[Feedback reviews] Pluspunten, minpunten, iets er tussenin?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Regelmatig bekijk ik reviews, en dan met name de conclusie. Het is een samenvatting van de gehele review waar ik makkelijk kan zien welke mening de reviewer heeft over het product. Echter is het zo dat ik mij weleens achter mijn oren krab bij sommige plus-/minpunten van een product. Een veel voorkomend voorbeeld is het ontbreken van quickcharge, draadloos laden, SD-kaart slot, verwisselbare accu.

Dit zijn allemaal punten waar de meningen, mijns insziens, sterk over zijn verdeeld. Ik heb bij geen enkel van bovenstaande punten het idee dat het een echt minpunt is.. Het valt eerder onder de categorie 'beslis zelf of het ontbreken hiervan een minpunt is of niet'.

Wat denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Blijkbaar wordt er een standaard gehandhaafd (zowel door de redactie als door users) in hun reviews die van te voren niet/slecht bekend is bij ons. Als voorbeeld: reviews: Panasonic 55"-CR850: gebogen uhdtv met luxe uitstraling en dan is een minpunt "Geen ondersteuning voor dts-geluid".

Tja, hoe zwaar weegt dat dan in de eindbeoordeling als cijfer? Hoeveel mensen gebruiken DTS nog/weer over de ingebouwde speakers?

Zo is er over elke review wel iets te zeggen; ga je maar eens bedenken hoeveel plussen & minnen je gaat krijgen als 100 mensen een review over Facebook moeten schrijven als ze "het produkt" pas een week gebruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43
Pimorez schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 10:55:
Het valt eerder onder de categorie 'beslis zelf of het ontbreken hiervan een minpunt is of niet'.
Ik denk dat je het ook zo moet lezen, de allerbeste geteste tv (qua beeld) op dit moment reviews: LG EG960V uhd-oled-tv: het beste beeld ooit heeft een 9.0 met 5 pluspunten en 3 minputen, terwijl een tv met een matig cijfer (5.0 door buggy software, reviews: Sony X85C met Android TV: prachtige uhdtv met buggy software) 4 pluspunten heeft en maar 2 minpunten. En de allerslechts geteste tv door slecht beeld (4.0, reviews: LG 55 LB870V met webOS: strak design dankzij luidsprekervoet) heeft ook maar 3 minpunten.

Het aantal plus- en minpunten zegt op zich niets. In het geval van tv's zal iedereen wel een acceptabel beeld willen, maar verder is het heel erg afhankelijk per persoon. De een gebruikt het als een veredelde monitor en hangt er zijn eigen PC en geluidsinstallatie aan, terwijl de andere gewoon heel erg veel tv erop kijkt met de ingebouwde speakers en voor een filmpje/serie af en toe het liefst ook de ingebouwde mediaspeler gebruikt als die goed genoeg is. Voor de laatste groep is het wel handig als er DTS ondersteund wordt en er tenminste geluid uit het apparaat komt, de software niet te buggy is en de zapsnelheid goed is.

Zelfde met de telefoons, van die laatste OnePlus 2 review is voor mij de slechtere accuduur het enige echte negatieve punt, en dat eventueel quick charge wel nice-to-have zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:01:

Tja, hoe zwaar weegt dat dan in de eindbeoordeling als cijfer? Hoeveel mensen gebruiken DTS nog/weer over de ingebouwde speakers?
Sommige minpunten zullen inderdaad minder of vrijwel niet meewegen in het eindoordeel/cijfer, echter zal er toch onderscheid gemaakt moeten worden tussen daadwerkelijke minpunten en van die onbenullige dingen waar iemand zelf over moet oordelen. In de samenvatting/conclusie is dit niet duidelijk waardoor een gebruiker alleen een rijtje plus- en minpunten te zien krijgt. Als de minpunten zoals het DTS-geluid, wireless charging, verwisselbare accu etc. niet in het lijstje met minpunten staat is het mijns inziens een veel prettiger overzicht.
sewer schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

Het aantal plus- en minpunten zegt op zich niets. In het geval van tv's zal iedereen wel een acceptabel beeld willen, maar verder is het heel erg afhankelijk per persoon. De een gebruikt het als een veredelde monitor en hangt er zijn eigen PC en geluidsinstallatie aan, terwijl de andere gewoon heel erg veel tv erop kijkt met de ingebouwde speakers en voor een filmpje/serie af en toe het liefst ook de ingebouwde mediaspeler gebruikt als die goed genoeg is. Voor de laatste groep is het wel handig als er DTS ondersteund wordt en er tenminste geluid uit het apparaat komt, de software niet te buggy is en de zapsnelheid goed is.

Zelfde met de telefoons, van die laatste OnePlus 2 review is voor mij de slechtere accuduur het enige echte negatieve punt, en dat eventueel quick charge wel nice-to-have zou zijn.
In het geval van de TVs klopt het inderdaad dat het aantal minpunten weinig zegt, maar in deze gevallen gaat het om TVs die erg onprettig bedienen door de bugs en trage software. Indien een smartphone bijvoorbeeld heel erg lagged bij het navigeren door de menu's en dergelijke, dan zal zo'n minpunt ook veel zwaarder wegen.

Bij de OnePlus 2 review zou het ontbreken van Quick Charge in een apart rijtje moeten staan. Vele mensen geven er echt helemaal niets om. Om het dan met een rood minnetje aangegeven lijstje van minpunten te zien vind ik een beetje apart.