Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige computer is nu 5 jaar oud en aan vervanging toe. Daarom op zoek naar een stille computer voor allround gebruik die weer een tijdje mee kan (met op termijn wellicht uitbreiding van geheugen en diskruimte).
Gebruik de PC onder andere voor muziek (Cubase) en Flight Simulator X Steam Edition. Voor de rest nog niet echt games. Kan nog komen, maar dan meer casual gamer dus.
De nadruk ligt voor mij op een systeem dat beslist stil moet zijn (met name videokaart).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euries
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Waarschijnlijk wel een SSD of HDD uit mijn huidige setup maar voor de rest wil ik een glimmendnieuw systeem
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wensenlijst hierboven. Suggesties meer dan welkom.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen echter voorkeuren. Zoals gezegd nadruk op stil. Ook wel toekomstbestendig vandaar nieuwe CPU serie; DDR4 RAM
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd dus een (zeer) stille pc. Moet weer een tijdje meekunnen en toch aardig kunnen gamen enzo.
Ga je overklokken?
Heb dat tot dusver niet gedaan. Maar als het zonder risico kan, dan is het altijd het overwegen waard. Is geen must voor mij.
Wat verwacht je van ons?
Graag advies over of deze componenten de beste keuze binnen het budget zijn.
Ik zou liever nog wat goedkoper gaan omdat ik de pc laat assembleren en bij één winkel koop waardoor de prijs dan weer wat hoger uitvalt dan in de pricewatch getoond wordt.
Wellicht een ander moederbord of grafische kaart? Ik hoor graag suggesties!
Zit bijvoorbeeld ook te denken aan de MSI GeForce GTX 960, 2GB, Gaming of de 4GB variant. Weet niet of dat een betere keuze is dan R9 380? Met name is de geluidsproductie voor mij dus ook van belang!
En als moederbord de GigaByte GA-Z170M-D3H in plaats van de ASRock?
Mijn huidige computer is nu 5 jaar oud en aan vervanging toe. Daarom op zoek naar een stille computer voor allround gebruik die weer een tijdje mee kan (met op termijn wellicht uitbreiding van geheugen en diskruimte).
Gebruik de PC onder andere voor muziek (Cubase) en Flight Simulator X Steam Edition. Voor de rest nog niet echt games. Kan nog komen, maar dan meer casual gamer dus.
De nadruk ligt voor mij op een systeem dat beslist stil moet zijn (met name videokaart).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euries
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Waarschijnlijk wel een SSD of HDD uit mijn huidige setup maar voor de rest wil ik een glimmendnieuw systeem
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Fractal Design Define S | € 82,18 | € 82,18 |
| 1 | ASRock Z170 Pro4S | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Intel Core i5-6600K Tray | € 259,95 | € 259,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,- | € 39,- |
| 1 | MSI R9 380 Gaming 4GB | € 238,95 | € 238,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO M.2 500GB | € 182,- | € 182,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.041,93 | |
Zie wensenlijst hierboven. Suggesties meer dan welkom.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen echter voorkeuren. Zoals gezegd nadruk op stil. Ook wel toekomstbestendig vandaar nieuwe CPU serie; DDR4 RAM
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd dus een (zeer) stille pc. Moet weer een tijdje meekunnen en toch aardig kunnen gamen enzo.
Ga je overklokken?
Heb dat tot dusver niet gedaan. Maar als het zonder risico kan, dan is het altijd het overwegen waard. Is geen must voor mij.
Wat verwacht je van ons?
Graag advies over of deze componenten de beste keuze binnen het budget zijn.
Ik zou liever nog wat goedkoper gaan omdat ik de pc laat assembleren en bij één winkel koop waardoor de prijs dan weer wat hoger uitvalt dan in de pricewatch getoond wordt.
Wellicht een ander moederbord of grafische kaart? Ik hoor graag suggesties!
Zit bijvoorbeeld ook te denken aan de MSI GeForce GTX 960, 2GB, Gaming of de 4GB variant. Weet niet of dat een betere keuze is dan R9 380? Met name is de geluidsproductie voor mij dus ook van belang!
En als moederbord de GigaByte GA-Z170M-D3H in plaats van de ASRock?