Een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Iemand enig idee hoe dit te bewerkstelligen?

Iemand enig idee hoe dit te bewerkstelligen?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Bedankt voor de suggestie.gambieter schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:02:
Ik gooi ze in Notepad++ en haal met Search & Replace de lege regels weg met Ctrl-H, extended en dan \n\n vervangen door \n en een paar keer doen. Maar dat moet makkelijker kunnen.
Wat heb je zelf al geprobeerd en gezocht?
[ Voor 9% gewijzigd door Eparox op 28-08-2015 23:32 ]
In dit geval is het dus een handeling die je zelf uitvoert op de kolommen, rijen of cellen waar je dit op wilt toepassen.Lege cellen uit een reeks verwijderen
Lege rijen, kolommen of cellen verwijderen door ze één voor één te selecteren is iets waar je niet vrolijk van word. Er bestaat een functie in Excel waardoor dit sneller kan. We gebruiken hiervoor Selecteren Speciaal.Met de volgende sneltoetsen kan het nog sneller: F5, ALT+s l Enter CTRL+– b Enter
- Selecteer de data inclusief de lege cellen
- Druk op F5 – Klik op Speciaal
- Selecteer nu Lege waarden en klik op OK
- Druk op CTRL en min (-) (rijen verwijderen)
- Selecteer “Cellen naar boven verplaatsen”
- U heeft nu de lege rijen verwijderd.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dank voor al het zoekwerk weer een mooi handigheidje in Excel geleerd dankzij jou.Jorgen schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:14:
Gevonden op: deze pagina met uitleg van compuniversity.nl
[...]
In dit geval is het dus een handeling die je zelf uitvoert op de kolommen, rijen of cellen waar je dit op wilt toepassen.
Anoniem: 33272
Voor bovenstaande methode:LemonC200 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:25:
[...]
Dank voor al het zoekwerk weer een mooi handigheidje in Excel geleerd dankzij jou.
Selecteren speciaal is een mooi optie. Ik ga kijken of ik er een klikbare macro van kan maken.
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 33272 op 29-08-2015 14:33 ]
Bedankt voor het snelle antwoord, zo snel kon ik het zelf niet uitvogelenAnoniem: 33272 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:33:
[...]
Voor bovenstaande methode:
Columns("A:A").Select
Selection.SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Select
Selection.Delete Shift:=xlUp
Graag gedaan!LemonC200 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:25:
[...]
Dank voor al het zoekwerk weer een mooi handigheidje in Excel geleerd dankzij jou.
Selecteren speciaal is een mooi optie. Ik ga kijken of ik er een klikbare macro van kan maken.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq