Hulp Nodig met mijn gaming pc inelkaar zetten.. advies!

Pagina: 1
Acties:

• Schalke04
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 14:55
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gebruik word hij voor t maken van websites, hosting van n cloud, Gaming op de hoogste settings leifst voor de komende 2 tot 3 jaar of langer.. ik verwacht t snelste wat ik kan halen.. overbodige dingen zijn bij mij echt een MUST. 16gb ddr4 is dus ook must. ook een 6 a 8 gb Video ram videokaart is een must. lager wil ik niet gaan en wil er qualiteit uithalen die lang mee kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
hooguit 3000. dat is echt de max wat ik zou kunnen.. maar dan hoop ik wel n extra beeldscherm erbij te hebben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
neen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 360,50€ 360,50
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 212,-€ 212,-
1Gigabyte GV-N98TG1 GAMING-6GD€ 734,-€ 734,-
2WD Black SATA 6 Gb/s WD4003FZEX, 4TB€ 219,49€ 438,98
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 109,-€ 109,-
1Intel Liquid Cooling Solution TS13X€ 80,90€ 80,90
1Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red (Azerty)€ 189,90€ 189,90
1Corsair Gaming Sabre RGB Laser Gaming Mouse€ 59,-€ 59,-
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M2B3000C15€ 219,45€ 219,45
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 13,42€ 13,42
1Corsair RM850€ 131,50€ 131,50
1Samsung 850 EVO 1TB€ 352,83€ 352,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.901,48

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
geen voorkeuren maar t merk moet wel bekend staan voor qualiteit en Lange garantie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
het liefst een zo stil mogelijk systeem wil het niet de heletijd horen bruizen... energiegebruik ook zo laag mogelijk..
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
staat niet direct in mijn boekje van plannen misschien in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

wat zoek ik nog? advies voor betere items (niet slechtere dus slechter dan wat er nu opstaat) of is dit al een super systeem? ook moet ik nog suggesties hebben om te zorgen voor een SNELLE en goede stille brander en cd/dvd lezer! :) ook opzoek naar een degelijke gaming muis en keyboard.. keyboard gaat mijn voorkeur uit naar iets wat water dicht is en geen rotzooi tussen kan komen.

ik wil het zo hebben dat ik MAC osx en windows 10 kan laten opstarten vanaf de SSD en dat ik daar verder geen toegang toe heb buiten de eigen software (standard instalatie paths dat die dus naar de 2 specifieke schijven staan)

ook wil ik graag 2x de WD 6TB Schijven erin hebben.. echter moeten ze SNEL zijn.. enige suggesties?

[ Voor 47% gewijzigd door Schalke04 op 29-08-2015 17:58 ]

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-12 19:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Review QNAP TS-230 NAS

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Een beest van een systeem natuurlijk. Echter geloof ik zelf dat je nu beter minder geld kunt spenderen en dan sneller upgrade met nieuwer spul. Je kunt beter om de 3 jaar een videokaart halen dan 1 keer per 6 jaar om het zo maar even te zeggen. En zo is het met alles. Nu heb je gewoon duur spul bij elkaar gegooid. Maar als je het zo wilt dan is het zeker een prima systeem: Snelle Skylake cpu, kwaliteitsmoederbord van Asus en een van de snelste al dan niet de snelste videokaart van het moment. Ik vind de kast persoonlijk wat karig voor zo'n ontzettende high-end build, maar dat is persoonlijk. Waterkoeler garandeert geen stilte, en zeker de AIO's niet. Dan moet je toch echt voor custom loop gaan. Een goede Noctua luchtkoeler is waarschijnlijk stiller en goedkoper. Geheugen kan ook flink goedkoper eventueel. Een prima dvd drive is de pricewatch: Asus DRW-24F1ST Zwart, die brandt een DVD-R SL gewoon op 24x. Wat betreft de hdd's heb je volgens mij WD Black nodig dan.

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Tja denk dat je wat betreft je eisen goed op weg bent. Zal dan ook niet over bedragen en overkill beginnen.

