Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem met me wifi in mijn garage, het singaal komt niet zover en zoek dus een goedkope, makkelijke manier om dit op te lossen. hoe krijg ik wifi in mijn garage? Help AUB! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 09:54
Kabel en extra WIFI accesspoint?

Misschien moet je even wat meer info geven wat je nu hebt liggen en over wat voor afstand we het hebben enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
"Versterken" bestaat niet, WiFi is niet een soort van radio die je 'sterker' kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 10:33
johnkeates schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:21:
"Versterken" bestaat niet, WiFi is niet een soort van radio die je 'sterker' kan maken.
WiFi is wèl een radiosignaal. Letterlijk versterken zou je bij de bron (router) kunnen doen en anders is herhalen, met een repeater een (niet aan te raden) optie.
Versterken is echter lastig en in sommige gevallen alleen mogelijk door een betere antenne op de router te plaatsen. De radio vervangen voor een sterkere is ook mogelijk, maar dat betekent in de praktijk een andere router / access point.
edit:
Met DD-WRT firmware is het op compatible routers ook mogelijk het uitzendsignaal te versterken. De opmerking van MEN-O hieronder is terecht; de ontvanger dient ook een afdoend sterke radio te hebben.

De methode die cytherea beschrijft is de beste en eigenlijk de enige die je hoeft te overwegen. Is het op geen enkele manier mogelijk om een kabel te trekken, dan zou je naar een Powerline oplossing kunnen kijken. Daarvan is alleen van tevoren niet te zeggen of dit in jouw huis goed werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door HenkDePoema op 28-08-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:32
Zoals gezegd is WIFI natuurlijk wel een radiosignaal, maar is een 2-weg systeem, en alleen versterken aan 1 kant heeft dus geen zin, aangezien de ontvanger ook terug moet zenden (ook al is dat beduidend minder, geen signaal=geen signaal).