Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 16:18
Beste Tweakers,

Graag even jullie hulp.

Ik zit in de volgende situatie: Een aantal maanden geleden heb ik mijn opleiding Netwerkbeheer (mbo-4) met succes afgerond. Hierna ben ik gaan solliciteren. Onder andere op de functie ICT-medewerker waarvoor een niveau 4 diploma werd gevraagd en eventueel ervaring met webhosting. Toevallig heb ik bijna 2 jaar ervaring met webhosting, dus dat kwam goed uit.

Na wat sollicitatiegesprekken heb ik dus een voorstel gekregen van het bedrijf. Namelijk 1600 bruto per maand voor een 40 uurige werkweek.

Natuurlijk heb ik de CAO van de ICT erbij gepakt en zag ik dat voor de functie Netwerkbeheer de schalen starten met 2199 bruto, en voor systeembeheer is dat 2002 bruto. Natuurlijk verwacht je ergens daarbij terecht te komen, aangezien er in de vacature ook gevraagd werd om niveau 4 en eventuele werkervaring waar ik aan voldoe.

Nu blijkt dus dat het bedrijf niet onder de CAO valt. Hebben jullie ervaring in hoe ik dit verder aan kan pakken? Heb ik genoeg argumenten om te onderhandelen? Graag jullie mening, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:05

ShadowBumble

Professioneel Prutser

KruidenTuin schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:02:
Heb ik genoeg argumenten om te onderhandelen?
Als je enige argument is "volgens een CAO ICT" nee dan heb je niet genoeg argumenten. Heb je al certificaten ? Hoe oud ben je ? Welke regio zit je ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
Als je volgens de CAO met mijn opleiding zoveel verdient lijkt me dat in ieder geval wel een argument. Verder voldeed ik volledig aan de vacature (mbo-4, ervaring met webhosting) dus de werkervaring is ook een extra argument. Certificaten enkel ccna 1 via school en ik ben 20 jaar. Regio Zuid-Holland. Ik begrijp wat je zegt hoor, maar als ik bij een bedrijf had gesolliciteerd waarbij ze wel de CAO aanhouden was ik dus wel daaronder gevallen. En in mijn ogen is het verschil wel heel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

KruidenTuin schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:12:
maar als ik bij een bedrijf had gesolliciteerd waarbij ze wel de CAO aanhouden was ik dus wel daaronder gevallen. En in mijn ogen is het verschil wel heel erg groot.
Waarom heb je dat niet gedaan dan? ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 11:36
Wat let je om te solliciteren bij een bedrijf wat wel de CAO aanhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 15:44
Je zult inderdaad moeten beargumenteren wat jou specifieke toegevoegde waarde is; blijkbaar zijn ze van mening dat de beloning van het gevraagde profiel slechts 1600 bruto per maand is. Ik neem aan dat de core-business niet ICT; vallen ze zelf wel onder een andere branch CAO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
Ja helaas ben ik er nu pas achter gekomen dat ze niet onder de CAO vallen, vandaar.

En nee ze vallen onder geen enkele CAO. Core-business is wel ICT, daarom had ik het dus ook niet verwacht. Goed leermomentje.

Edit: En overigens is het wel een erg leuk bedrijf, daarom zie ik opnieuw solliciteren niet zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door KruidenTuin op 28-08-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

KruidenTuin schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:15:
Ja helaas ben ik er nu pas achter gekomen dat ze niet onder de CAO vallen, vandaar.
Hint: 99% van de bedrijven lijkt niet onder deze CAO te vallen omdat ICT-medewerkers gewoon onder de CAO van het bedrijf vallen.

Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat een ICT'er bij BiZa gewoon onder de CAO Rijksoverheid valt en dat een ICT'er bij Centric onder de CAO van Centric valt.

Zonder direct naar het loon te kijken; had je op basis van je opleiding & werkervaring veel meer verwacht/gevraagd tijdens de sollicitatie? Of ben je blank gaan solliciteren omdat je wil werken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 12:32

BLACKfm

o_O

ShadowBumble schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:08:
[...]

