[Magento] Delen van de header worden niet getoond

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 21:08

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Beste Tweaker vrienden,

Onze webwinkel draait met Magento en we hebben een 1,5 jaar geleden een theme aangekocht (Ultimo). Af en toe moet de theme geüpdate worden om gebruik te kunnen maken van nieuwe technieken en verbeteringen. Recent hebben we een grote sprong gemaakt in versies naar voren. Echter gebeurd er iets geks met de header. Deze wordt op alle pagina's niet compleet getoond, maar wel als je op een product staat. Hierdoor mist de winkel een paar belangrijke items zoals de winkelwagen. Het is er wel, maar hij wordt niet getoond.

Om schoon te starten met de nieuwe update is er geen child theme meer actief en staat ook een custom CSS uitgeschakeld. Om zo puur mogelijk in de nieuwe update te kunnen werken. Ik hoop dat een knappe kop hier met een getraind oog er voor ons eens naar zou willen kijken. Nu uren ploeteren ben ik een beetje verdrietig geworden. Ik heb geleerd de afgelopen 1,5 jaar dat een eenvoudige slash / of haak > die ergens hoort te staan maar er niet staat soms een hele website om zeep kan helpen. Maar dan moet je wel weten waar je moet kijken.

We zijn de winkel grondig aan het veranderen en verbeteren. Er staat ook een paniek hulpvraag uit naar de ontwikkelaar van de theme. Maar ik vrees dat hun pas maandag avond gaan reageren. (USA)

Dit is de demo van de template en ook hoe ik de header in zou willen delen: http://ultimo.infortis-themes.com/demo/eighth/ Dan zie je meteen wat daar wel is en wat wij missen.

[ Voor 11% gewijzigd door RoyK op 29-08-2015 11:06 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:46

Gooly

Wie? Ik?

Ik ben geen Magento expert, en de kant en klare oplossing heb ik niet.
Maar wat ik wel zie is een HTML probleem op de pagina's waar de betreffende sectie onzichtbaar is.

Ik zie een unordered list (<ul>) die de hoofdnavigatie en de betreffende sectie bevat in de vorm van list items (<li>). Maar de list items van de 'onzichtbare' sectie worden niet meer gesloten. Ze blijven open.

Hier is het OK, en werkt het goed
Hier zijn ze onzichtbaar en zie je dat de <li>'s alleen worden geopend maar niet worden gesloten.

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Gooly schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:16:
Ik ben geen Magento expert, en de kant en klare oplossing heb ik niet.
Maar wat ik wel zie is een HTML probleem op de pagina's waar de betreffende sectie onzichtbaar is.

Ik zie een unordered list (<ul>) die de hoofdnavigatie en de betreffende sectie bevat in de vorm van list items (<li>). Maar de list items van de 'onzichtbare' sectie worden niet meer gesloten. Ze blijven open.

Hier is het OK, en werkt het goed
Hier zijn ze onzichtbaar en zie je dat de <li>'s alleen worden geopend maar niet worden gesloten.
Dat is een interessante ontdekking Gooly! Iets om op verder te borduren!! ik zal een kijken welk deel dit oproept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-05 17:51

InFamous

excommunicado

Toevallig gebruik gemaakt van static blocks in je header?

Welke versie van Magento draai je op dit moment?

Als je op de 1.9.2.1 versie draait en je gebruikt static blocks in de header dan heeft het alleen zin om je Blocks HTML output cache te disablen. Dit is al een bekende bug bij Magento.

Zie ook: http://www.magentocommerc...acking/issue/index/id/870

[ Voor 15% gewijzigd door InFamous op 29-08-2015 11:46 . Reden: Foutje ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
InFamous schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:43:
Toevallig gebruik gemaakt van static blocks in je header?

Welke versie van Magento draai je op dit moment?

Als je op de 1.9.2.1 versie draait en je gebruikt static blocks in de header dan heeft het alleen zin om je Blocks HTML output cache te disablen. Dit is al een bekende bug bij Magento.

Zie ook: http://www.magentocommerc...acking/issue/index/id/870
Bedankt voor je reactie. Ik maak gebruik van 1.9.2.0

Ik heb net de "Blocks HTML output" cache even uitgezet. Helaas zonder resultaat.

Ik heb net de demo site bekeken en hetzelfde deel opgezocht waar Gooly een <li> zit die niet lijkt te sluiten. Daar ziet het er uiteraard wel gesloten uit. Zou het zoiets simpels zijn als een </li> ergens te plaatsen?

EDIT Ik zit me te bedenken, die </li> kan ik toch testen in Firebug door hem ergens bij te typen?

[ Voor 5% gewijzigd door RoyK op 29-08-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Nadat je de cache heb uitgeschakeld wel de cache geleegd?

