Extreme budgetting / i5 upgrade max 500€

Pagina: 1
Acties:

• Neuron Collider
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-11 13:02
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil wat gamen, minecraft/unreal engine 4 (squad)/world of planes, ... Photoshop wordt ook gebruikt, streamen zou leuk zijn,... en ik ben meestal het slachtoffer om servers te draaien, aangezien mijn gaming crew gevuld is met noobs :-). Gezien het zo klein mogelijk budget, moet het wel met een korreltje zout genomen worden. Ik ga verder ubuntu en windows draaien. Ubuntu voor het serieuzere werk, windows om te klooien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
bang for buck! echt max 500, aankopen worden verpreid, liever 400 of minder :)
Ik denk aan een upgradeset 2e hands, 2e hands videokaart.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon Rebel9 Value€ 0,-€ 0,-
1Samsung Syncmaster 206BW Zilver, Zwart€ 0,-€ 0,-
1Zalman Fan Mate 2€ 4,95€ 4,95
1Logitech G5 Laser Mouse€ 0,-€ 0,-
1Corsair HX620W€ 0,-€ 0,-
1Corsair TX650W€ 0,-€ 0,-
1Tagan TG480-U01, 480W (ATX)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4,95

deze vergeten:
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.11 ST3500620AS , 500GB

Ik heb nog veel meuk rondslingeren, eventueel een 4850 radeon bv, muizen (computer , echt! ) en keyboards, crt's, hd's, dvd spelers,...

Ik heb 3 jaar geleden mijn core2duo e8400 verkocht en deze nooit vervangen. de voeding die ik zou verkiezen ligt dus al 3 jaar stil , het betreft de pricewatch: Corsair TX650W.

Ik heb nog een oude p3 atx board + cpu, waar ik die eventueel zou kunnen op testen. Heeft het zin om mijn multimeter erop te zetten? ik had toen het gevoel dat de voeding helemaal ok was, maar ze ligt al 3 jaar stil. Goed stofzuigen, ja dat moet zeker gebeuren.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wou eerst wachten op skylake, de 6400 met een buisiness moederboard, maar hoe ik de prijzen zie evolueren... denk ik er minder aan. 250 euro voor een 6600k :/ Of gaan die prijzen nog dalen?
4 cores lijken met iets meer future proof. Eerst dacht ik aan een i5 4440 / 4460, of een pricewatch: Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed

Is het nu het moment om een 2e hands te kopen? Veel enthousiastelingen zullen proberen overstappen naar skylake k, en aangezien het verschil met een intel 4xxx niet zo groot is lijkt met dit wel een opportuniteit.

Een ssd ga ik voorlopig achterwege laten. Snelheid is niet mijn grootste zorg op dit moment. Ik gebruik nu een p4-ceratops.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk niet anders te kunnen dan een intel processor. Voor de videokaarten ga ik voor het rode team!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
energieniveau mag redelijk zijn, maar niet overdreven, geluid is geen issue.

Ga je overklokken?
Jammer dat intel deze versies zo duur verkoopt, de videokaart wordt (dank je amd!) zeker overclockt

Wat verwacht je van ons?

Raad bij daad :)

Ik heb nu snel een advententie gezien, :
V&A aangeboden: I5 3350p + MSI Z77a-G43 + 16GB corsair Vengance
En dacht dat ik kort op de bal moet spelen. Topic wordt later veel uitgebreider. Maar dit lijkt me een zeer goede start.
Of is de instructie set al te gedateerd?

Zou ik hiermee 5 jaar verder kunnen?

dit zijn de benchmarks die ik gebruik:
3350p https://www.cpubenchmark....3350P+%40+3.10GHz&id=1476
4460 https://www.cpubenchmark....-4460+%40+3.20GHz&id=2230

update: volgens de benchmark die ik gebruik is er bijna geen verschil tussen haswell en skylake.
Misschien kijk ik verder de kat uit de boom voor de intel 6400, die volgende(?) maand uitkomt?
Deze advertentie zou me 100 euro besparen , 200 ip 300 als ik een nieuw 4460 zou aanschaffen met ongeveer dezelfde specs... In het hart van mijn computer...

[ Voor 18% gewijzigd door Neuron Collider op 28-08-2015 14:26 . Reden: Allerlei aanvullingen / belangrijke laatste vraag ]