Als je enige argument is "volgens een CAO ICT" nee dan heb je niet genoeg argumenten. Heb je al certificaten ? Hoe oud ben je ? Welke regio zit je ?
Dat zijn wel degelijk genoeg argument(en). Helaas valt het bedrijf niet onder de CAO dus is dat niet van toepassing. Maar als dat wel zo was en je wordt in een bepaalde functie geschoven dan heb je je te houden aan de CAO, je bent er tenslotte als bedrijf mee akkoord gegaan en daar hoor je dan ook naar te handelen.

Dat je geen ervaring hebt is dan niet het probleem van het bedrijf. Dan moeten ze iemand anders aannemen die dat wel heeft.

Het kan echter zijn dat er in de CAO inloopschalen zijn benoemd. In de BOUW-CAO waar ik bijvoorbeeld onder val mag het eerste jaar een (veel) lager salaris worden toegekend (hoger dan minimumloon, maar lager dan de laagste schaal volgens CAO), maar naar één jaar dienstverband.

Het is in deze echter makkelijker voor jezelf af te vragen of je tevreden bent met de baan die je aangeboden is. Kom je net zo makkelijk aan een baan bij een bedrijf die wel de CAO volgt?
Je kan nu nog even ervaring opdoen en niet gelijk schuldig voelen als je voor een 'hongerloon' geen perfect werk afleverd :)

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
MAX3400 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:19:
[...]
Zonder direct naar het loon te kijken; had je op basis van je opleiding & werkervaring veel meer verwacht/gevraagd tijdens de sollicitatie? Of ben je blank gaan solliciteren omdat je wil werken?
Nee ik heb weloverwogen gesolliciteerd op deze functie. De werkzaamheden liggen me en door de werkervaring ben ik er zeker van dat ik mijn werk goed uit kan voeren. Ik heb op dit moment een baan dus er was geen nood bij. Ik wilde iets vinden wat bij me past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
BLACKfm schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:19:
[...]
Het kan echter zijn dat er in de CAO inloopschalen zijn benoemd. In de BOUW-CAO waar ik bijvoorbeeld onder val mag het eerste jaar een (veel) lager salaris worden toegekend (hoger dan minimumloon, maar lager dan de laagste schaal volgens CAO), maar naar één jaar dienstverband.

Het is in deze echter makkelijker voor jezelf af te vragen of je tevreden bent met de baan die je aangeboden is. Kom je net zo makkelijk aan een baan bij een bedrijf die wel de CAO volgt?
Je kan nu nog even ervaring opdoen en niet gelijk schuldig voelen als je voor een 'hongerloon' geen perfect werk afleverd :)
De inloopschalen zijn inderdaad bij sommige functies van toepassing, alleen niet bij Netwerkbeheer.

Ik hoop eigenlijk dat het bedrijf open staat voor onderhandelingen. Niet geschoten is altijd mis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 12:32

BLACKfm

o_O

KruidenTuin schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:25:
[...]

De inloopschalen zijn inderdaad bij sommige functies van toepassing, alleen niet bij Netwerkbeheer.

Ik hoop eigenlijk dat het bedrijf open staat voor onderhandelingen. Niet geschoten is altijd mis!
Een baan zoeken is als dealtjes maken op de markt. Maar zodra jij de deal sluit en achteraf niet tevreden bent met je salaris ga je daar nog lang over nadenken.

Je zou met de werkgever ook kunnen vragen om in een contract op te nemen dat bij goed functioneren er een salarisverhoging in zit na bijvoorbeeld een jaar. Maar een gat overbruggen van 1600 naar 2000-2200 euro is nogal ambitieus.

Maar dan wederom de vraag of je vind dat je dat moet verdienen of je eerst ervaring op moet doen. Als ik als werkgever een schoolverlater (afgerond) moet aannemen ga ik ook niet gelijk de hoofdprijs betalen. Zeker niet als er geen CAO is waar dit in is geregeld.

Het is voor een werkgever natuurlijk ook makkelijk scoren met een voor een student hoog salaris als je daarvoor met een weekendbaantje of studiefinanciering rond moest zien te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door BLACKfm op 28-08-2015 13:33 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

BLACKfm schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:19:
[...]

