Monitor vinden PS4 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Castanje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01 19:49
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een 24" monitor voor mijn PS4. Inmiddels heb ik al twee IPS-monitoren van LG teruggestuurd en nu heb ik een BenQ RL2455HM. Deze laatste komt erg goed uit de reviews, maar ik vind de kleuren er niet uitzien. Het is dan wel een TN-paneel, maar toch. Ik zit erover te denken om ook deze terug te sturen.

Dit wordt dan dus mijn 4e monitor die ik ga kopen voor mijn PS4 en ik wil nu wel eens tevreden zijn en daarom vraag ik jullie om hulp. Eisen waaraan de monitor moet voldoen:

- 24" 1080p 60Hz
- goede en levendige kleurweergave
- <€250,-
- lage inputlag en snelle responstijd. (Dus ik denk geen IPS of wel?)
- audio (koptelefoon) uitgang

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en mij een monitor kunnen aanraden die betere kleuren heeft dan die fletse BenQ die ik nu heb.

Alvast bedankt en groetjes,
Castanje

Edit:

Sinds 4 september heb ik de Iiyama XB2483HSU-B1 voor mijn PS4. De kleuren zijn erg mooi, zeker vergeleken met de BenQ RL2455. De input lag is volgens Hardware.info nog steeds verwaarloosbaar met maximaal 'slechts' 19,2ms (http://nl.hardware.info/r...-reactietijd-en-input-lag, onderaan het artikel staat het) en de ghosting is minimaal doordat de overdrive instelling op maximaal is gezet (standje 3). Kortom: ik ben er erg tevreden over! Het is een goede all-round monitor!

Voor echte competitieve hardcore gamers raad ik nog steeds TN aan zoals de BenQ RL2455 omdat die een betere reactietijd heeft en helemaal geen ghosting, maar de kans is er dat je je, net zoals ik, ergert aan de slechte beeldkwaliteit en dan geeft deze Iiyama XB2483HSU-B1 een veel mooier beeld en meer entertainment!

Bedankt voor het aanraden :)

[ Voor 168% gewijzigd door Castanje op 04-09-2015 16:54 ]

• Castanje
Ik heb zojuist deze monitor besteld: http://www.monitorstore.nl/product/573734/lg-22mp65vq.html

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb de 24"-variant daarvan en die bevalt me prima. Ik gebruik hem alleen niet voor gamen, dus qua lag heb ik geen idee.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Castanje
Ik heb nu al twee LG IPS-monitoren besteld en getest na het maken van deze topic, maar beiden hadden ze last van 'crushed blacks', en over het algemeen waren de donkere kleuren slecht te onderscheiden. Irritant bij donkere games dus.

Ik kan dus geen goede monitor vinden. Zou het liggen aan dat ik voor IPS heb gekozen?
Hebben jullie betere suggesties?

[ Voor 6% gewijzigd door Castanje op 26-08-2015 14:09 ]

• Castanje
Ik ben nu gegaan voor de BenQ RL2455, maar bij deze zijn de kleuren ontzettend flets en ik zit erover na te denken om mijn derde monitor terug te sturen. Is er niemand die mij kan helpen?

• Castanje
-

[ Voor 99% gewijzigd door Castanje op 28-08-2015 14:58 ]

• aercaen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-02 12:55

aercaen

Proud framerate whore

Ik heb eens even voor je gekeken en op de pricewatch vind ik deze monitors terug:
http://tweakers.net/categ...7a0lePW7NEcoujPyOt8ZGBdvw

Alle 3 voldoen naar mijn weten aan je eisen, namelijk:
- 24" 1080p 60Hz (check)
- goede en levendige kleurweergave (IPS dus check)
- <€250,- (check, check en check)
- lage inputlag en snelle responstijd. (5 ms is denk ik meer dan laag genoeg)
- audio (koptelefoon) uitgang (2 van de 3 hebben dat, de goedkoopste niet, dus check)

Nu heb ik zelf geen ervaring met die schermen, maar als ik naar de specificaties kijk, zijn dit wel 3 mooie monitors.

• Castanje
aercaen schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:36:
Ik heb eens even voor je gekeken en op de pricewatch vind ik deze monitors terug:
http://tweakers.net/categ...7a0lePW7NEcoujPyOt8ZGBdvw

Alle 3 voldoen naar mijn weten aan je eisen, namelijk:
- 24" 1080p 60Hz (check)
- goede en levendige kleurweergave (IPS dus check)
- <€250,- (check, check en check)
- lage inputlag en snelle responstijd. (5 ms is denk ik meer dan laag genoeg)
- audio (koptelefoon) uitgang (2 van de 3 hebben dat, de goedkoopste niet, dus check)

Nu heb ik zelf geen ervaring met die schermen, maar als ik naar de specificaties kijk, zijn dit wel 3 mooie monitors.
Bedankt voor je reactie. Bij deze 3 monitoren staan nou juist de twee die ik teruggestuurd heb :+ Dus dit zal hem niet zijn. Ik denk dat ik toch maar voor TN moet gaan.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Heb je ook al naar MVA gekeken? TN en IPS zijn niet de enige soorten he.

