Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Kort:
- een file-server voor 6 TB aan data + backup
- webserver voor 10-tal sites met laag bezoekersaantal
- mailserver voor 20-tal mailboxen
In eerste instantie hebben we een file server nodig waarop afgewerkte projecten bewaard worden. Tot op heden gebruikten we hiervoor een NAS met 2x3TB schijven in Raid-1. Nu zit de schijf voor 90% vol en verwachten we om eind dit jaar op 100% te zitten. Aangezien de prijzen voor een NAS met 4 bays behoorlijk zijn voor wat je er maar mee kan, denken we eraan om een eigen servertje te bouwen waar we op termijn nog HDD's aan kunnen toevoegen.
Nu hebben we dit jaar ook onze zware machines verhuist naar een 2de locatie en een VPN-verbinding tussen de 2 locaties voorzien. Daarom hebben we een internet-abbo met 80 down, 20 up en een vast ipv4-adres. Aangezien we toch sowieso een file-server moeten hebben, dacht ik om onze websites (kleinschalige statische sites, met misschien 500 bezoekers per maand maximum) en mailboxen ook naar deze nieuwe server te brengen. De meerprijs zou rond de €600 zijn en "terugverdiend" op 3 jaar (Op dit moment huren we een VPS voor onze websites en mailboxen voor €240/jaar.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een plafond, het systeem kost wat het kost. Natuurlijk hoe minder, hoe liever.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Bestaande atx-case met in totaal 8 bays voor hdd's.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- op termijn zouden we video-surveillance via zoneminder beschikbaar maken op het toestel. Daarom toch voor een iets zwaardere cpu gekozen.
- moederbord met 8 SATA-600 poorten
- SSD voor OS, websites, databases en mailboxen
- UPS voor korte stroomonderbrekingen op te vangen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe lager het energieverbruik, hoe beter natuurlijk.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Zit mijn systeem logisch in mekaar voor wat ik het wil gebruiken?
En is het moederbord compatible met cpu?
Kort:
- een file-server voor 6 TB aan data + backup
- webserver voor 10-tal sites met laag bezoekersaantal
- mailserver voor 20-tal mailboxen
In eerste instantie hebben we een file server nodig waarop afgewerkte projecten bewaard worden. Tot op heden gebruikten we hiervoor een NAS met 2x3TB schijven in Raid-1. Nu zit de schijf voor 90% vol en verwachten we om eind dit jaar op 100% te zitten. Aangezien de prijzen voor een NAS met 4 bays behoorlijk zijn voor wat je er maar mee kan, denken we eraan om een eigen servertje te bouwen waar we op termijn nog HDD's aan kunnen toevoegen.
Nu hebben we dit jaar ook onze zware machines verhuist naar een 2de locatie en een VPN-verbinding tussen de 2 locaties voorzien. Daarom hebben we een internet-abbo met 80 down, 20 up en een vast ipv4-adres. Aangezien we toch sowieso een file-server moeten hebben, dacht ik om onze websites (kleinschalige statische sites, met misschien 500 bezoekers per maand maximum) en mailboxen ook naar deze nieuwe server te brengen. De meerprijs zou rond de €600 zijn en "terugverdiend" op 3 jaar (Op dit moment huren we een VPS voor onze websites en mailboxen voor €240/jaar.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een plafond, het systeem kost wat het kost. Natuurlijk hoe minder, hoe liever.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Bestaande atx-case met in totaal 8 bays voor hdd's.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- op termijn zouden we video-surveillance via zoneminder beschikbaar maken op het toestel. Daarom toch voor een iets zwaardere cpu gekozen.
- moederbord met 8 SATA-600 poorten
- SSD voor OS, websites, databases en mailboxen
- UPS voor korte stroomonderbrekingen op te vangen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe lager het energieverbruik, hoe beter natuurlijk.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Zit mijn systeem logisch in mekaar voor wat ik het wil gebruiken?
En is het moederbord compatible met cpu?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E3-1230 V3 Boxed | € 257,- | € 257,- |
| 1 | MSI Z97S SLI PLUS | € 145,- | € 145,- |
| 2 | WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 114,50 | € 229,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR16LN11K2/16 | € 81,51 | € 81,51 |
| 1 | Antec Earthwatts EA-380D Green | € 43,- | € 43,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 177,75 | € 177,75 |
| 1 | APC Back-UPS ES 700VA 230V German/Dutch | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 933,26 | |