Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Safari weigert Tweakers.net

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb me vanmiddag maar 's aangemeld als lid van Tweakers, via FireFox. Belangrijkste reden daarvoor was dat het me de laatste tijd (paar maanden) niet lukt om jullie website via Safari te bereiken met mijn iMac (ben een frequente bezoeker). Ik krijg steeds een grijs scherm met een zwarte band bovenaan. Maar ook als lid krijg ik niets anders te zien.

Dus nu deze vraag ook maar via Firefox:
Wat kan ik doen om weer gewoon Safari te kunnen gebruiken voor Tweakersnet?

Via Firefox heb ik nimmer problemen gehad. Alle (?) instellingen in de voorkeuren van Safari nagelopen en kom niks vreemds tegen, alle cookies en caches gewist. Wel verschijnt even het logo van Trusteer. Maar in de voorkeuren daarvan zie ik niets over jullie site....Met geen enkele andere website doet zich dit voor!

Alvast bedankt voor het meedenken & de oplossing!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Welke plugins heb je in Safari geinstalleerd?
Welke proxy instellingen heb je in Safari (en dus system-wide)?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Topicstarter
Adobe Acrobat NPAPI, AdobeAAMDetect, Google Earth, Harmony, IPhotoPhotcast, Microsoft Office Live, Picasa, QuickTime, RealPlayer, SharePoint Browser, Shockwave Flash, Silverlight, Wacom Tablet, WacomTabletPlugin.

Geen proxy's geïnstalleerd.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-11 22:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En met een privé sessie? Wat doet Safari bij een andere gebruiker op je Mac?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

En wat als je (voorheen IBM) security trusteer rapport uitzet..? Draai je nog andere AV software op je Mac?
Trusteer en AV samen is bijna niet te managen.

NRG

Verwijderd

Topicstarter
Privémodus helpt ook niet.
Ingelogd als andere gebruiker lukt het wel.....

Verwijderd

Topicstarter
Trusteer uitzetten helpt niet. Is trouwens ook ingeschakeld op Firefox
Ik gebruik ook Sophos en Little Snitch; beide ook actief als ik als andere gebruiker inlog.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:18
cache even verwijderen ?

Verwijderd

Topicstarter
Is verwijderen wat anders dan legen? Dat laatste heb ik gedaan (zie 1e bericht hierboven).
Zo ja, hoe doe ik dat?

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Instellingen van cookies aanpassen? Want je komt dus niet eens bij de 'cookiewall'

NRG

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Schakel even al je plugins uit en probeer het dan nog eens. Als het dan wel werkt: plugins één voor één inschakelen om uit te vogelen welke het veroorzaakt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Klinkt alsof Safari de site blokkeerd omdat er non-https data wordt verstuurd.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Firesphere schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:30:
Klinkt alsof Safari de site blokkeerd omdat er non-https data wordt verstuurd.
Dat zal niet Safari zelf zijn maar iets anders. Ik gebruik zelf Safari ook op Tweakers (ik tik dit bericht in Safari) en dat werkt gewoon prima. Het zal dus ofwel een instelling zijn of een plugin.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
@ CH 033
Had 'niet volgen' aangevinkt. Maar uitvinken helpt ook niet.
Opnieuw 'alles verwijderd' (opvallend hoeveel er in zo korte tijd weer zijn geplaatst, maar dit terzijde)
Wat me opviel is dat direct na het wissen er meteen 2 cookies weer terug kwamen:
tweakers.net (Cache, Cookies) en tweakimg.net (Cache).
Opnieuw verwijderen werkte, maar het verversen van de voorstaande homepage van Tweakers, verschenen ze wederom...

Ik moet nu eerst ff eten! Vanavond verder.
Wel mooi dat jullie zo snel en goed reageren. Zeer bedankt! Had eerder moeten toetreden :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2015 19:40 . Reden: spel- en tikfouten ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk niet dat het waarschijnlijk is dat je cookie-instellingen in de weg zitten. Dan zou ik eerder verwachten dat je op zijn minst continu de cookiewall voorgeschoteld krijgt. Ik zou het inderdaad zoeken in je plugins en in de tweede instantie in je instellingen. Disable ze dus even allemaal en kijk of het dan wel werkt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:21:
Privémodus helpt ook niet.
Ingelogd als andere gebruiker lukt het wel.....
Dan is het dus duidelijk een lokaal probleem en geen bug van Tweakers. Je zal dus moeten gaan kijken wat het verschil is tussen de Safari instellingen, add-ons en plugins van jouw gebruiker en die andere (test) gebruiker.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Uninstall Trusteer naar eens.. (indien niet te lastig om weer terug werkend te krijgen :))