• Castanje
johnkeates schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:56:
Heb je ook al naar MVA gekeken? TN en IPS zijn niet de enige soorten he.
Bedankt voor je reactie. MVA heeft toch helemaal een dramatische input lag?

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-01 14:24
Is het ook mogelijk dat jouw verwachtingen onrealistisch hoog zijn? Het lijstje dat Aercaen gevonden heeft zijn namelijk schermen met goede reviews.

• Castanje
hanvandijk schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:28:
Is het ook mogelijk dat jouw verwachtingen onrealistisch hoog zijn? Het lijstje dat Aercaen gevonden heeft zijn namelijk schermen met goede reviews.
Misschien wel ja, maar een scherm met goede kleuren en lage inputlag is niet zo makkelijk te vinden blijkbaar.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Castanje schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:57:
[...]

Bedankt voor je reactie. MVA heeft toch helemaal een dramatische input lag?
Volgens mij niet, ergens onder de 10ms dacht ik. Verder is input lag sowieso een flink overtrokken probleem, er zijn miljoenen als niet tientallen miljoenen mensen die hun spelletjes op een TV spelen en er gewoon blij mee zijn en prima entertainment ervaren.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-02 17:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

En ik begrijp echt niet hoe iedere monitor een probleem kan hebben, hoe weet je uberhaupt wat "goed" beeld is uit een PS4 als je het al bij de eerste monitor afkraakt? Ik snap er niet veel van...

Hoe dan ook, ik heb 3 van deze: pricewatch: LG 27MP35HQ-B Zwart en ze stellen me absoluut niet teleur. Het kan natuurlijk zijn dat de 27" exemplaren een duurder paneel krijgen maar dat lijkt me ook vrij sterk.

Is het niet zo dat je in je PS4 kunt instellen welke kleuren-range je wil? Ik meen me te herrinneren dat het ding vaak een "lager" signaal uitzend omdat TV's vaak niet die uitgebreide kleurenrange bezitten, kleuren worden als het ware uitgerekt en dat ZOU je fletse kleuren kunnen verklaren, al betwijfel ik het heel erg sterk.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:12
Deze Iiyama ProLite X2483HSU-B1 heeft alles wat je wil, en een a-mva paneel met goede reactietijd. Geen last van ips glow en backlightbleed, beter zwart dan tn en goede kleuren. Ik heb onlangs een dell 34 inch gekocht, knip, hiervoor is de V&A in het leven geroepen.

Hou je nog wat centjes over voor Until Dawn :P

[ Voor 16% gewijzigd door br00ky op 30-08-2015 20:35 ]

• Castanje
Grindtegel schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:00:
Deze Iiyama ProLite X2483HSU-B1 heeft alles wat je wil, en een a-mva paneel met goede reactietijd. Geen last van ips glow en backlightbleed, beter zwart dan tn en goede kleuren. Ik heb onlangs een dell 34 inch gekocht, je mag die van mij voor 130 komen ophalen, is in april 2015 gekocht bij azerty dus nog garantie erop.

Hou je nog wat centjes over voor Until Dawn :P
Je bent de tweede die mij deze monitor aanraadt. Deze monitor lijkt mij inderdaad voorlopig de beste keuze :) misschien dat ik dan toch voor MVA ga, bedankt!

• Castanje
Zijn er nog meer suggesties :) ?

• Castanje
Beste Tweakers,

Sinds vandaag heb ik de Iiyama XB2483HSU-B1 voor mijn PS4. De kleuren zijn erg mooi, zeker vergeleken met de BenQ RL2455. De input lag is volgens Hardware.info nog steeds verwaarloosbaar met maximaal 'slechts' 19,2ms (http://nl.hardware.info/r...-reactietijd-en-input-lag, onderaan het artikel staat het) en de ghosting is minimaal doordat de overdrive instelling op maximaal is gezet (standje 3). Kortom: ik ben er erg tevreden over! Het is een goede all-round monitor!

Voor echte competitieve hardcore gamers raadt ik nog steeds TN aan zoals de BenQ RL2455 omdat die een betere reactietijd heeft en helemaal geen ghosting, maar de kans is er dat je je, net zoals ik, ergert aan de slechte beeldkwaliteit en dan geeft deze Iiyama XB2483HSU-B1 een veel mooier beeld en meer entertainment!

Bedankt voor het aanraden :)
Pagina: 1