Ik spring zo weer achter mijn werk plek en dan zal ik ook even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
InFamous schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:54:
Nadat je de cache heb uitgeschakeld wel de cache geleegd?

Ik spring zo weer achter mijn werk plek en dan zal ik ook even kijken.
Yes!! Alles gelijk even geleegd. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Wat Gooly heeft ontdekt is (denk ik) zeker een dingetje om dieper te bekijken. Links is onze winkel, rechts de demo winkel. Bij ons staat dit "uit" of mist hij iets.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4OyT3BxeaVoTzOpzEl8Y9oGQ/full.png

Bedankt voor jullie hulp tot dusver!!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 04:52
Als je de spec van het <li> element opzoekt vind je dat de sluitingstag optioneel is: http://www.w3.org/TR/html-markup/li.html . Browsers zullen een <li> als gesloten zien bij het openen van de volgende <li> of bij de sluittag van de parent. Iets vergelijkbaars geldt voor <p>. Ik denk dus niet dat dit je probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ik denk ook niet dat het daarmee te maken heeft, aangezien er compleet niks wordt geladen van je header.

Even voor mijn beeldvorming, heb je alleen de magento core geupdate of ook dit thema?

[ Voor 29% gewijzigd door InFamous op 29-08-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Helder! Bedankt voor de uitleg! Wat voor de <li> en de <p> geldt, zal vast ook voor de <lu> gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

kaesve schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:07:
Als je de spec van het <li> element opzoekt vind je dat de sluitingstag optioneel is: http://www.w3.org/TR/html-markup/li.html .
Dat geldt voor HTML, niet voor het hier gebruikte XHTML.
RoyK schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:33:
Wat voor de <li> en de <p> geldt, zal vast ook voor de <lu> gelden?
Het geldt voor alle non-empty elementen. Er is nog wel meer mis: http://validator.w3.org/c...www.lievespulletjes.nl%2F

[ Voor 32% gewijzigd door 8088 op 29-08-2015 12:35 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaasvaak
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-05 23:27
Die <li> is wel correct afgesloten. Het gaat om de inhoud van ervan. Op het linker plaatje zitten er geen childnodes meer in, op het rechter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
InFamous schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:19:
Ik denk ook niet dat het daarmee te maken heeft, aangezien er compleet niks wordt geladen van je header.

Even voor mijn beeldvorming, heb je alleen de magento core geupdate of ook dit thema?
Neen, Magento draait al een poosje op 1.9.2

Ik heb puur de theme geüpdated naar een meest recente versie. Het is iets in die header.

Om problemen te voorkomen heb ik mn child template en custom CSS gestaakt voordat ik begon aan de upgrade. De upgrade heb ik netjes via een guide gedaan die wordt meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Lijkt mij op een issue in je layout xml files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Maakt het nog een verschil als ik de theme in een zip upload en dan via directadmin uitpak op de server ipv dat ik het lokaal uitpak en met ftp upload? Zou dat een probleem als dit kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Zou niets mogen uitmaken.

Het lijkt er op dat er een foutje in de layout XML zit waardoor er een block ontbreekt of mogelijk zit het block er wel maar gaat er iets niet goed waardoor hij geen output geeft.

Ik zou als ik jou was even in je error log kijken, of anders even iemand met verstand er van laten kijken via de FTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Had ik al gezegd dat ik jullie toppers vind? d:)b

Okey, layout.xml

kan ik die veilig delen met jullie? Ik moet nu weg helaas maar pak dit meteen weer op over een paar uurtjes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:46

Gooly

Wie? Ik?

kaesve schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:07:
Als je de spec van het <li> element opzoekt vind je dat de sluitingstag optioneel i ... Ik denk dus niet dat dit je probleem is.
Klopt absoluut. Het lijkt me ook meer een gevolg van het probleem dan de oorzaak.
Ik denk vaak 'sequentieel' Dan volg ik in mijn hoofd het hele proces tot het probleem zich voordoet.
In dit geval zie ik dan dat het goed gaat tot er een <li> wordt geopend, en vervolgens gebeurt er 'iets', ergens in Magento die de gestartte actie niet ccorrect afmaakt.
Dus dan is mijn volgende stap de vraag: Wat gebeurt er op dat moment?

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Lieve Tweakers,

Ik heb deze ochtend lekker zitten priegelen in mn webwinkel (backend) en ik leeg mn cache... en bwam!! Tot mijn grote verbazing een logo met alles erop en eraan in mn website. Ik snap er nu helemaal niets meer van!!

Ben er wel heel blij mee. Maar het ergert me mateloos dat ik niet weet wat dit nu heeft getriggerd.

Ik wil jullie hartelijk danken voor jullie reacties en de pm berichten met aangeboden hulp!!!

Pagina: 1