Wat is precies het verkeer dat over de lijn gaat en welk deel wil je versnellen? Gaat het om 'internetten', heb je een VPN naar een ander kantoor? Zit je met ICA-verbindingen naar een cloud en worden er regelmatig zaken afgedrukt?
Er is vaak behoorlijk veel mogelijk met de huidige lijn door simpelweg bepaald verkeer te blokkeren, te cachen en / of prioriteit te geven (QoS).
Technisch verhaal: Bij mijn vorige werkgever (dit speelde 5+ jaar geleden) 'maar' een 8/1 ADSL-lijn, met 20 medewerkers. In eerste instantie was dat niet voldoende om lekker met
RDP en SSH naar klanten te verbinden, maar toen we eenmaal de diverse remoce access-technologiën en ACK's in één SFQ-queue hadden gegooid en de rest in een andere SQQ-queue, waarbij we de eerste queue prioriteit gaven over de tweede en beide in een rate-limiter zetten die net wat lager stond afgesteld dan de upload. Weg waren alle snelheidsproblemen. Ja, de webradio stotterde af en toe, en soms moest je wat langer bufferen bij Youtube, maar aangezien dat niet tot de core business hoorde (en de social media-medewerkers begrip hadden voor de situatie; zelfs die zaten zelden [zakelijk

] video te kijken) was dat helemaal niet erg.
Om terug te komen op de directe vraag ipv het achterliggende probleem

: Ja, zo'n Draytek of Edgerouter doet het uitstekend. Op de Edgerouter (en volgens mij ook op de Draytek, maar die is meen ik iets beperkter) kun je bovenstaande prioriteiten (QoS) ook regelen.
Draytek:
http://www.draytek.nl/fun...ultiple-wanload-balancing
Ik heb op een Draytek persoonlijk alleen maar Policy Based Routing gebruikt (verkeer naar IP a.b.c.d over WAN 1, verkeer voor IP p.q.r.s over WAN 2, default is WAN 1, dat soort zaken) maar als ze verder helemaal niks anders kunnen, kun je toch een soort van load balancing maken door 0.0.0.0 - 126.255.255.255 over WAN 1 te sturen en 128.0.0.0 - 255.255.255.254 over WAN 2.