iPhone deblokkeren na diefstal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Hoi allen,

Een apart verhaal, ik weet het. Van de dochter van m'n ex is haar telefoon gestolen. Daarna heb ik Find my iPhone gebruikt, hem geblokkeerd en daarna gewist. Dat laatste is niet gebeurd, schijnbaar heeft hij geen internet meer gehad sinds ik die actie stuurde.

Nu heeft zij haar telefoon weer terug. Ik zie in beeld het bericht dat ik aan de 'tijdelijke eigenaars' heb gestuurd, samen met de melding dat alleen iemand met g***********@gmail.com hem weer kan deblokkeren. Het rare is: de Apple-account van die dochter is g********@hotmaill.com. Daarmee heb ik hem ook geblokkeerd.

Ik heb al van alles geprobeerd. De juiste account natuurlijk ingevoerd, ook het Gmail-account van die dochter ingevoerd: allebei werken niet. Daarna aan iTunes gekoppeld, dan krijg ik dezelfde melding. In DFU gezet, ook dat helpt niet.

Heeft iemand enig idee hoe we dat %!@#$@#$-ding kunnen deblokkeren? Nu kan ze hem niet gebruiken :(

Groeten,

Jorg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 12:53
Contact opnemen met Apple. Bij overhandiging van de aankoopfactuur met serienummer of IMEI nummer kunnen ze hem ontgrendelen.

Doen ze niet eenvoudig maar weet uit eigen ervaring dat het kan.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Hmmm... dat wordt een lastige. Het is mijn oude, maar die heb ik laten omwisselen bij een Apple Store... Kijken of er iets te regelen is. Dank je voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
PixelJunkie schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:57:
Contact opnemen met Apple. Bij overhandiging van de aankoopfactuur met serienummer of IMEI nummer kunnen ze hem ontgrendelen.

Doen ze niet eenvoudig maar weet uit eigen ervaring dat het kan.

Succes!
Ik wist niet dat een iCloud lock toch verwijderd kon worden bij Apple als je de factuur hebt. Handig om te weten.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 22:31
https://appleid.apple.com/

Heb je al geprobeerd hier in te loggen met het @gmail.com-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36

SuBBaSS

-has Ryzen

Heeft ze zelf haar Apple Id (~primaire emailadres) wel eens aangepast? Lijkt me niet dat die "zomaar" veranderd (of suggereer je dat hij al veranderd is door "de vinder", dan ben je zonder aankoopbewijs met serie-/imeinummer sowieso de pisang).

Als je van beide apple id's gegevens hebt, heeft het zin om even met apple te bellen. Aan de hand van de ingestelde beveiligingsvragen/ aan persoon gekoppeld toestel zijn er genoeg mogelijkheden om weer toegang tot de telefoon te krijgen.
MITS het juiste apple id bekend is natuurlijk; beetje gokken is zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
CapTVK schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 12:00:
[...]

Ik wist niet dat een iCloud lock toch verwijderd kon worden bij Apple als je de factuur hebt. Handig om te weten.
Ze doen het ook niet graag denk ik ivm de administratieve rompslomp. Zakelijk hebben we hier wel eens problemen mee gehad (gebruikers die hun apparaten inleveren met iCloud lock) toen we hebben gedreigd over te stappen op Samsung (2000+ devices) bleek dat het toch kon ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36

SuBBaSS

-has Ryzen

PixelJunkie schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 14:23:
[...]

Ze doen het ook niet graag denk ik ivm de administratieve rompslomp. Zakelijk hebben we hier wel eens problemen mee gehad (gebruikers die hun apparaten inleveren met iCloud lock) toen we hebben gedreigd over te stappen op Samsung (2000+ devices) bleek dat het toch kon ;-)
De beheerder had hier natuurlijk ook wel beter werk van kunnen maken ("Niet uitgelogd met je apple id; geen nieuw toestel"). Kan me niet voorstellen dat men daar echt "bang" werd van de bedreiging en al helemaal niet dat het zonder Proof of purchase is gegaan.
Nou heeft een beetje ict-beheer natuurlijk een nette administratie aan wie welk toestel (serienummer ed.) is uitgeleverd en liefst ook nog duidelijkheid over de apple id's waardoor het makkelijk aan te tonen is.
Denk meer dat het daar aan gelegen heeft dan aan de bedreiging. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vreemd verhaal.

Je hebt dus ingelogd met Apple id @Hotmail maar nu ineens staat er @gmail in het scherm?