Dat zijn wel degelijk genoeg argument(en). Helaas valt het bedrijf niet onder de CAO dus is dat niet van toepassing.
Dus is het in dit geval geen argument want niet toepasbaar in de onderhandelingen. Ik ben het met je eens dat het wel een argument kan zijn maar dan dient er wel eerst een CAO gehanteerd te worden.
KruidenTuin schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:22:
[...]

Nee ik heb weloverwogen gesolliciteerd op deze functie. De werkzaamheden liggen me en door de werkervaring ben ik er zeker van dat ik mijn werk goed uit kan voeren. Ik heb op dit moment een baan dus er was geen nood bij. Ik wilde iets vinden wat bij me past.
Laat ik het anders stellen rond de 2100 is over het algemeen een HBO starter salaris, jij bent net klaar met een MBO opleiding en wilt hier graag aan de slag jij hebt hun immers benaderd. Je kan ook gewoon terug aangeven dat 1600 wel flink lager is dan wat jij eigenlijk in gedachte had en dat op basis van de functie en het vereiste profiel je minimaal 1800 in gedacht had ( wat een goed salaris is voor een 20 jarige MBO starter).

Hoe zit het nu met de secundaire arbeidsvoorwaarden ? Vrije dagen ? Vergoedingen ? Misschien compenseren die weer met je start salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn onder andere: 25 vakantie dagen, 4% van bruto jaarsalaris dragen ze bij aan pensioen (wat je zelf moet regelen) en reiskostenvergoeding voor het OV. Verder zal ik per maand ongeveer een week bereikbaarheidsdienst draaien, waarvoor er €250 wordt uitgekeerd. Dit brengt het salaris natuurlijk flink omhoog maar hiervoor moet je als werknemer ook dingen laten. Mocht je tijdens de dienst aan het werk moeten, dan is dat voor 25€ per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 12:48
Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk een best net aanbod vind als starter met een MBO opleiding. Zeker als je het vergelijkt met wat ik als HBO starter nu verdien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

KruidenTuin schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:38:
Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn onder andere: 25 vakantie dagen, 4% van bruto jaarsalaris dragen ze bij aan pensioen (wat je zelf moet regelen) en reiskostenvergoeding voor het OV. Verder zal ik per maand ongeveer een week bereikbaarheidsdienst draaien, waarvoor er €250 wordt uitgekeerd. Dit brengt het salaris natuurlijk flink omhoog maar hiervoor moet je als werknemer ook dingen laten. Mocht je tijdens de dienst aan het werk moeten, dan is dat voor 25€ per uur.
Dus even kort samen gevat je krijgt dus per maand al 1850 Incl. je bereikbaarheid dienst met daarnaast nog eens dat als je moet werken in deze dienst je 25 Euro (Bruto) extra per uur krijgt. Daarnaast een reiskosten vergoeding en nog eens 25 Dagen vakantie.

Ik denk dat het zeker geen slecht aanbod is, in de ICT ontkom je er bijna niet aan om iets van standby diensten te draaien en als je die al hebt is het meestal tijd voor tijd ipv een bruto vergoeding.

Ik vind het echt wel een solide aanbod voor een 20 jarige mbo starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bot gezegd; je overuren & bereikbaarheid zijn leuk maar daar koop je niks voor. Stel dat je volgend jaar een huis wil kopen, dan zijn er weinig tot geen hypotheekverstrekkers die die extra bedragen in overweging nemen voor een hypotheek.

Neemt niet weg dat het voor nu een aardig bedrag is mits je je erin kan vinden dat je dus bepaalde zaken moet laten om bereikbaar te zijn. Vergeet ook niet (maar dat heb je al gedaan??) te vragen hoe vaak je buiten dienst aan de slag moet. Als je weet dat er gemiddeld 19 uur extra werk in gaat zitten, kom je daar echt wel van terug na 2 maanden buffelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
Het aanbod is zeker niet slecht. Dat weet ik ook. Ik wil niet telkens terugkomen op die CAO, maar dat meegenomen + de werkervaring, had ik simpelweg meer verwacht. Een eventuele hypotheek wordt inderdaad lastig op dit moment, iets waar ik zeker al aan denk. Qua bereikbaarheiddienst zal er niet veel werk bij komen kijken, dit zal alleen in noodgevallen zijn, daadwerkelijk aan de slag moeten gebeurt erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowBumble schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:43:
[...]

