt het zeker in aanmerking. Vandaar dat ik niet perse pakketten wilde noemen, omdat het toch redelijk nieuw voor mij is. :)

Pakketten die in de Debian-repo zitten zijn niet allemaal web. Tevens zit er een verschil tussen bijhouden van financiën en bijhouden van uren, projecten, etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ook eens naar het aanbod van Zoho https://www.zoho.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 21:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Moet je 't op je mobiel kunnen gebruiken dan? Je kan altijd nog het programma via X11-Forwarding naar je lokale pc of laptop halen. Enige punt is dat je NAS dat moet ondersteunen (X11 fowarding).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Als ondernemer:
Goede software verdient zichelf terug. Ik weet niet wat je uurprijs is, maar goede software kan je veel tijd per maand besparen.

Ben je een starter of zit je in economisch zwaar weer omdat 5 euro p.m. meer of minder blijkbaar onoverkomelijk is? (ik heb een maandelijkse besparing van 5 min of meer nodig om daar een no-brainer van te maken;))

Je boekhouding uitbesteden is vaak de beste keus als je al een dusdanige omzet draait dat je goed van je zaak kan rondkomen.

Elke uur dat jij niet met ondernemen (core-business) bezig bent moet je imo als verloren uur beschouwen.
Ga er vanuit dat de concurrentie zich wel op de core-business focust en je concurrentievoordeel dus steeds verder kwijtspeelt

Mijn tip is dan ook om uit te besteden wat je kunt uitbesteden en je te focussen op die vlakken waar je daadwerkelijk meerwaarde kunt creeren voor de klant en jezelf (en nee dat is niet je eigen admin, tenzij dat een dusdanige puinhoop is dat de klant er hinder van ondervind).

Voorbeeld (versimpelde weergave van de realiteit maar voor de beeldvorming), een distributieriem kan ik in principe zelf vervangen, omdat ik er echter 2 dagen over doe kies ik ervoor om de garage dit effecienter te laten doen voor 500 zodat ik 2 dagen extra kan ondernemen en 1000 euro binnen trek. Dit levert mij netto 500 euro op omdat ik mij kan focussen op mijn core-business, waar ik anders op -100 zat voor de materiaal kosten en inkomstenderving.

[ Voor 4% gewijzigd door eL_Jay op 29-08-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Zal ik eens naar kijken, al lijkt dit meer iets voor marketing-/socialtools. Maar heb er ook maar snel even overheen gekeken. ;)
Hero of Time schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:20:
Moet je 't op je mobiel kunnen gebruiken dan? Je kan altijd nog het programma via X11-Forwarding naar je lokale pc of laptop halen. Enige punt is dat je NAS dat moet ondersteunen (X11 fowarding).
Draait gewoon Arch Linux, kan gelukkig zelf bepalen hoe en wat. :)
Inderdaad zou X11/VNC een goede keuze kunnen zijn, hoeft niet perse op de mobiel te werken.
Aangezien ik toch liever op een PC werk voor dit soort zaken. :)
eL_Jay schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:27:
Als ondernemer:
Goede software verdient zichelf terug. Ik weet niet wat je uurprijs is, maar goede software kan je veel tijd per maand besparen.

Ben je een starter of zit je in economisch zwaar weer omdat 5 euro p.m. meer of minder blijkbaar onoverkomelijk is? (ik heb een maandelijkse besparing van 5 min of meer nodig om daar een no-brainer van te maken;))

Je boekhouding uitbesteden is vaak de beste keus als je al een dusdanige omzet draait dat je goed van je zaak kan rondkomen.

Elke uur dat jij niet met ondernemen (core-business) bezig bent moet je imo als verloren uur beschouwen.
Ga er vanuit dat de concurrentie zich wel op de core-business focust en je concurrentievoordeel dus steeds verder kwijtspeelt

Mijn tip is dan ook om uit te besteden wat je kunt uitbesteden en je te focussen op die vlakken waar je daadwerkelijk meerwaarde kunt creeren voor de klant en jezelf (en nee dat is niet je eigen admin, tenzij dat een dusdanige puinhoop is dat de klant er hinder van ondervind).

