Voorop gesteld: ik weet zeer weinig van mobiele telefonie (dus s.v.p. niet lachen om mijn vermoedelijk domme vragen). Wel bezit ik een zeer simpel prepaid telefoontje (Samsung incl. Vodafone beltegoed) dat ik jaren geleden eens aanschafte. Mijn verbruik was/is laag: hooguit 20 euro per jaar. Nu wil ik overstappen naar een smartphone om te kunnen whatsappen. Ik heb daarvoor een LG Leon ‘simlock vrij’ op het oog - vind ik gewoon mooi. Daarmee ben ik voorlopig niet meteen van plan een abonnement te gebruiken (dan kan later altijd nog), maar het slechts thuis te gebruiken met mijn thuiswifi en verder zo af en toe te bellen en te sms’en met een prepaidkaartje. Mijn vraag: kan ik het (vodafone)kaartje dat gekoppeld was aan mijn oude simpele mobieltje, overzetten op deze nieuw aan te schaffen smartphone? (Ik zie in het binnenste van het apparaat zo’n rood kaartje in een klemmetje zitten, maar kan ik die er probleemloos uitkrijgen?) Het voordeel voor mij zou o.a. zijn dat ik mijn oude nummer kan behouden. En verhuizen de gegevens van mijn oude mobieltje (tel.nummers, codes, etc.) dan ook meteen mee naar het nieuwe toestel?
Graag ontvang ik hierover adviezen of ideeën.
Graag ontvang ik hierover adviezen of ideeën.