Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke van deze laptops voor studie

Pagina: 1
Acties:

• firevlam90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07-2023
Geachte mede Tweakers,

Ik heb hier een paar laptops waarover ik twijfel. Als jullie tips en suggesties hebben hoor ik het graag.
Ik ga dit jaar beginnen met de studie Gametechnologie/Informatica.

Eisen specificates: i5/i7 en een GT X40/X50

Gebruik: Dagelijks, C++, C#, Visualstudio, Gamen (LAN Part en bij ouders) etc.

Budget: Het liefst rond de 700-800

Groote: 15,6 of 17,3 Ik koop misschien nog een speciale rugzak waar een laptop inpast dus een 17,3 zou
geen probleem moeten zijn? Momenteel heb ik een eastpack in bezit.

Merken: het liefst Asus en anders Lenovo, maar omdat andere merken op papier betere hardware hebben
voor minder geld maakt het mij eigenlijk niet meer uit.

Deze laptop had ik in gedachten omdat deze een GT 850 (deze zou op de nieuwste games na alles goed moeten runnen) en een i5 (15,6'') heeft en als het goed is is een GT 850>940?
pricewatch: HP Envy 15-k238nd

Deze heeft een i7 en een GT 940 (17,3'')
pricewatch: Medion Akoya P7639 (30018556/30018557)

Zelfde i5 als de hp envy maar heeft een 940 (15,6'') en is €75 goedkoper
http://www.mycom.nl/lapto...back2school#specificaties

i7 en een 845 (15,6'') wel ietsje duurder, 845>940 als het goed is?
pricewatch: Asus N551JQ-CN045H

Nog wat laptops die ongeveer hetzelfde zijn:
pricewatch: Lenovo Flex 2 15-59431113
pricewatch: Asus A555LB-DM297H

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groet,

firevlam90

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
Mijn tip is om max voor een 15,6" te gaan, alles daarboven is voor veel mensen te groot en vaak ook te zwaar om comfortabel mee te dragen, belangrijk detail wat betreft de CPU's in laptops

U = Dual core
HQ/MQ = Quadcore

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even heel snel:: pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-15E & reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2015 al bekeken? Mogelijk dat de prijzen al aangepast zijn of dat de laptop (qua gewicht, resolutie, processor) een andere/betere keuze is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-11 13:41
Voor het gamen is het verschil tussen een GT(940m) en GTX (950m) behoorlijk groot. GTX staat bekend dat het gericht is op gamen. De 940 is alleen GT. Veel mindere prestaties.

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-11 21:29
Aangezien ik weinig van grafische kaarten weet behalve dat een hoger cijfer betere prestaties impliceert, kan ik daar geen hulp bij bieden.

Ik kan je echter wel dit zeggen: neem GEEN 17,3 inch machine als je hem heel vaak moet meenemen. Zelfs de lichtere varianten zijn redelijk zwaar en de meeste zijn gewoon bakbeesten. Een groot scherm is één ding, maar je zult het vooral snel voelen dat het enorm onhandig is, ook gewoon door de omvang.

Als je gewoon mobiel moet zijn, neem dan 13,3. Als je per se een groot scherm wilt hebben is 15,3 het maximum als je veel reist terwijl je je laptop op zak hebt.

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

• firevlam90
Bedankt voor de tips.

Ik zie dat er ongeveer 0,4-0,5kg verschilt tussen de 15 en 17 inch is dat echt zoveel als je het meeneemt?:O

De QuadCore zijn wel echt 2-2,3x ''sneller'' als je kijkt naar benchmarks :/

Maar het grafische vermogen van de GTX850 is wel veel beter vs de GT 845 die van de andere laptops nog het meest dichtbij zit ,de fps is 2:1.

Heeft iemand ervaring met grafisch werk en programmeren en die weet of een betere CPU veel beter is of dat een GTX versie het belangrijkst is?

Anders gaat mijn keuze wss naar de HP Envy, i5-5200U , GTX 850 en 15,6''.
Alleen jammer dat het een DualCore is.

Kheb wel naar de BBG gekeken maar kheb de laptops hierboven uitgezocht op criteria :).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

firevlam90 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:47:
Bedankt voor de tips.

Ik zie dat er ongeveer 0,4-0,5kg verschilt tussen de 15 en 17 inch is dat echt zoveel als je het meeneemt?:O
Geen idee hoe jouw vervoer er dagelijks uitziet. Maar ga het weekend eens 3 uur lopen en hou gedurende die tijd eens 500g in 1 hand. Ik denk dat je na een kwartier al denk "vervelend ding" en na 3 uur heb je het object al weggegooid. Maar ja, heb je een brommer, zet je de laptop waarschijnlijk tussen je benen of strak op je rug. Heb je een auto, dan gooi je de laptop op de achterbank.
De QuadCore zijn wel echt 2-2,3x ''sneller'' als je kijkt naar benchmarks :/...
Alleen jammer dat het een DualCore is.
Benchmarks zeggen absoluut weinig. Tuurlijk is een 4-core CPU 2x sneller dan dezelfde 2-core CPU als het over dezelfde familie/revisie gaat, hetzelfde geheugen etc. Maar jij zal dat pas merken als jouw software ook continu alle 4 de cores kan aansturen. Veel games doen dat bijvoorbeeld niet.

Ook mis ik een beetje welke applicaties er voor jouw studie benodigd gaan zijn want dan kan je allicht eens op de site van de fabrikanten gaan snuffelen of applicatie A wel met 2 of 4 cores overweg kan. Of dat applicatie B wel/geen hyperthreading snapt. Je noemt in de topicstart een programmeertaal zoals C++ & C## maar de code kan je ook schrijven in Notepad en die heeft echt geen quadcore nodig.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• FrietzakNL
  • Laatst online: 26-11 21:51
Zelf bezit ik ook al jaren een 17" laptop van 3.6 kilo die ik iedere dag mee naar school moet nemen. Persoonlijke vind ik dit geen ramp en ben daarom ook blij dat ik een 17" laptop heb aangezien een 15" naar mijn mening net wat te klein is.

Als je over het gewicht inzit is het verstandig om te kijken wat je iedere dag nou mee neemt. Ik heb voor mijn studie alleen m'n laptop nodig en geen boeken waardoor het gewicht wel mee valt.

Verder zul je voornamelijk gaan werken met visual studio en misschien nog een klein beetje met VM Ware (of soort gelijks) en daar heb je nou niet echt een de beste i7 voor nodig.

• firevlam90
Oké, bedankt mensen voor jullie tips en ervaring :)!

Liever zou ik een 17'' willen maar ik ga hoogst wss voor de 15,6 HP envy.

Maar ik zal er nog over nadenken.

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04:08

deepvreezo

Redacteur
Dat zou ik zeker doen, want volgens deze review is het scherm van de HP wel matig voor een laptop die zoveel mag kosten. Fletse kleuren en weinig contrast. Aan de andere kant, veel alternatieven zijn er ook niet. Misschien deze Acer V17, die heeft een IPS-scherm en komt qua specificaties verder aardig overeen. Moet je wel een dvd-speler kunnen missen.
Pagina: 1