Voorbeeld (versimpelde weergave van de realiteit maar voor de beeldvorming), een distributieriem kan ik in principe zelf vervangen, omdat ik er echter 2 dagen over doe kies ik ervoor om de garage dit effecienter te laten doen voor 500 zodat ik 2 dagen extra kan ondernemen en 1000 euro binnen trek. Dit levert mij netto 500 euro op omdat ik mij kan focussen op mijn core-business, waar ik anders op -100 zat voor de materiaal kosten en inkomstenderving.
Thanks voor de informatie en tips. :)

Ik begin net, dus wil zoveel mogelijk kosten besparen, mede doordat ik mijn omzet nog moet genereren. ;)
5/10 euro vind ik nog te doen, maar alles daarboven liever niet.
Heb ook al een VPS, domeinen, Google-account, etc. vandaar dat alles wat ik kan besparen meegenomen is. :)

Tegenwoordig is het moeilijk (grote bedragen verdienen) en is min-of-meer de vraag hoe lang ik het wil blijven doen of vol kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:38
Wat eL_Jay denk ik bedoelt is dat iedere minuut die jij steekt in het installeren/configureren/opzetten van software je niet kan factureren aan jouw klanten. Daarmee is het dus vaak handiger om 10 euro te betalen voor een dienst die configuratie voor jou heeft gedaan en uptime kan garanderen, zodat jij je kan focussen op de productie voor je klanten.

Met andere woorden: stel jij bent 3 uur bezig met selecteren, installeren en configureren van een software pakket. Dan ben je 3 uur NIET bezig met het opleveren van werk voor je klanten. En als je dan 50 euro per uur verdient, dan ben je al 150 euro misgelopen!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ramon schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:07:
Wat eL_Jay denk ik bedoelt is dat iedere minuut die jij steekt in het installeren/configureren/opzetten van software je niet kan factureren aan jouw klanten. Daarmee is het dus vaak handiger om 10 euro te betalen voor een dienst die configuratie voor jou heeft gedaan en uptime kan garanderen, zodat jij je kan focussen op de productie voor je klanten.

Met andere woorden: stel jij bent 3 uur bezig met selecteren, installeren en configureren van een software pakket. Dan ben je 3 uur NIET bezig met het opleveren van werk voor je klanten. En als je dan 50 euro per uur verdient, dan ben je al 150 euro misgelopen!
Helemaal mee eens, alleen waren het al wat grotere bedragen. ;)

Ik denk ook zeker na over een clouddienst of app. Alleen wil ik niet altijd alles in de cloud gooien. Zeker als je genoeg mogelijkheden hebt om data te syncen bijvoorbeeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 20:14

Tys

Als je je toch nog bedenkt, een goede clouddienst voor deze taken is Reeleezee. En gratis (met vrij lage beperkingen zoals 3 facturen/maand), maar genoeg voor de echte starter.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Tyson schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:23:
Als je je toch nog bedenkt, een goede clouddienst voor deze taken is Reeleezee. En gratis (met vrij lage beperkingen zoals 3 facturen/maand), maar genoeg voor de echte starter.
Dat ziet er inderdaad leuk uit. :D
Eigenlijk precies zo wat ik zoek, erg eenvoudig en is Nederlands. :)
Op zich zou ik aan een max. van 10/20 genoeg hebben, dus de prijs is inderdaad interessant.

Heb je enig idee hoe lang zij op de markt zijn?
Gebruik je zelf dit programma of heb je er ervaring mee? :)
Nog nooit gehoord, van de meeste cloud-diensten trouwens niet.

Vraag me altijd wat er gebeurd als ze ophouden, maar opzicht kan je de gegevens exporteren.
Kan je dat bij deze clouddienst?

Thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollowGamer schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:40:
[...]
Heb je enig idee hoe lang zij op de markt zijn?
Gebruik je zelf dit programma of heb je er ervaring mee? :)
Nog nooit gehoord, van de meeste cloud-diensten trouwens niet.

Vraag me altijd wat er gebeurd als ze ophouden, maar opzicht kan je de gegevens exporteren.
Kan je dat bij deze clouddienst?
Hi Francoism, Reeleezee is in 2002 opgericht en was toen een van de eerste leveranciers van zo'n cloud dienst, gericht op ondernemers. Reeleezee heeft een zeker-online keurmerk, dat betekent dat je ook in geval van calamiteit gegarandeerd nog minimaal 6 maanden bij je gegevens kan en/of exports kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken G
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 15:36
Deze zoektocht heb ik ook al gedaan een paar maand geleden. Toen heb ik beslist om een Windows VM op te zetten (ik heb toch al een dedicated) en met Ciel Boekhouding Start te beginnen. Zo kan ik mijn boekhouder ook toegang geven tot het programma en kan hij alles controleren van op afstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 21:04
HollowGamer schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:29:
Op dit moment heb ik nog geen systeem voor het bijhouden van de bovenstaande zaken.
Het programma SnelStart trekt mij het meeste aan, maar dit pakket kost ongeveer 10 euro per maand en is dacht ik niet voor op Linux-geschikt. De reden voor SnelStart is dat ik er redelijk bekend mee ben (diverse installaties moeten doen op stages, etc.) en vrij eenvoudig uitziet/werkt. Het programma is wel zonder add-ons redelijk 'kaal'.