Lijkt mij persoonlijk erg sterk als Apple een dergelijke fout maakt, als het überhaupt al mogelijk is met geautomatiseerde software.

Weet je zeker dat je geen toestel gevonden hebt ergens en dat nu via een verhaaltje wilt unlocken?

Als Apple je toestel omgewisseld heeft binnen garantie heb je daar papieren (of email als het via inzending is gebeurd) van gekregen. Neem je dat toch mee naar Apple icm je officiële aankoop factuur.

Hier ga je in ieder geval geen goed antwoord krijgen. Activation Lock omzeilen kan niet namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Yep, heel vreemd verhaal, je hebt helemaal gelijk.

Ik heb het toestel niet zelf in m'n hand gehad: hij is in Venezuela. Had het zelf ook niet vertrouwd, ware het niet dat het bericht dat ik verstuurd heb, in het scherm staat, met de fout in het contacttelefoonnummer (had een typefout gemaakt, beetje dom van me).

Ja, ik heb 100% zeker ingelogd met een Apple-ID die gekoppeld is aan een Hotmail-account. En ja, er staat absoluut g****@gmail.com in beeld (toevallig begint het ook met een G?).

Inmiddels heb ik contact opgenomen met Apple, kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
don_jorg schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:16:
Yep, heel vreemd verhaal, je hebt helemaal gelijk.

Ik heb het toestel niet zelf in m'n hand gehad: hij is in Venezuela. Had het zelf ook niet vertrouwd, ware het niet dat het bericht dat ik verstuurd heb, in het scherm staat, met de fout in het contacttelefoonnummer (had een typefout gemaakt, beetje dom van me).

Ja, ik heb 100% zeker ingelogd met een Apple-ID die gekoppeld is aan een Hotmail-account. En ja, er staat absoluut g****@gmail.com in beeld (toevallig begint het ook met een G?).

Inmiddels heb ik contact opgenomen met Apple, kijken wat ze zeggen.
Ach ja dit soort verhalen komen continu voorbij. Dan is er weer iemand die het voor zijn buurmeisje doet, dan weer voor een neefje en dit keer voor de dochter van een Ex.

Vind het gewoon een sterk verhaal dat het toestel zichzelf vergrendeld heeft met een ander Apple id en ook nog eens in venezuela blijkt te zijn.

Maar goed laat jij de eerste zijn die na de oplossing ook daadwerkelijk terug koppeling geeft, het is nog steeds mogelijk.

Hoe heb je contact opgenomen trouwens? Krijg je via de telefoon niet direct antwoord? (Zijn ze überhaupt bereikbaar op zondag?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je nog toegang hebt tot de find my iphone waar 'ie in stond, daar kun je 'm eruit halen (stuur eerst een bericht zodat je zeker weet dat je de goede hebt) en dan kun je 'm weer gewoon gebruiken.

Had ik bij de iPhone van m'n moeder die m'n zusje overnam ook; andere apple-id in beeld als waar 'ie in find my iPhone stond. Daar eruit gehaald en werkte alsnog.

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 30-08-2015 18:46 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan lost mode daar inderdaad ook gewoon uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
@Donstil: als je m'n verhaal niet gelooft, prima. Mijn ex is Venezolaanse, dus zo gek is het niet dat ik mijn telefoon aan haar dochter heb gegeven. De rest reageert tenminste met opties om dit op een legale manier op te lossen, precies zoals ik het wil doen.

@de anderen:
Als ik naar find my iPhone ga, krijg ik dit: iCloud

Waar kan ik die lost mode dan uitzetten? Overigens heet die dochter Genesis, maar wellicht dat die Floranne de naam gewijzigd heeft voordat ik hem kon deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 22:31
Die iPhone staat een ander Apple ID gekoppeld, kan niet anders. Kennelijk kan dit wel, vreemd.

TS, heb je al geprobeerd wat ik zei? Met het @gmail.com-adres inloggen op appleid.apple.com. Wellicht is het wachtwoord verlopen oid.
don_jorg schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:53:
@Donstil: als je m'n verhaal niet gelooft, prima. Mijn ex is Venezolaanse, dus zo gek is het niet dat ik mijn telefoon aan haar dochter heb gegeven. De rest reageert tenminste met opties om dit op een legale manier op te lossen, precies zoals ik het wil doen.

