Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Krachtige spellen zoals GTA 5, Batman Arkham Knight, Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain.
Batman loopt momenteel bijvoorbeeld alleen soepel als ik alle grafische instellingen op minimaal zet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 400 euro voor de upgrade.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige configuratie:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens de system requirements van Batman komt mijn grafische kaart tekort. Ze raden minimaal een NVIDIA GeForce GTX 660 aan, en volgens deze website is die beter dan mijn huidige grafische kaart. Ik heb voldoende RAM en de CPU lijkt ook wel in order.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, maar ik zat zelf naar de volgende twee grafische kaarten te kijken:
Nee
Ga je overklokken?
Wanneer de standaardinstellingen niet werken zou ik wel kunnen overklokken, alleen dan puur softwarematig.
Wat verwacht je van ons?
Gamen. Krachtige spellen zoals GTA 5, Batman Arkham Knight, Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain.
Batman loopt momenteel bijvoorbeeld alleen soepel als ik alle grafische instellingen op minimaal zet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 400 euro voor de upgrade.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige configuratie:
| Onderdeel | Beschrijving |
| Moederboord | MSI H81M-E34 (MS-7817) (SOCKET 0) |
| CPU | Intel Pentium G3258 @ 3.20GHz |
| RAM | 8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHz |
| GPU | 2GB NVIDIA GeForce GTX 750 |
| HD | Seagate ST1000DX001-1CM162 (1TB) |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens de system requirements van Batman komt mijn grafische kaart tekort. Ze raden minimaal een NVIDIA GeForce GTX 660 aan, en volgens deze website is die beter dan mijn huidige grafische kaart. Ik heb voldoende RAM en de CPU lijkt ook wel in order.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, maar ik zat zelf naar de volgende twee grafische kaarten te kijken:
- AMD R9 280X
- NVIDIA GeForce GTX 960
Nee
Ga je overklokken?
Wanneer de standaardinstellingen niet werken zou ik wel kunnen overklokken, alleen dan puur softwarematig.
Wat verwacht je van ons?
- Kijkend naar mijn huidige systeem en de eisen (i.e. de games die ik wil spelen), klopt mijn analyze dat ik het beste de grafische kaart kan vervangen?
- Welke grafische kaart zouden jullie aanraden?