De voeding is wel te zwaar voor je systeem. Een lichtere heeft geen enkele invloed op de prestaties maar is enkel gunstiger in de portemonee zowel aanschaf als verbruik.

Ik heb nog maar 30 GB over van mijn 250GB SSD. Heb er enkel besturingsysteem en de meest gespeelde games/gebruikte software op staan. Met dit soort systemen zeker geen overbodige luxe om minimaal 500GB SSD te nemen.

Je wilt zo stil mogelijk? Dan gaat de waterkoeling uit je lijstje je niet goed helpen. deze staat bekend om lawaai te leveren.

Tja die Zalman... Wat zal ik eens melden over dit stukje plastic fantastic. Lees de reviews maar. Dat er over zoveel onderdelen geklaagd kan worden zegt meer dan genoeg. Neem dan een kast die aansluit bij je eisen. Je wilt van ons feedback om je systeem vooral beter te maken. Gelet op airflow en geluidsniveau neem je beter een CM652S of een fractal R5. Wil je prestaties zet dan lampje en raampjes maar uit je hoofd!

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• Schalke04
Dank je DutchRedGaming en JoepD. ik zal mijn lijstje aanpassen met jullie aanbevelingen nu.

idd een 500gb ssd klinkt niet slecht heb je enige suggestie heirvoor Leijenaar?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
pricewatch: Crucial BX100 500GB

Prima SSD qua prestaties en een van de goedkoopste ssd's van 500 gig in de pricewatch, wat wil je nog meer:)

• Schalke04
Dank Ardjee, heb er een 1tb versie van gemaakt is maar 2 tientjes duurder :) als ik 2x 500gb pak van crucial hehe wil graag een dual boot erop maken zodat OSX kan draaien en Windows 10 met n customm boot systeem dat onthoudt welke systeem t laats geboot is of te wel zo als het nu met bootcamp werk.. hopelijk is dat mogelijk. kwa behuizing wat er nu gesugeerd is ben ik niet 100% zeker.. er zijn zoveel fotos en xx welke je kan kiezen ik zie tot nu toe 2 ventilatie opties met als optie om 1tje extra bij de HDDs te zetten klopt dit?

de behuizing moet oz veel mogelijk geluid opvangen maar tegelijkertijd ook koel blijven.

bedankt zover aan iedereen.

was vergeten te vermelden dat ik ook nog een goeie nieuwe muis en toetsenbord voor t gamen zoek. liefst eentje dat water bestendig is zo als de apple keyboard.

[ Voor 11% gewijzigd door Schalke04 op 28-08-2015 22:24 ]

• Schalke04
Kleine Bump..

ik zag bij de behuizings reviews dat de behuizing "matige" koeling bied. enige ervaaring hiermee?wel vind ik t n prachtig design maar mensne klagen veel over de "zwakke" onderdelen.. vond t wel cool hoe ide power knop uitizet en werkt. zo iets wil ik wel houden.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Het is kwalitatief echt een van de beste consumentenkasten. Hoe mensen klagen over matige koeling begrijp ik niet zo, maar ik heb dan ook geen ervaring met de kast. Maar er zit geluiddempend materiaal in, wat ook de warmte isoleert. Ik kan me niet voorstellen dat een paar fans niet goed genoeg koelen. Of je moet al een wereldrecord overklok op je cpu zetten. In dit geval biedt waterkoeling misschien wel de oplossing, want warmte is dan makkelijker de kast uit de krijgen. Overige warmte haal je gewoon de kast uit met goed geplaatste case fans.

[ Voor 20% gewijzigd door JoepD op 29-08-2015 13:27 ]

• Schalke04
Dank Je JoepD.

hier kan ik wat meer mee..
ik moet er wel even vermelden dat de pc in n soort centerparcs huisje gebruikt word met plat dak waar het behoorlijkwarm kan worden en geen airco aanwezig is, voor mij is dan dus belangrijk dat de hitte in t huis de prestaties niet beinvloed.