@de anderen:
Als ik naar find my iPhone ga, krijg ik dit: [afbeelding]

Waar kan ik die lost mode dan uitzetten? Overigens heet die dochter Genesis, maar wellicht dat die Floranne de naam gewijzigd heeft voordat ik hem kon deactiveren.
Volgens mij bedoelt CyBeR dat je op "Eliminar de la cuenta" moet klikken (Verwijder uit account). Maar ik zou hier erg voorzichtig mee zijn.

[ Voor 72% gewijzigd door MarcoC op 30-08-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

@de anderen:
Als ik naar find my iPhone ga, krijg ik dit: [afbeelding]

Laat ze eerst dat ding online krijgen. Als je 'm DFU't en opnieuw opstart laat 'ie je het ding aan wifi verbinden, dus dat lijkt me een goede eerste stap. Als je 'm dan online ziet in find my iphone is 't nog te redden imo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Mijn grote dank, dat gaan we straks proberen (als ze weer terug is van het strand ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Oké prima voordeel van de twijfel dan maar reageer eens op vragen. Hoe heb je contact opgenomen met Apple? Wat zeiden ze?

Heb je de papieren nog van de garantie afhandeling? Want dan is dat een prima bewijs van eigendom i.c.m. je originele aankoopbewijs.

Venezuela heeft fysieke Apple store's zie ik online. Met al die gegevens in de hand kunnen ze toch wel iets voor je zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Apple is your friend in deze, aangezien je kan aantonen dat je toegang hebt tot het icloud account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
Ooit gedacht aan mensen die bijv. geen contract verlenging krijgen en telefoons en iPads zo bij hun leidinggevende afdroppen (boos) (met eigen gekoppeld Apple ID). Wat je zegt klinkt heel leuk maar de praktijk is heel anders.... :Y) De wereld is helaas niet zo utopisch als jij het doet voorkomen! ;)

We hebben inderdaad Apple voorzien van een factuur. Dat zei ik ook in mijn eerste reactie.
SuBBaSS schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 14:37:
[...]

De beheerder had hier natuurlijk ook wel beter werk van kunnen maken ("Niet uitgelogd met je apple id; geen nieuw toestel"). Kan me niet voorstellen dat men daar echt "bang" werd van de bedreiging en al helemaal niet dat het zonder Proof of purchase is gegaan.
Nou heeft een beetje ict-beheer natuurlijk een nette administratie aan wie welk toestel (serienummer ed.) is uitgeleverd en liefst ook nog duidelijkheid over de apple id's waardoor het makkelijk aan te tonen is.
Denk meer dat het daar aan gelegen heeft dan aan de bedreiging. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Donstil schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:33:
[...]

Oké prima voordeel van de twijfel dan maar reageer eens op vragen. Hoe heb je contact opgenomen met Apple? Wat zeiden ze?

Heb je de papieren nog van de garantie afhandeling? Want dan is dat een prima bewijs van eigendom i.c.m. je originele aankoopbewijs.

Venezuela heeft fysieke Apple store's zie ik online. Met al die gegevens in de hand kunnen ze toch wel iets voor je zou je denken.
1) Ja, ik heb ze een mail gestuurd, maar nog geen reactie gehad
2) Nee, die heb ik niet meer. Maar het is gekoppeld aan mijn Apple-account, dat zouden ze dus moeten zien.
3) Ze hebben geen Apple stores, ik heb ze althans niet gevonden. Ze hebben wel authorized resellers, daar stuur ik haar sowieso langs, dank voor de tip!

@MarcoC: er is geen Gmail-account gekoppeld aan het toestel, dat is nou juist het vreemde. Ze heeft wel een Gmail-account, die hebben we ook geprobeerd, maar logischerwijs werkte die ook niet.

• don_jorg
Het heeft even mogen duren, tijdsverschil helpt niet altijd mee, maar het is gelukt!

We hebben hem na veel gedoe aan het internet gekregen (DFU-mode hielp niet, we kregen hem niet verbonden, daarna een simkaart met internet, zonder pincode en dat werkte). Toen kon ik ineens in Find my iPhone de blokkade opheffen. Dat is gelukt! Met het originele Hotmail-account, niet met welk Gmail-account dan ook. Ik denk dat er ergens een hickup was bij Apple, dat hij dat account gekoppeld had. De hele telefoon nagekeken, gereset en opnieuw geïnstalleerd om maar nooit een probleem met dat Gmail-account meer te krijgen.

Van Apple zelf trouwens nog steeds geen reactie, maar wat maakt het uit: hij werkt weer helemaal!

Dank jullie wel voor de tips, Génesis is weer helemaal gelukkig met haar iPhone.
Pagina: 1