Hallo medetweakers,
Ik wil binnenkort beginnen aan een nieuw project: een PC waar in 2002 iedereen van droomde
,ik vind het moeilijk om de perfecte onderdelen te vinden daarom ben ik dit topic gestart. Het leek mij leuk om te doen en ik wil ook nog kijken hoe zo'n systeem nu zou functioneren. Ik hoop dat jullie interesse tonen en mij kunnen helpen? Ik zal als ik ben begonnen met het bouwen wel foto's toevoegen aan dit topic hoe het ervoor staat met de "2002 ultimate game PC". Aangezien er toen veel werd overclocked ga ik dat waarschijnlijk ook wel doen. GPU en CPU heb ik nog geen problemen mee gehad om te vinden wat ik nodig heb, alleen case, PSU, CD-drive, diskette drive (of hoe dat ook heet, je weet wel wat ik bedoel
) en moederbord heb ik nog wat problemen mee.
Wat mag het systeem gaan kosten? Ik hoop niet meer als 200 Euro, rond de 100 zou mooi zijn maar als het met een budget van 200 niet te halen is ben ik bereid er iets overheen te gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Het gaat in deze topic specifiek om de PC en niet over monitor, toetsenbord, muis en geluidsinstallatie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Tja, dat kun je wel zien aan de titel, een ultimate 2002 dream PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Nee, zolang het in 2002 in een droom systeem zit.....
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? Ja, het moet in 2002 een systeem zijn geweest, waar alle jongeren (ook ouderen
) toen gedroomd van hadden.
Ga je overklokken? Ik denk het wel om de maximum specificaties te halen.
Ik heb al gevonden:
-Videokaart: http://www.marktplaats.nl...pet=horizontalRichSnippet
-Processor: V&A aangeboden: AMD Athlon XP 2000+ Tray
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de rest van de onderdelen
Ik hoop dat dit een echt mooi "2002 dream systeem" word
.
Aangezien er in 2002 wel eens op een case een logo (Nvidia, ATI) etc. werd gespoten ben ik ook van plan een heel lichte (eerste) casemod te doen
.
Alvast bedankt voor jullie hulp en inzet!
Als ik bezig ben met bouwen en/of uittesten van het systeem plaats ik wel plaatjes
Ik wil binnenkort beginnen aan een nieuw project: een PC waar in 2002 iedereen van droomde
Wat mag het systeem gaan kosten? Ik hoop niet meer als 200 Euro, rond de 100 zou mooi zijn maar als het met een budget van 200 niet te halen is ben ik bereid er iets overheen te gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Het gaat in deze topic specifiek om de PC en niet over monitor, toetsenbord, muis en geluidsinstallatie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Tja, dat kun je wel zien aan de titel, een ultimate 2002 dream PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Nee, zolang het in 2002 in een droom systeem zit.....
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? Ja, het moet in 2002 een systeem zijn geweest, waar alle jongeren (ook ouderen
Ga je overklokken? Ik denk het wel om de maximum specificaties te halen.
Ik heb al gevonden:
-Videokaart: http://www.marktplaats.nl...pet=horizontalRichSnippet
-Processor: V&A aangeboden: AMD Athlon XP 2000+ Tray
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de rest van de onderdelen
Ik hoop dat dit een echt mooi "2002 dream systeem" word
Aangezien er in 2002 wel eens op een case een logo (Nvidia, ATI) etc. werd gespoten ben ik ook van plan een heel lichte (eerste) casemod te doen
Alvast bedankt voor jullie hulp en inzet!