[Photos | iPhoto] Is iPhoto nog beschikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-09 17:29
Goeiedag Tweakers en Mac-liefhebbers,

Ik ga morgen m'n nieuwe MacBook Pro aankopen, en ik was wat aan het rondkijken op de Apple-site naar wat voor 'meuk' ze tegenwoordig er op zetten om al een beetje te kijken wat ik graag wil bewaren - en wat niet uiteraard. Een van de zaken die me opviel is dat iPhoto blijkbaar geëlimineerd is?

Nu werk ik momenteel op een MacBook Pro uit 2011, draaiend op Yosemite. Een van zaken die ik wel erg frequent gebruik is iPhoto. De Photos-app heeft deze blijkbaar vervangen tegenwoordig (wat gek is want iPhoto heb ik wel en Photos niet?). Nu heb ik me wat verdiept in de functies van Photos en merk ik dat er nogal wat veranderd is :/

Zo kun je geen albums meer samenstellen. Iets wat ik graag deed via Apple na elke vakantie omdat ze altijd mooi werk afleveren - ook al is het best duur. Lekker makkelijk ook, gewoon foto's selecteren en naar je album slepen. Naar wat ik begrepen heb gaat dat dus niet meer in Photos.

Nu is de vraag, heb ik ergens overgekeken of is Photos inderdaad veel beperkter dan iPhoto? Waarom is dat veranderd? En is er een manier om op een nieuwe MacBook Pro iPhoto nog te zetten?

Alvast bedankt :)

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

http://www.apple.com/nl/osx/print-products/

Lijkt me dat je met Photos nog steeds albums kunt laten printen :)

Voor de rest is Photos wel beperkter dan iPhoto (op dit moment). Photos is van de grond af opnieuw gebouwd. Als je zoekt naar "iphoto photos difference" vind je de nodige reviews met de verschillen.

[ Voor 56% gewijzigd door Daedalus op 28-08-2015 17:04 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-09 17:29
Oh mooi, dat kan dus wel :D

Zal eens kijken dan naar de verschillen. Bedankt voor je antwoord!

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 13:17
Daarnaast als jij gewoon inlogt op je Apple id en in de store kijkt naar je aankopen kan je gewoon de laatste versie van iPhoto downloaden en installeren en dat moet gewoon werken

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infor40
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 09:25
Photos is best mooi maar je moet even afstappen van het 'oude idee' van iPhoto dat je foto's organiseert in Albums. Je foto's staan gewoon allemaal op volgorde van datum in foto's. En vervolgens kun je albums aanmaken, maar een foto kan in verschillende albums staan.

Bij de conversie van iPhoto naar Photos helpt Apple je niet heel erg in mijn beleving. Je hebt wel een map met iPhoto Albums (of zoiets) maar die strookt eigenlijk niet helemaal met de werkwijze van Photos.

Wat je kunt doen is alle albums in de iPhoto map converteren naar een Photo album. Selecteer alles, rechter muisknop meen ik. Wellicht heb je dan net als ik heel veel albums die een losse datum zijn. Die kun je eigenlijk gewoon wissen. (Je wist dan alleen het album niet de foto).

Uiteindelijk heb ik dus nu een DB waar een paar albums in staan, niet alle foto's zitten in albums - alleen de vakanties en echt belangrijke. En de rest bekijk ik via foto's in volgorde van tijd (of middels zoekfunctie).

Wat me nog wel opviel is dat bij het wissen van meerdere albums tegelijk (dat kan overigens alleen in album-modus in de rechterkant van het scherm, niet in het navigatiepaneel), sommige foto's er dubbel in staan, waarbij een foto wit wordt weergegeven als miniatuur en vergroot. Ben nog niet achter de oorzaak en oplossing gekomen, maar ik wacht eerst wel even een update af.

[ Voor 0% gewijzigd door Infor40 op 30-08-2015 21:53 . Reden: naamgeving ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Is was ook sceptisch over Photo's, maar het is anders en daar moet je even aan wennen.

Ook bij Photo's kan je werken in albums, maar is het gevoelsmatig sneller en overzichtelijker vind ik.

Maar zolang je fotoalbum nog niet overgezet is naar Photo werkt iPhoto omkoop je nieuwe Mac.
Pagina: 1