Ik denk dat het zeker geen slecht aanbod is, in de ICT ontkom je er bijna niet aan om iets van standby diensten te draaien en als je die al hebt is het meestal tijd voor tijd ipv een bruto vergoeding.

Ik vind het echt wel een solide aanbod voor een 20 jarige mbo starter.
Bereikbaarheidsdiensten horen gewoon vergoed te worden hoor. Dat de daadwerkelijk gewerkte tijd omgezet wordt in vakantie-uren, dat zou je af kunnen spreken inderdaad. De vergoeding voor bereikbaarheidsdiensten is alleen maar voor "bereikbaar en in staat om te werken zijn". Een vast bedrag per uur daadwerkelijke inzet, vind ik overigens ook ongebruikelijk maar als partijen dit onderling afspreken..... prima.

Verder: voor een eerste serieuze job na een MBO opleiding op 20-jarige leeftijd lijkt het mij ook nog niet zo gek. Ik denk dat je vooruitzicht voor de toekomst vooral belangrijk is. Wat kun je, bij goed functioneren, verwachten qua loonontwikkeling de komende jaren? Zijn er serieuze vooruitzichten dat je op termijn door zou kunnen groeien naar een hogere functie?
KruidenTuin schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:48:
Het aanbod is zeker niet slecht. Dat weet ik ook. Ik wil niet telkens terugkomen op die CAO, maar dat meegenomen + de werkervaring, had ik simpelweg meer verwacht. Een eventuele hypotheek wordt inderdaad lastig op dit moment, iets waar ik zeker al aan denk. Qua bereikbaarheiddienst zal er niet veel werk bij komen kijken, dit zal alleen in noodgevallen zijn, daadwerkelijk aan de slag moeten gebeurt erg weinig.
Die CAO moet je ook gewoon vergeten, want daar valt het bedrijf niet onder. Misschien lees ik het niet helemaal goed hoor, maar wat voor werkervaring heb je dan precies? Uit je verhaal begrijp ik juist, dat je je opleiding net afgerond hebt en "2 jaar iets met webhosting gedaan hebt". Welke ervaringen m.b.t. de dagelijkse werkzaamheden in je beoogde job heb je daarin opgedaan?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 14:23
Elke MBO niv4 die ik de afgelopen jaren heb aangenomen (stuk of 3, allemaal rond de 19-20 jaar oud), hebben allemaal rond de 1600 bruto gekregen om mee te beginnen. Aangezien ze de baan allemaal gepakt hebben, denk ik ook dat ze niet voor het oprapen liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door chaoscontrol op 28-08-2015 13:55 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
De bereikbaarheidsdiensten hebben ook een vaste vergoeding inderdaad, ook als er niet daadwerkelijk gewerkt wordt.

Er worden ook opleidingsmogelijkheden geboden mocht het aansluiten op de functie.

Ik ga gewoon met ze in gesprek, om te kijken of we eventueel overeen kunnen komen. En sowieso zoveel mogelijk gebruik maken van de mogelijkheden die er worden geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Gewoon de onderhandeling in gaan, dat is namelijk wat een eerste aanbod is, startpunt van de onderhandelingen.

Je kunt bijvoorbeeld zoiets proberen :
Je geeft gewoon aan dat het bod je ietwat tegenvalt (ten opzichte van salariskompas, CAO etc). Geef ook aan dat je snapt dat de salarissen die je daar ziet niet haalbaar zijn (en dat je die zit als een richtlijn bij een paar jaar lang uitstekend presteren). Doe daarna een tegenbod dat tussen de 1600 en 2000 in zit (denk aan bijv. 1850). Niet geschoten altijd mis. Ze zullen waarschijnlijk op een dergelijk tegenbod de onderhandelingen niet laten klappen (maar komen bijv. terug met 1750).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
empheron schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:55:
Gewoon de onderhandeling in gaan, dat is namelijk wat een eerste aanbod is, startpunt van de onderhandelingen.