Het liefst zoek ik een systeem wat ik kan draaien op mijn VPS/NAS (Linux & Nginx), zodat ik er overal bij kan en het ook in eigen beheer heb. Ook ben ik een enorme fan van open-source software (hoewel dat geen vereiste is). Ook moet ik eenvoudig facturen kunnen maken op basis van activiteiten. Nederlandstalig is niet vereist, Engels mag ook.

Ik heb naar een aantal systemen gekeken, maar tot nu toe is er niet echt is iets wat eruit springt.
De meeste pakketten waren niet echt gebruiksvriendelijk of werkte op projectbasis. Hoewel je van projecten kan spreken, is natuurlijk niet elke 'klus' een project.
Tevens vond ik veel verwarrend, maar dat kan komen omdat ik daar nu eenmaal nog geen ervaringen mee had opgedaan.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen, :)

Alvast bedankt!
Snelstart in de cloud !

Werkt zowel vanuit Linux / OSX / Windows je neem een workplace af met een Windows omgeving + office en snelstart voor 30 per maand.
En je kan vanaf elke machine erop inloggen in je eigencloud omgeving voorzien van backup en altijd de nieuwste versie.

Bel anders zelf snelstart even die weten precies welke partner kan voldoen voor je !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:40:
[...]

Hi Francoism, Reeleezee is in 2002 opgericht en was toen een van de eerste leveranciers van zo'n cloud dienst, gericht op ondernemers. Reeleezee heeft een zeker-online keurmerk, dat betekent dat je ook in geval van calamiteit gegarandeerd nog minimaal 6 maanden bij je gegevens kan en/of exports kan maken.
Thanks voor de info. :D
En dat over 6 maanden exporteren, wist ik nog niet. :)
Ken G schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:54:
Deze zoektocht heb ik ook al gedaan een paar maand geleden. Toen heb ik beslist om een Windows VM op te zetten (ik heb toch al een dedicated) en met Ciel Boekhouding Start te beginnen. Zo kan ik mijn boekhouder ook toegang geven tot het programma en kan hij alles controleren van op afstand...
Zal eens kijken naar dit pakket.
Een Windows VM is geen probleem, maar heb liever iets webbased. :)
Mektheb schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:57:
[...]

Snelstart in de cloud !

Werkt zowel vanuit Linux / OSX / Windows je neem een workplace af met een Windows omgeving + office en snelstart voor 30 per maand.
En je kan vanaf elke machine erop inloggen in je eigencloud omgeving voorzien van backup en altijd de nieuwste versie.

Bel anders zelf snelstart even die weten precies welke partner kan voldoen voor je !
Zal kijken, SnelStart is inderdaad gebruiksvriendelijk, maar ook erg duur.
10 euro per maand is de goedkoopste versie, al mist die een paar functies.
Voor Windows VPS ga ik niet betalen. :P

---

Iemand gehoord van manager.io? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken G
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 15:36
Wat ik ook geprobeerd heb is OpenERP die nu Odoo noemt. Zeer volledig pakket maar het probleem is dat het Belgische BTW schema er niet standaard in zit.

Dus opletten als je een pakket zoekt dat je zeker bent dat het de Belgische/Nederlandse BTW ondersteund. Tenzij je manueel alle rekeningen wil toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:23
Ik ben er ook mee bezig geweest. Opensource producten voor een MKG bedrijfje.
Er waren niet veel "functional" requirements.

Uiteindelijk gekomen op speedbalance, geen opensource, maar wel gratis.

Ik heb ook gegeken naar Reeleezee, maar afgezien de afhankelijkheid van Silverlight, een zeer complex product.
Ik zit nu bij acumulus. Kost 9,95 per maand en werkt eigenlijk perfect. Eenvouding, en zeer gebruikers vriendelijk. Ik wou dat ik dit eerder had gevonden, dat scheelde namelijk een hoop tijd (en dus geld). Het product verdiende zicht eigenlijk meteen terug. Boudhouden is nu "leuk geworden.

Voor een uren registratie kan je acumulus ook gebruiken. Maar persoonlijk vond ik dat niet echt fijn werken. Doorvoor heb ik yoobi genomen. Werkt gemakkelijk op mijn smartphone voor de uren. En op een webrowser kan ik alles beheren.

Mijn eerste idee was ook, ik doe alles lekker zelf. Werkt veel beter. Ben daar helemaal van terug gekomen. Ik wil het niet eens meer zelf hosten of aan elkaar prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook gebruik maken van Marcel (www.marcel.app) met deze online app kan je snel een eenvoudig facturen en offertes aanmaken. De betaling wordt automatisch opgevolgd. Daarnaast kan je heel snel je btw-aangifte laten berekenen door de app.

Je kan Marcel 3 maanden gratis proberen en daarna is het gratis tot 3 facturen per maand.
Pagina: 1