NRG

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-11 15:02

Kek

3flix

Trusteer is echt de grootste rommel ooit, ik heb dat een tijd om mijn mac gehad, het zal vast wel extra veiligheid brengen, maar dat doet het vooral doordat het niet goed werkt en je sowieso nergens meer naar kan surfen...

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor het meedenken. De draad oppakkend heb ik nog het volgende gedaan:
- alle plug-ins uitschakelen
- Trusteer verwijderd
Helpt niet. En ik geef het op, voorlopig.
Goed te weten dat het een lokaal probleem is. Maar het opsporen van de verschillen tussen mij en mijn 'testgebruiker' is nogal een klus. En zo erg is het niet om Firefox erbij te gebruiken; met Tweakers als startpagina!
Wat ik wel erg vreemd vind: hoe het openingsscherm van tweakers.net eruit ziet met mijn Safari: het sjabloon met de 1 cm dikke rode bovenlijn, daaronder de smalle zwarte lijn van de Nieuws pagina en verder een leeg veld, zijn goed herkenbaar, maar dan zonder tekst en onder een donkergrijze deken.

Verwijderd

Topicstarter
Kek schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:48:
Trusteer is echt de grootste rommel ooit, ik heb dat een tijd om mijn mac gehad, het zal vast wel extra veiligheid brengen, maar dat doet het vooral doordat het niet goed werkt en je sowieso nergens meer naar kan surfen...
Ik heb het ook geinstalleerd in Firefox, zonder enig probleem.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als het goed is, heb je in je profiel onder Library een mapje Safari staan. Dat zouden de instellingen kunnen zijn. Ik heb zelf geen Mac, dus doe het even uit m'n hoofd wat ik nog weet van toen ik ooit met Apples heb gewerkt. Check het voor de zekerheid even. Maak een backup of hernoem gewoon de map naar wat anders en start Safari op. Heb je dan nog steeds problemen?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:13:
Hartelijk dank voor het meedenken. De draad oppakkend heb ik nog het volgende gedaan:
- alle plug-ins uitschakelen
- Trusteer verwijderd
Helpt niet. En ik geef het op, voorlopig.
Goed te weten dat het een lokaal probleem is. Maar het opsporen van de verschillen tussen mij en mijn 'testgebruiker' is nogal een klus. En zo erg is het niet om Firefox erbij te gebruiken; met Tweakers als startpagina!
Wat ik wel erg vreemd vind: hoe het openingsscherm van tweakers.net eruit ziet met mijn Safari: het sjabloon met de 1 cm dikke rode bovenlijn, daaronder de smalle zwarte lijn van de Nieuws pagina en verder een leeg veld, zijn goed herkenbaar, maar dan zonder tekst en onder een donkergrijze deken.
Na deze verwijder actie voor de zekerheid ook even de Mac herstart?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt ook je ~/Library/Safari map even hernoemen naar Safari.OLD en kijken of dat helpt.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Misschien Safari echt helemaal verwijderen en opnieuw installeren?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Juup schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 02:23:
Je kunt ook je ~/Library/Safari map even hernoemen naar Safari.OLD en kijken of dat helpt.
Spuit 11:
Hero of Time schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:28:
Als het goed is, heb je in je profiel onder Library een mapje Safari staan. Dat zouden de instellingen kunnen zijn. Ik heb zelf geen Mac, dus doe het even uit m'n hoofd wat ik nog weet van toen ik ooit met Apples heb gewerkt. Check het voor de zekerheid even. Maak een backup of hernoem gewoon de map naar wat anders en start Safari op. Heb je dan nog steeds problemen?
Mandrake466 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 07:48:
Misschien Safari echt helemaal verwijderen en opnieuw installeren?
Een andere gebruiker werkt wel gewoon, dus het is niet Safari zelf, maar een instelling. Opnieuw installeren werkt bij een Mac niet zoals bij Windows dat het geval is. ;)

Pagina: 1