Computer start niet op/geen beeld als video kaart erin zit

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views

• teunissenstefan
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-02-2022
De computer start gewoon op, en geeft beeld als de grafische kaart er niet in zit.
Als de grafische kaart erin zit gaan alleen de ventilator en lichtjes op de computer aan, geen beeld.

En in alle bij de scenario's zit de kabel van het beeldscherm in de VGA aansluiting van de moederbord.
Enig idee?

Video kaart: Radeon R9 380
Moederboard: ASRock H97M Anniversary

[ Voor 12% gewijzigd door teunissenstefan op 28-08-2015 14:02 ]

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Steek de videokaart eens in een andere pc. Check dan of hij dan wel beeld geeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 28-08-2015 14:09 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• teunissenstefan
Ik heb niet nog een desktop.

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:25
teunissenstefan schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:50:
En in alle bij de scenario's zit de kabel van het beeldscherm in de VGA aansluiting van de moederbord.
Enig idee?

Video kaart: Radeon R9 380
Moederboard: ASRock H97M Anniversary
Als je videokaart erin stopt, zul je ook de kabel van het beeldscherm op de videokaart moeten aansluiten. (en dus niet die op het moederbord!)

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-01 21:32
teunissenstefan schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:50:
Enig idee?
Kun je je beeldscherm niet aansluiten op de GPU? Volgens mij schakelt de GPU namelijk de iGPU uit waardoor je geen beeld meer hebt op de VGA aansluiting op het moederbord.

Heeft je monitor DVI/HDMI/DP sluit die aan op de videokaart zo niet DVI --> VGA converter proberen?

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Stefan,
Geen vraag is te simpel hier op tweakers, maar we verwachten wel een compleet verhaal met bijv. je héle build (dus geen random selectie van onderdelen waarvan jij denkt dat belangrijk is), een duidelijke opsomming wat jij allemaal geprobeerd hebt en waarom je er nu niet uitkomt.

Je topicstart is nu nog (ver) onder de maat. Wil je goed advies, zul je een stuk uitgebreider moeten zijn!

• teunissenstefan
Mijn GPU heeft geen VGA. Maar weet je zeker dat dat het probleem is? Want dan kan ik wel een DVI kabel nog snel kopen

• teunissenstefan
br00ky schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:21:
[Mbr]Beste Stefan,
Geen vraag is te simpel hier op tweakers, maar we verwachten wel een compleet verhaal met bijv. je héle build (dus geen random selectie van onderdelen waarvan jij denkt dat belangrijk is), een duidelijke opsomming wat jij allemaal geprobeerd hebt en waarom je er nu niet uitkomt.

Je topicstart is nu nog (ver) onder de maat. Wil je goed advies, zul je een stuk uitgebreider moeten zijn![/]
Daar heb ik nu niet echt tijd voor, over 2 uur moet hij klaar zijn

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:15

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
teunissenstefan schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:30:
Mijn GPU heeft geen VGA. Maar weet je zeker dat dat het probleem is? Want dan kan ik wel een DVI kabel nog snel kopen
Ja dat is het probleem. Als je een losse videokaart in een PC stopt dan wordt de onboard uitgeschakeld en daarmee dus ook de VGA poort op je moederbord. Heb je geen DVI -> VGA converter gekregen bij je videokaart?
teunissenstefan schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:33:
[...]
Moet hij klaar zijn? Ben je een build voor iemand anders aan het bouwen? Daarbij is jou strakke tijdsplanning niet ons probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 28-08-2015 14:37 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
[...]

Tsja, succes dan maar met je probleem ;w

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 04:04
Ok, je stopt dus een extra videokaart in je PC (geen geintegreerde), dan zal je ook de monitor op die kaart moeten aansluiten om daar beeld op te krijgen. Maar dat lijkt me toch niet zo raar?

Verder.. helpen willen we, maar jouw probleem is niet ons probleem :)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Dan zullen we het simpel maken

Beeld via moederbord -> Werkt?
Beeld via moederbord als je een andere GPU erinsteekt -> werkt niet?
Beeld via GPU zelf -> Kan niet, want je gebruikt nog een antiek VGA display?

Dan zul je moeten zoeken in de BIOS of je het beeld van de R380 via de moederbord VGA poort kunt laten lopen. Of een beeldscherm kopen gemaakt in de laatste 5 jaar met een DVI poort.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• teunissenstefan
sorted.bits schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:36:
Ok, je stopt dus een extra videokaart in je PC (geen geintegreerde), dan zal je ook de monitor op die kaart moeten aansluiten om daar beeld op te krijgen. Maar dat lijkt me toch niet zo raar?

Verder.. helpen willen we, maar jouw probleem is niet ons probleem :)
Ik heb nog nooit een desktop gehad, alleen laptops. En daarbij werkte dat wel zo.
Jeroenneman schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:37:
[...]

Dan zullen we het simpel maken

Beeld via moederbord -> Werkt?
Beeld via moederbord als je een andere GPU erinsteekt -> werkt niet?
Beeld via GPU zelf -> Kan niet, want je gebruikt nog een antiek VGA display?

Dan zul je moeten zoeken in de BIOS of je het beeld van de R380 via de moederbord VGA poort kunt laten lopen. Of een beeldscherm kopen gemaakt in de laatste 5 jaar met een DVI poort.
Beeldscherm heeft DVI, maar ik heb geen DVI kabel.
rens-br schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:36:
[...]

Ja dat is het probleem. Als je een losse videokaart in een PC stopt dan wordt de onboard uitgeschakeld en daarmee dus ook de VGA poort op je moederbord.

[...]

Moet hij klaar zijn? Ben je een build voor iemand anders aan het bouwen?
Over 2 uur begint lan party.
De rede dat ik zo laat er mee bezig ben is omdat mijn andere pc kapot ging bij het upgraden naar Windows 10. Er waren meerdere dingen kapot, en dat was duurder dan een nieuwe pc (deze dan). En deze is nog beter dan de oude ook.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:25

br00ky

Moderator Harde Waren
[...]

Tja, dan houdt het op. We hanteren een aantal minimumeisen aan een topicstart. Die zijn hier niet voldoende aanwezig. Jij vraagt wat van je forumgenoten, dus vragen wij wat van jou. Er lopen hier heel veel competente leden rond met een enorme schat aan ervaring en kennis. Die leden houden we alleen maar vast door het niveau van de vragen/topicstarts hoog te houden. Dat betekent dat het advies vaak van hoog niveau is, maar dat daar dus wel iets tegenover staat.

Dat je vervolgens vlak voor een LAN-partij staat, tja, dat is pec, maar geen reden om dan maar selectief te zijn in informatieverschaffing. Ervaring leert, dat hoe meer informatie je geeft, hoe sneller je bij de oplossing bent.

[ Voor 48% gewijzigd door br00ky op 28-08-2015 14:58 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.