Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Voorop gesteld: ik weet zeer weinig van mobiele telefonie (dus s.v.p. niet lachen om mijn vermoedelijk domme vragen). Wel bezit ik een zeer simpel prepaid telefoontje (Samsung incl. Vodafone beltegoed) dat ik jaren geleden eens aanschafte. Mijn verbruik was/is laag: hooguit 20 euro per jaar. Nu wil ik overstappen naar een smartphone om te kunnen whatsappen. Ik heb daarvoor een LG Leon ‘simlock vrij’ op het oog - vind ik gewoon mooi. Daarmee ben ik voorlopig niet meteen van plan een abonnement te gebruiken (dan kan later altijd nog), maar het slechts thuis te gebruiken met mijn thuiswifi en verder zo af en toe te bellen en te sms’en met een prepaidkaartje. Mijn vraag: kan ik het (vodafone)kaartje dat gekoppeld was aan mijn oude simpele mobieltje, overzetten op deze nieuw aan te schaffen smartphone? (Ik zie in het binnenste van het apparaat zo’n rood kaartje in een klemmetje zitten, maar kan ik die er probleemloos uitkrijgen?) Het voordeel voor mij zou o.a. zijn dat ik mijn oude nummer kan behouden. En verhuizen de gegevens van mijn oude mobieltje (tel.nummers, codes, etc.) dan ook meteen mee naar het nieuwe toestel?
Graag ontvang ik hierover adviezen of ideeën.

Verwijderd

Ligt aan je simkaart. Als deze (net als die van mij) nog gewoon de oude vertrouwde simkaart is dan wordt het knippen of een nieuwe simkaart aanschaffen. Tegenwoordig gebruiken de smartphones micro- en nanosim.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:06

DarkSide

theres no place like ::1

Idd. Nieuwere telefoons hebben een kleinere simkaart.
Dus kijk welke je hebt. En je zou gewoon via je je prepaid leverancier een nieuwe moeten kunnen krijgen.
Of idd in een winkel ergens laten knippen.

Dat laatste is misschien het handigst. Omdat naar alle waarschijnlijkheid je telefoonnummers etc op je simkaart staan.
Ook dit even controleren staan ze in je telefoon geheugen kan je ze overzetten naar simkaart.
En zo "kopieren"naar je nieuwe telefoon.

Nu je toch naar een smartphone gaat. Is het misschien handig om je contacten etc op te slaan in de cloud. Dus als google contacts of outlook contacts. Zo hoef je je later nooit meer zorgen te maken dat je contacten moet overzetten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:22
Controleer wel dubbel of je mobiele data uit hebt staan op je nieuwe telefoon, zonder internetbundel betaal je €1 per dag per 100MB.

[ Voor 4% gewijzigd door hcQd op 28-08-2015 20:46 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simkaart is misschien al zo oud dat er niet geknipt kan worden. Helaas heb ik zelf eenmaal meegemaakt dat mijn sim verkeerd werd geknipt en toen moest de winkelbediende ter plekke een nieuwe SIM activeren op mijn nummer.

Verder zijn er verschillende belwinkels, zoals Phonehouse, die de service bieden (soms tegen een kleine meerprijs) om jouw oude telefoon over te zetten naar je nieuwe waardoor bijvoorbeeld je contactpersonen, email en internet werkend wordt ingesteld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Allen zeer bedankt voor jullie adviezen.
Pagina: 1