Je kunt bijvoorbeeld zoiets proberen :
Je geeft gewoon aan dat het bod je ietwat tegenvalt (ten opzichte van salariskompas, CAO etc). Geef ook aan dat je snapt dat de salarissen die je daar ziet niet haalbaar zijn (en dat je die zit als een richtlijn bij een paar jaar lang uitstekend presteren). Doe daarna een tegenbod dat tussen de 1600 en 2000 in zit (denk aan bijv. 1850). Niet geschoten altijd mis. Ze zullen waarschijnlijk op een dergelijk tegenbod de onderhandelingen niet laten klappen (maar komen bijv. terug met 1750).
Ja precies, praten kan altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
Iedereen bedankt voor de hulp en het delen van jullie kennis. Ik weet genoeg en ga vol vertrouwen het gesprek in. Topic kan in principe gesloten, tenzij ik de einduitslag nog met jullie moet delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

KruidenTuin schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:59:
Iedereen bedankt voor de hulp en het delen van jullie kennis. Ik weet genoeg en ga vol vertrouwen het gesprek in. Topic kan in principe gesloten, tenzij ik de einduitslag nog met jullie moet delen :)
Je moet niks maar we verwachten natuurlijk wel gewoon compensatie voor onze consultancy :+ Ik zou zeggen succes en mocht je de afloop willen delen zijn wij best nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Ik wist niet eens dat er een ICT cao was..... maar ik denk idd ook dat die 1600 en net bedrag is voor een beginner.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 19:57
ChannonXL valt met 20 jaar nog onder het jeugdloon en dus is het m.i. logisch dat de werkgever een lager salaris biedt dan hij voor een 23-jarige had gedaan.

Op de site van de Rijksoverheid is te lezen dat het minimumloon van een 20-jarige 61,5% van het loon van een 23-jarige is.

In Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) is overigens te zien dat veel MBO-starters een salaris van 1500/1600 euro per maand verdienen.

[ Voor 17% gewijzigd door Railgunner op 28-08-2015 18:37 ]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik vind het persoonlijk wel een redelijk goed tot goed aanbod. Zeker als je naar het totaal kijkt!
De meeste staren zich blind op het bruto salaris, maar uiteindelijk gaat het om het totaal pakket.
Gezien de dingen die je opnoemt (25 dagen, bereikbaarheidstoeslag, per uur EXTRA betaald worden als je wordt ingezet en een reiskostenvergoeding) is het niet verkeerd. Natuurlijk kan het beter, dat kan het altijd.

Maar wat zijn je vooruitzichten? Korte en pange termijn? Kan dat bij dit bedrijf of ga je over een jaartje alweer jobhoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lim987
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-09 00:12
Tabel: bedragen minimumloon (bruto) per 1 juli 2015
leeftijd per maand per week per dag
23 jaar en ouder € 1.507,80 € 347,95 € 69,59
22 jaar € 1.281,65 € 295,75 € 59,15
21 jaar € 1.093,15 € 252,25 € 50,45
20 jaar € 927,30 € 214,00 € 42,80

Wettelijk minimum loon is voor een 21-jarige 1.093,- bruto per maand (fulltime)

Het aanbod lijkt mij voor een geschikte starter (want: gevraagde opleiding/ervaring) dus heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Basszje

Reisvaap!]

Zoals gezegd kan je iets meer proberen te vragen maar dat hoeven ze natuurlijk niet te doen, er zijn meer vissen in de vijver.

