Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Waardoor werkt mijn ADSL router niet in nieuw huis?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zit sinds kort in een nieuw studentencomplex waar mijn internet aansluitpunt in de muur zit en er ongeveer zo uitziet http://i551.photobucket.c...ebom/2011-09-09155125.jpg . Ik kan prima internet met een kabel van dat punt in de muur naar mijn laptop krijgen, maar als ik mijn router aansluit met dat punt in de muur gaat het mis en blokkeert hij de internettoevoer. De helpdesk zegt dat dat komt doordat de router een ADSL poort heeft om mee verbonden te worden. Kan iemand mij uitleggen waarom dat dan zo problematisch is? Kan ik zelf iets doen om deze router toch te doen werken? En hoe kan ik in de specificaties van nieuwe routers zien of die wel compatibel zouden zijn? Ik zou namelijk het liefst zo goedkoop mogelijk uit zijn.

Bij voorbaat dank!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat daar uit de muur komt is neem ik aan al een netwerkkabel (cat5)? Dus jij wil bv meerdere computers op dat punt of wireless werken?

Dat geval is een switch of accesspoint al genoeg(dus geen adsl-router, of modemrouter), je kan altijd kijken of jouw router ook om te zetten is naar switch of accesspoint.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:11
Het ADSL-modemrouter verwacht een telefoonlijn als input en zet het signaal vervolgens om naar een internetsignaal zoals computers dat snappen. In je nieuwe complex is die stap niet meer nodig en kun je dus direct een computer aansluiten. Als je ook WiFi wilt, zul je een access point moeten kopen, en als je naast WiFi ook nog computers bedraad wilt kunnen aansluiten dan is een router nodig.

Deze apparaten zijn geschikt: http://tweakers.net/categ...I0MQHRZYk5SlZKfqmpSrW1tQA

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Wat voor router probeer je aan te sluiten?
Merk, type, desnoods fotooke erbij.

Abort, Retry, Quake ???

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
DiedB schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:07:
en als je naast WiFi ook nog computers bedraad wilt kunnen aansluiten dan is een router switch nodig.
FTFY.
Veel routers kun je configureren in "bridge"-mode, dan werken ze als een switch, even aangenomen dat de router meerdere lan-poorten heeft.

Je zou wel kunnen routeren, maar dat is hier niet echt nodig volgens mij.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11

FreakNL

Well do ya punk?

Een routerlover die het antwoord op deze vraag niet weet? :+

Wat krijg je voor IP op je laptop als je die aansluit op de muur?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle snelle reacties! Mijn router is deze : http://www.smc-asia.com/f...RA-N%20%28wireless%29.pdf

Hij heeft dus meerdere lan-poorten. En ja haha ik moet duidelijk nog veel leren :P Waar heb je mijn IP precies voor nodig?

Ik zou het liefst 2 computers met lan verbinding aansluiten, en wifi kunnen hebben voor mijn mobiel etc. Maar voor nu zou het ook al goed zijn als ik deze router als switch/accespoint kan configureren en zo wifi regel, hoe kom ik erachter of dat kan en hoe stel ik dat in?

Als ik een switch of nieuwe router zou kopen wil ik wel graag begrijpen WAT aan de router/switch in dit geval problemen zou veroorzaken. Ik ga liever niet 4 x op en neer naar de winkel omdat internet weer platligt. Een ADSL router mag niet want die wordt geblokkeerd (uit jouw uitleg DiedB begrijp ik dat het komt doordat de router dan verkeerde input verwacht en daardoor mijn provider alles blokkeert?), maar bepaalde merken ook niet "omdat de router de standaarden dan niet volgt". Weet iemand wat voor standaarden ze precies zouden kunnen bedoelen en waar ik dat kan vinden in de specificaties van de router (of switch)? Dan weet ik wat ik niet moet halen en snap ik beter waar het probleem in zit voor de toekomst.

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-11 11:22
Het aangegeven apparaat is een ADSL modem, switch, WiFi access point en router in een. Helaas kan dit apparaat alleen maar routen tussen de ADSL verbinding en de switch/WiFi. Om te kunnen zien of je je huidige apparaat als switch/access point kunt gebruiken is het handig om te weten of je een extern of intern IP adres krijgt. Daarom word er gevraagd naar je IP adres.

Indien je een extern IP adres krijgt, heb je een router nodig die vervolgens Network Address Translation (NAT ) kan toepassen zodat je meerdere apparaten kunt aanlsuiten. Indien je een intern IP adres krijgt, heb je in principe voldoende aan je huidige apparaat.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dankje voor de uitleg! Mijn IP adres is 213.124.221.78 . Hoe zie je daaraan of dat intern of extern is?

• luxan
Das een extern adres. Een lijst met interne adressen kun je hier vinden. In dit geval heb je een andere router nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan weet ik dat. En iedere router die NAT kan toepassen zou goed zijn? Of zou ik nog ergens anders rekening mee moeten houden?

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:18
Je hebt een (ip-netwerk) router nodig.
Het apparaat wat je probeert aan te sluiten is een (adsl) modem.

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-11 23:57
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:55:
Oke dankje voor de uitleg! Mijn IP adres is xxx.xxx.xxx.xxx. Hoe zie je daaraan of dat intern of extern is?
Hoe ben je aan dit IP-adres gekomen? Heb je gekeken welk adres aan je netwerkkaart wordt toegewezen of simpelweg een 'wat is mijn ip' website of iets dergelijks bezocht? Laatst genoemde methode is namelijk niet de juiste.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben naar start -> configuratiescherm -> netwerkverbindingen -> mn lan verbinding-> status -> details -> IPv4-adres gegaan. Datzelfde IP adres vind ik ook als ik via opdrachtprompt zoek.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2015 20:06 ]

• Xyrr
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:06:
Ik ben naar start -> configuratiescherm -> netwerkverbindingen -> mn lan verbinding-> status -> details -> IPv4-adres gegaan. Datzelfde IP adres vind ik ook als ik via opdrachtprompt zoek.
Uitstekend. Dan krijg je inderdaad een extern ip-adres toegewezen en heb je zoals andere Tweakers al vertelden een andere router nodig, één zonder modem functionaliteit.

• luxan
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:06:
In dat geval heb je de juiste stappen gevolgd en heb je een nieuwe router nodig die een ethernet WAN interface heeft.
Simba schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:00:
Je hebt een (ip-netwerk) router nodig.
Het apparaat wat je probeert aan te sluiten is een (adsl) modem.
Het gaat hier over een router met een ADSL modem als WAN interface. Dat is ook gewoon een (ip-netwerk) router.

Verwijderd

Topicstarter
Top, bedankt voor al jullie hulp. Om nog even te checken: deze router http://www.tp-link.com/en...841ND.html#specifications is geen modem voor zover ik zie, klopt dat? Ik kan ook niet vinden of hij NAT toe kan passen omdat ik daar volgens google het IP adres voor zou moeten checken, weten jullie of deze zou werken in mijn situatie?

• Xyrr
Die zal werken, maar is wel enigszins beperkt in interne (en in het geval van een snelle internetverbinding ook externe) doorvoersnelheid. Ook niet zo gek natuurlijk, voor die prijs.

Heb zelf laatst de TP-Link TL-WR1043ND aangeschaft en ben daar erg tevreden over.

[ Voor 31% gewijzigd door Xyrr op 28-08-2015 20:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik die halen, ik begrijp inderdaad dat ik wel een beetje aan snelheid in ga leveren voor die prijs maar dat moet dan maar tijdelijk. Fijn weekend :)
Pagina: 1