Netwerkcabinet - welke kast?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb in mijn nieuwe huis een wall mounted netwerkcabinet staan, 6U hoog. Zat er al van de vorige eigenaar (die inmiddels foetsie is natuurlijk).

Ik wil graag een chassis installeren in dit kleine rack voor een servertje, liefst 3/4U hoog zodat er wat schijven in kunnen. Ik heb alleen erg veel moeite om een chassis te vinden die hier in past qua diepte (max 33.5 cm).

Hebben jullie ervaringen met het installeren van servers in een wallmounted netwerkcabinet? Tips voor een servercase?

Afmetingen zijn:
- Binnenkant (mounting profile):
33.5 cm diepte (van achtersteven tot mounting profiel aan voorkant), oftewel 13.1 inch.
26 cm hoog, oftewel 6U
45 cm breed
- Buitenkant:
60cm x 37cm x 45 cm (breedte x hoogte x diepte)

Impressie van de wallmount kast die ik heb is hier.

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 13:10

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dank voor reactie, maar niet wat ik zoek Barreljan. Ik heb reeds een wallmount kast van 6HE, echter kan ik geen server cases (3U+) vinden met een diepte van 13.1 inch die hierin passen. Dit is waar ik naar op zoek ben, enig idee?

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:08
Die zijn moeilijk te vinden. Misschien gewoon een schap nemen en daar een mini itx systeem oid op leggen?

Zulke cabines zijn bedoelt voor switchen en ander netwerk spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-10 08:24
Die typische 3U/4U server behuizingen gaan inderdaad niet passen in je "rack". Die zijn (veel) te diep.

Je kan misschien nog eens kijken [url="bij https://ri-vier.eu/"]ri-vier[/url], maar ik vrees er voor. Misschien eens kijken naar een behuizing à la Fractal Node die je dan onderin je rack kan neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pricewatch kasten minder dan 13.1 diep en net geen 4" (7 inch) hoog

Wat anderen ook al zeggen; het is misschien handiger om te kijken naar een case die je kan neerleggen, voldoende hoogte heeft om wat onderdelen te huisvesten en die "los" in je 6HE te mikken. De diepte is helaas killing; misschien kan je een case vinden die een kwartslag gedraaid (dus powerknop links, I/O-panel rechts) beter gaat passen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
als je wat moet, moet je wat. Als je de kast nu kan kantelen (de voorkant aan de bovenkant) heb je misschien ineens een stuk meer mogelijkheden? Niet profi maar wel effectief...
Anders zou ik gewoon naar een grote tower gaan kijken en deze met 2 stevige beugels in je meterkast vastmaken?

Niet vergeten uiteraard; het is een netwerkkast welke je wilt misbruiken als serverkastje. Profi wordt t nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 10:05
Hoe diep zijn de QNAP rackmountable nassen? Volgens mij zijn die al snel <40 cm iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > CSL (twijfelde tussen CSL, OH of CAA , een mod daar mag een betere beslissing nemen ;P )

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1