Upgrade Gaming PC, Budget 400 euro

Pagina: 1
Acties:

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Krachtige spellen zoals GTA 5, Batman Arkham Knight, Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain.
Batman loopt momenteel bijvoorbeeld alleen soepel als ik alle grafische instellingen op minimaal zet.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 400 euro voor de upgrade.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige configuratie:

OnderdeelBeschrijving
MoederboordMSI H81M-E34 (MS-7817) (SOCKET 0)
CPUIntel Pentium G3258 @ 3.20GHz
RAM8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHz
GPU2GB NVIDIA GeForce GTX 750
HDSeagate ST1000DX001-1CM162 (1TB)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens de system requirements van Batman komt mijn grafische kaart tekort. Ze raden minimaal een NVIDIA GeForce GTX 660 aan, en volgens deze website is die beter dan mijn huidige grafische kaart. Ik heb voldoende RAM en de CPU lijkt ook wel in order.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, maar ik zat zelf naar de volgende twee grafische kaarten te kijken:
  • AMD R9 280X
  • NVIDIA GeForce GTX 960
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Wanneer de standaardinstellingen niet werken zou ik wel kunnen overklokken, alleen dan puur softwarematig.

Wat verwacht je van ons?
  1. Kijkend naar mijn huidige systeem en de eisen (i.e. de games die ik wil spelen), klopt mijn analyze dat ik het beste de grafische kaart kan vervangen?
  2. Welke grafische kaart zouden jullie aanraden?

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-11 12:17
Als je €400 te besteden hebt zou ik meteen een nieuwe CPU nemen, ik vraag me af of je huidige cpu krachtig genoeg is voor die moderne games.

CPU: http://tweakers.net/product/376910/intel-core-i5-4460/
en dan om binnen je budget te blijven
Videokaart: pricewatch: Nvidia GeForce GTX 960

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Die Pentium zal een moderne videokaart sowieso bottlenecken. Handig is wel dat je hem op dat moederbord nog naar 4.2-4.4GHz kunt overklokken, maar dan zal hij nog steeds enigszins bottlenecken. Zie bijvoorbeeld deze video: YouTube: GTA 5 PC - Pentium G3258@4.4 / EVGA GTX 750 Ti FTW. Maar je kunt het dus wel eens proberen mocht je er zin in hebben. Je moet dan wel een aftermarket cpu koeler aanschaffen.

Andere mogelijke upgrade: pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed, daar kun je de komende jaren mee door. Een R9 280X is een goede keuze, maar ik zou hem wel tweedehands halen. Ik vind het persoonlijk een te oude gpu om nieuw te halen. Een HD 7950(=R9 280)/7970(=R9 280X) is ook goed. Die kun je soms voor 100 euro al krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door JoepD op 28-08-2015 17:15 ]

Verwijderd

Welk merk en type voeding gebruik je nu?