• Schalke04
iemand nog andere suggesties ? bijvoorbeeld een sterkere/betere waterkoeling systeem of liquid door de behuizing voor optimale koelte?

ik zie hier bijvoorbeeld pricewatch: Intel Liquid Cooling Solution TS13X

maar die ondersteunt enkel Socket 1150, 1155, 1156, 1366

en mijne heeft Socket 1151. zal dit dan toch passen of niet?

[ Voor 52% gewijzigd door Schalke04 op 29-08-2015 15:25 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nouja, er is een soort van wijsheid in de DAA, en die zegt:
Voor een normale gamebuild is een budget tussen de 1000-1200 voldoende. Daarboven betaal je heeeeeel veel meer, voor kleine stapjes in performance, precies wat je dus ook doet met de build die hierboven staat. [tenzij je zeer specifieke dingen gaat doen, maar voor de normale 1080/1440p gamebak is 1200 een heel mooi bedrag]

Een build van 1200 euro haalt misschien, mwah, 85-90% van de prestaties van dat ding hierboven, zal misschien 1 jaar minder lang mee gaan, maar is dus wel even 50% goedkoper. Met een pc van 2500 euro doe je misschien 4 jaar, met eentje van 1200 euro doe je 3 jaar, en daarna met een nieuwe wss ook 3 jaar. 2 jaar langer voor hetzelfde/minder geld, goede deal zeg ik.

Overigens zeg je dat je naast gamen ook een cloud wilt hosten, ik vraag mij af hoe je dat van plan bent op 1 machine. Een cloud is een server, een gamebak is een gamebak.

Ik kan je echt aanraden een flink goedkopere bak te nemen om mee te gamen, je merkt het eigenlijk alleen maar in je portomonee namelijk.

People as things, that’s where it starts.

• Schalke04
RobinHood schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:34:
Nouja, er is een soort van wijsheid in de DAA, en die zegt:
Voor een normale gamebuild is een budget tussen de 1000-1200 voldoende. Daarboven betaal je heeeeeel veel meer, voor kleine stapjes in performance, precies wat je dus ook doet met de build die hierboven staat. [tenzij je zeer specifieke dingen gaat doen, maar voor de normale 1080/1440p gamebak is 1200 een heel mooi bedrag]

Een build van 1200 euro haalt misschien, mwah, 85-90% van de prestaties van dat ding hierboven, zal misschien 1 jaar minder lang mee gaan, maar is dus wel even 50% goedkoper. Met een pc van 2500 euro doe je misschien 4 jaar, met eentje van 1200 euro doe je 3 jaar, en daarna met een nieuwe wss ook 3 jaar. 2 jaar langer voor hetzelfde/minder geld, goede deal zeg ik.

Overigens zeg je dat je naast gamen ook een cloud wilt hosten, ik vraag mij af hoe je dat van plan bent op 1 machine. Een cloud is een server, een gamebak is een gamebak.

Ik kan je echt aanraden een flink goedkopere bak te nemen om mee te gamen, je merkt het eigenlijk alleen maar in je portomonee namelijk.
dank voor je reactie.. maar past de intell liquid cooler op mijn intel omdat mijn socket niet specifiek vermeld staat bij de product...

de cloud word gehost vanaf een NAS Server die ik ook bij dit machine doe inbouwen.

• Schalke04
nog tips iemand? :-)

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:44
Op welk gebied wil je een tip hebben? ")

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Heb je gechecked of de door jouw gekozen componenten ook werken met OSX? Je hebt namelijk specifieke hardware nodig die compatible is met OSX, anders gaat het gewoon niet werken.

En voor je waterkoeling zou je eens kunnen kijken naar de kraken x61 of x41, die worden over het algemeen gezien als de beste aio waterkoelers mede omdat ze (voor een aio waterkoeler) relatief weinig geluid maken.

En verder zou ik nog een hoop tips voor je hebben om zonder noemenswaardig prestatieverlies veel goedkoper uit te zijn, maar gezien je eerdere reacties in dit topic op die tips lijkt dat weinig zin te hebben.

[ Voor 58% gewijzigd door Philpend op 12-09-2015 12:54 ]

Pagina: 1