Is het een groot en klein bedrijf? Bij kleine bedrijven zou ik zeker wel even duidelijk willen krijgen hoe de schalen lopen en onderhandelen dat er bij goed werk gewoon elk jaar wat bijkomt, of na je inwerkperiode een extraatje ( bv 1600 nu, na inwerk 1800 oid ). Bij grote bedrijven is zoiets meestal ( want HR mensen, procedures etc ) standaard geregeld.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:05
RadioAir schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:41:
Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk een best net aanbod vind als starter met een MBO opleiding. Zeker als je het vergelijkt met wat ik als HBO starter nu verdien :)
Helemaal mee eens. Experience is key op de arbeidsmarkt, je bent een starter en je vindt het een leuk bedrijf. Gewoon doen, de groei komt hierna.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik denk tevens dat als je gaat kijken naar wat er in de praktijk onder ICT-CAO's valt (ook al heel wat jaren ervaring), dat dat heel minimaal is. OF je valt onder een andere sector CAO, óf er wordt gewoon niet gewerkt met die CAO in zo'n bedrijf. De IT wereld is gewoonweg niet zo vakbonderig, een paar 'nerd sterotyes' zijn er gewoon. Nederland is uniek dat er vooral op HBO/WO niveau een enorm tekort is aan IT-ers, maar elders op de wereld is dat anders, en zijn mensen een commodity: "voor jou 100 anderen".

Brengt ons op MBO niveau, dat is namelijk in Nederland een sector waar weinig te kort aan is, en waar HBO-ers ook op solliciteren. En met dat in het achterhoofd is dit een erg net aanbod. Ja, het kan je tegenvallen, maar het is hoe deze sector werkt... geen zin in? Zoek een bedrijf met een sector-CAO. Je kunt altijd ambtenaar worden. Echter potentieel doe je dán weer wat aan je groeikansen/opleidingsmogelijkheden.

Naar mijn mening zou je gewoon aan de bak moeten gaan, op een houtje moeten bijten, maar wel opleiding onderhandelen. Een deeltijd BSc kan je zó veel meer waard maken. Je zou, als je het geld hebt, overigens ook op je leeftijd alsnog een BSc gaan proberen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
Goedeavond allen :)

Even een update voor jullie;
Afgelopen woensdagochtend ben ik in gesprek gegaan met het bedrijf over de arbeidsvoorwaarden, ik heb daarin mijn vragen gesteld en vervolgens ingezet op een brutoloon van 1850 (ipv 1600). Hierover zou ik die middag reactie krijgen. Woensdagmiddag kreeg ik in de mail een aanbod, deze keer 1750, uiteraard heb ik hier gelijk mijn akkoord op gegeven. Gister middag ben ik naar het bedrijf gegaan om te tekenen. Ik begin 21 september!

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie meningen en uitleg! Topic mag gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Netjes! Gefeliciteerd!!!
Zijn er ook nog doorgroei afspraken gemaakt?
KruidenTuin schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:38:
Goedeavond allen :)

Even een update voor jullie;
Afgelopen woensdagochtend ben ik in gesprek gegaan met het bedrijf over de arbeidsvoorwaarden, ik heb daarin mijn vragen gesteld en vervolgens ingezet op een brutoloon van 1850 (ipv 1600). Hierover zou ik die middag reactie krijgen. Woensdagmiddag kreeg ik in de mail een aanbod, deze keer 1750, uiteraard heb ik hier gelijk mijn akkoord op gegeven. Gister middag ben ik naar het bedrijf gegaan om te tekenen. Ik begin 21 september!

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie meningen en uitleg! Topic mag gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
Geen concrete afspraken, maar deze arbeidsovereenkomst is maar voor 7 maanden dus dat komt bij de volgende overeenkomst wel weer (want het is wel de bedoeling dat ik bij goed functioneren blijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

20 jaar, mbo, geen ervaring. Niks te klagen lijkt me. Ga er zeker NIET vanuit dat jij met je opleiding en ervaring ff 2000,- gaat vangen.
Met MBO4 ben je GEEN netwerkbeheerder imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
KillerAce_NL schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:19:
20 jaar, mbo, geen ervaring. Niks te klagen lijkt me. Ga er zeker NIET vanuit dat jij met je opleiding en ervaring ff 2000,- gaat vangen.
Met MBO4 ben je GEEN netwerkbeheerder imo.
Misschien even bovenstaande reacties lezen :)
Pagina: 1